Zoho Mail vs Google Mail

כבר קרוב ל4 חודשים שאני עובד עם Zoho Mail באחד מחשבונות הדוא"ל שלי. ומהרגע הראשון הם לא היו לי נוחים, אבל בניגוד להרבה בני אנוש, אשר אוהבים להתלונן, החלטתי לנסות להתרגל ולהסתגל לממשק שלהם. הרי שימושיות היא לרוב דבר נרכש, ולא מעבר, במידה ועושים את הדברים "נכון".

המעבר לZoho היה לאחר ששירות מבוסס זימברה אשר השתמשתי בו, הפסיק לספק שירותים בנושא. אבל גם זימברה מעולם לא הי הלי נוח במיוחד. למעשה ישנם הרבה דברים Zoho אשר נוחים לי כאשר משווים אותו לזימברה.

אז עכשיו לאחר מספר חודשים, אני יכול להגיד כי גוגל בנו ממשק שנוח עבורי הרבה יותר. אם כי גם הממשק של Zoho שימושי, חסרים לי מספר דברים יחסית קטנים אשר יכולים לשנות לגמרי את החוויה בשימוש בממשק.

חשוב לי להדגיש כי Zoho משתמשים ברובי עד כמה שאני יודע (יתרון גדול !), בעוד שאיני יודע במה גוגל משתמשים ;)

יש לי מספר הצעות שיפור לZoho אשר עבורי יעשו את החיים לקלים יותר. עדיין חסרה לי גמישות מסויימת של עיצוב הממשק בצורה אחרת, שתהיה קרובה יותר לGmail. וזה לא בגלל שהתרגלתי לGmail, אלא זה משום שגוגל יצרו את הממשק לדוא"ל הראשון שהיה לי יחסית לנוח (אם כי גם הוא לוקה בחסר במספר דברים).

הדבר שהכי מציק לי, הוא בכך שאם אני מסמן מכתב או מספר מכתבים, ואני עושה פעולה אחת על הבחירה, הסימון מיד נעלם, ואני צריך לבחור אותו שוב. מאוד הייתי רוצה לראות שהוא זוכר את הסימון שלי (כמו בGmail), ורק כאשר אני מסיר את הסימון, הוא נעלם. כמובן לאפשר לי לבצע פעולות של בחירה של הכל, ביטול בחירה וכו', אבל לאפשר לי להגיד מתי להסיר את הבחירה !

בZoho יש הפרדה בין labels אשר נועדו לעזור בחיפוש, לבין ספריות. קשה לי להחליט אם זה טוב או רע. כי מצד אחד, לפעמים זה מתסכל אותי עם Gmail שיש לי מספר תויות מתאימות לזה שהפילטר נכנס לפעולה, כאשר אני בהכרח רוצה תווית אחת בלבד לדוא"ל. מצד שני, זה מאוד נוח שהספריה והפילטר זה אותו הדבר.

הבעיה היא שהפילטרים של Zoho, למרות כי הם פשוטים ועם הרבה כוח, מכילים ממשק שנראה דחוס מאוד. Gmail דווקא מכיל לדעתי פחות כוח, או לפחות נותן תחושה שכזו. אבל בשניהם חסרה לי אפשרות לסמן למשל פילטר הנועד להחשיב שולח מסויים כ Spam. למשל יש ספאמר מסויים בחשבון Gmail, שמשנה את הכתובת שלו כל הזמן, אבל השם שלו נשאר. אם גוגל היו מאפשרים לי לסמן אותו כספאם, היה לי נוח יותר. כי לא, אני לא רוצה למחוק את הדוא"ל בהכרח, אבל כן לדעת שיש לי ספאם ולא לעשות את זה ידנית.

משהו נוסף שמציק לי מאוד ב Zoho וגם הציק לי עם זימברה, הוא חוסר התמיכה בדו כיווניות, כולל יצירת דוא"ל שהוא דו כיווני. זה נחמד שאני יכול ליישר לימין, אבל הכיוון הוא עדיין משמאל לימין. Gmail כאן לוקח בענק לדעתי.

אני מרגיש כי zoho יצרו משהו שנסה להתחרות יותר במיקרוסופט עם Outlook וזה קהל היעד שלהם, בעוד שגוגל, חושבים בצורה וגישה צעירה יותר, אשר מתאימה לחשיבה הגיקית שלי :)

עוד משהו שמפריע לי Zoho, בעקבות כך שהם מתחרים בOutlook, הוא שצורת הlayout מאוד מוגבלת ולא נוחה עבורי. יש אומנם בחירה של סוג Layout (יותר גמיש מGmail), אבל זה לא זה. חסר לי משהו שאני לא יודע להסביר אותו במילים, אבל אם אני רואה אותו אני יכול להגיד כי הוא קיים, וכרגע הוא פשוט לא וזה מציק (אבל איך אפשר לעשות עם זה משהו, אם אני לא יכול להסביר מה מפריע לי ?).

סה"כ מי שמחפש אפליקציות ווב לדוא"ל, או אירוח דוא"ל בחינם (חשבון בודד), אז Zoho בעיני טובים, אבל הם יכולים להיות לדעתי הרבה מעבר לרק "טובים", בתקווה שהם יקראו את הפוסט וירימו את הכפפה :)

רשומה זו פורסמה בקטגוריה Google, ui, אינטרנט, אתרי אינטרנט, דואר אלקטרוני, טכנולוגיה, קוד פתוח, תוכנה, תקשורת, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לרשומה זו עם קישור ישיר.

3 תגובות על Zoho Mail vs Google Mail

  1. Oldie הגיב:

    אתה לא באמת חושב שתכתוב פוסט בעברית ומישהו שם יקרא….

  2. nabash הגיב:

    "הרי שימושיות היא לרוב דבר נרכש, ולא מעבר, במידה ועושים את הדברים "נכון"."
    I hope you are not a software developer
    Usability is not only learnability or adaptivity and the last goal of design is to force a workflow

כתיבת תגובה

