אתה יכול לקחת את הגמל עד לבאר, אתה לא יכול להכריח אותו לשתות …

מה הייתם אומרים אם היה לכם יועץ בתחום פיתוח אפליקציות טלפוניה (לא סלולרי), בא אל הלקוח שלו ואומר לו "שמע, אתה זורק המון כסף לחינם בצורת העבודה הזו בגלל 8 סיבות, אבל אם תתחיל לעשות את זה מסודר יותר, אתה תרוויח מזה כסף, במקום להפסיד", והלקוח לאחר 3 שנים, עדיין עובד באותה גישה, עדיין מפסיד פיזית כסף (שהוא כבר רואה בפועל שהוא מפסיד בגלל הגישה שלו), ועדיין לא מוכן לשנות את עצמו.

העניין הוא, שזה לא רק להגיד, היועץ גם בא ומקים על שרת שלו (ללא רווח מצידו בנושא, אפילו לא לקח על כך אגורה שחוקה בודדת), את כל כלי העזר הנדרשים בשביל לעזור לאותו לקוח, והלקוח מתעלם מהם לגמרי.

כיצד אתם כלקוח הייתם מגיבים לכך ? אם אתם ספקי שירות, האם הייתם באמת מספקים גישה כזו ללקוח שלכם, או אולי אומרים "מה אכפת לי, זה כסף שלו, שיעשה איתו מה שהוא רוצה" ?

בכל מקרה, מה שהסבירו לי בעבודת הייטק השנייה שלי, ואני כבר מתחיל להפנים עכשיו, זה שאני יכול לקחת את הגמל לבאר, אני לא באמת יכול להכריח אותו לשתות. אז כנראה כיועץ נשאר לי רק לראות את זריקת הכסף הזו על בסיס יומי, ולהתחיל לקבל את זה שזה "לא שלי".

רשומה זו פורסמה בקטגוריה טכנולוגיה, טלפוניה, כלכלה, לקוח, ניהול פרויקטים, עבודה, עסקים, פיתוח, קוד פתוח, תוכנה. אפשר להגיע ישירות לרשומה זו עם קישור ישיר.

4 תגובות על אתה יכול לקחת את הגמל עד לבאר, אתה לא יכול להכריח אותו לשתות …

  1. tddpirate הגיב:

    אפשרות נוספת היא שללקוח יש סיבות טובות, שאינך יודע עליהן, למה להמשיך ללכת בדרך שלו.
    תעשה (אולי יחד איתו) חשבון רווח/הפסד. תנסה לראות באלו דרכים הוא מרוויח מדרך העבודה הנוכחית.
    למשל, אולי איש המפתח הטכני שלו יותר מדי עסוק כדי ללמוד את הכלים החדשים שלך. או שיש לו חוזה רב שנתי עם הספק הנוכחי (אהמ מיקרוסופט אהמ) ואם יעבור יפסיד הרבה מאוד כסף.

    אחר כך אם אתה רואה שאתה בכל זאת יכול לנטרל את הרווחים מהמצב הנוכחי, בנה תוכנית עבודה שתעשה מעבר הדרגתי מהדרכים הישנות לדרכים החדשות.

    זכור שכל הסיפור של מחשבים זה רק אמצעי בעסק שלו, לא המטרה. כמו רכב הובלה או מוקדניות.

  2. Shlomi Noach הגיב:

    לדעתי זו תובנה נכונה, ויותר מזה – היא חיונית.
    גם לי יש מקרים דומים של המלצות חוזרות ונשנות, תקלות מתמשכות בעקבות אי יישום ההמלצות.
    זכותך לעבוד או לא לעבוד עם לקוח — ואינך יכול לכפות עליו דבר.

כתיבת תגובה

