ראוטרים, חומות אש וצרות מוזרות

לאחרונה מתרחשים להרבה מקומות שאני מכיר, בעיות קצת מוזרות בכל מה שנוגע לFirewall, נתבים ובכלל לרשתות אצלהם או של ספקים שלהם.

למשל אני מקבל דיווח מספק איקס, שהוא רואה שהמידע נשלח אלי, רק המערכת שלי לא מגיבה, בעוד שבצד שלי אני רואה כי שום דבר לא נכנס. גם אחרי שאני מנסה להוכיח עם קובץ pcap, שאין אצלי בעיות, עדיין אין פתרון. עד שגיליתי כי ספק האירוח הזיז את המכונה ב switch מנוהל ל vlan אחר בטעות. ויום שלם נשרף על זה.

או ש IAX2 מפסיק להירשם, רק בשביל לגלות ש cache של הראוטר מצביע לא נכון על כתובת IP (משהו שקשור ל DNS שלא הצלחתי להבין).

בכך ששינוי ניתובים של פורטים (כלומר פורט 80 נכנס, בעצם הולך לפורט 910 לצורך ההדגמה) גורמים לכך שיש לך DROP על בקשות, במקום שהן נכנסות.

זה בנוסף לבעיות הזויות שהיו לי בעבר, למשל שרת שפעם מצליח לקבל בקשה ופעם לא, רק בשביל לגלות שיש 2 מחשבים עם אותה כתובת IP. אחת מקבלת אותה כ DHCP והשנייה כסטטית ב DHCP.

המצב כל כך מעצבן, עד שמישהו כבר אמר לי ברביעי האחרון, שהוא חושב להתחיל למכור פלאפל, ולהפסיק לטפל בבעיות ההזויות האלו.

* סתם פוסט חסר פואנטה להוציא קצת עצבים מצטברים בנושא

רשומה זו פורסמה בקטגוריה טכנולוגיה, קוד פתוח, תוכנה, תקשורת. אפשר להגיע ישירות לרשומה זו עם קישור ישיר.

2 תגובות על ראוטרים, חומות אש וצרות מוזרות

  1. TDDPirate הגיב:

    בהקשר הזה אולי תעניין אותך הכתבה הבאה על שדרוגים כפויים של קושחה של נתבים:

    http://www.pcadvisor.co.uk/news/network-wifi/3367198/linksys-firmware-upgrade-for-wi-fi-routers-angers-some-users/

  2. יוני הגיב:

    לך על זה! הפלאפל הגיקי הראשון, בטח תמכור מליונים!

כתיבת תגובה

