הכסף בחנייה – המשך

בפעם הקודמת סיפרתי על כך שנגמרה לי הסוללה של ה easy park.

אחרי שדיברתי עם החברה (הם לא חזרו אלי עד היום לדוא"ל ששלחתי), נאמר לי כי אני חייב ללכת לעמדת הטענה, ואז הם ידעו מה המצב של המכשיר.

שבוע אחרי שהייתי בעמדת הטענה שכזו, צלצלתי לחברה, ושם הם טוענים שבגלל שלא השתמשתי במכשיר מאז 2006, ולא הטענתי אותו, אז היה לו רק הסכום המקורי שהוא 5 ש"ח. למרות שכאשר קניתי את המכשיר שלמתי גם על תוספת הטענה… הם לא מוכנים להחזיר את הכסף על מה שהיה והם טוענים כי הסכום שהוא מראה עכשיו זה הסכום שיש במכשיר וזהו.
גם אם הם צודקים והדואר גנב ממני עוד כסף, למרות שאני זוכר שהיה סכום הרבה יותר גבוהה במכשיר מ5 ש"ח, עדיין חסר לי שקל שלם במכשיר למרות שהוא מציג לי שיש לי פחות מחצי שקל במכשיר.

לדעתי לא משתלם כמעט לעבוד עם easy park אם אתם נמצאים בעיקר במקום שיש בו מדחנים או מקומות חנייה מסודרים. במידה ואתם חונים במקום ללא מדחנים, אבל אלו מקומות קבועים, אפשר כמובן להצטייד בכרטיסי חנייה של המקום. הרי אתם צריכים לזכור שע"מ להטעין את המכשיר, אתם בכל מקרה חייבים לחנות במקום כזה או אחר, ואז אתם חייבים לעבור את התהליך.

אני גם בטוח שחוסר היכולת ליצור איתם קשר בצורה נורמאלית (המתנתי על הקו קרוב ל10 דקות), מראה על חוסר רצינות של החברה.

בכל מקרה, אני לא בטוח שאשים את הכסף שלי שוב במכשיר שמאבד לי אותו סתם.

6 מחשבות על “הכסף בחנייה – המשך

  1. dok2

    הנימה הסלחנית לא ממש ברורה לי.
    מסיפור המעשה המסקנה שלי היא שיש לתפוס טווח בטיחות משמעותית מחבורת חסרי האחריות האלו ועדיף באופן ברור ומפורש להשתמש בתווי חניה שזמינותם (בעיזרת מכונות אוטומטיות) בכל מקרה גבוהה מאוד.

  2. עודד

    כן, כן – כל הטכנולוגיה הזאת חשודה מאוד. אני אומר שאנחנו צריכים לחזור לימים שבהם אפשר היה לסמוך על מה שאתה מחזיק ביד, ואני בעד לזרוק את האינטרנט הזה מהחלון – מה רע במכתב נורמלי שאני יודע שיש מישהו שלוקח אותו ביד ושם אותו ביד של מי ששלחתי אותו אליו ?

    ועכשיו ברצינות – בטח שיש בעיות עם כל טכנולוגיה חדשה ואני חושב שהצפיה שלך מ-easy park (החברה) להיות מסוגלים לעזור לך היא מוגזמת – אם לא השתמשת במכשיר מאז 2006, והטעינה היחידה שקיבלת היתה לא דרך המכשיר של החברה, אז באמת שאין מה לעשות. אני בהחלט חושב שאנשים שלא משתמשים באיזי-פארק לא צריכים להחזיק איזי-פארק רק בגלל שאולי מתישהו תצטרך אותו – באותה צורה בדיוק כמו שמי שלא משתמש בדואר אלקטרוני לא צריך להחזיק מחשב בגלל שיתכן שיום אחד הוא ירצה להדליק אותו ולשלוח דוא"ל (ולגלות שהמחשב בכלל לא נדלק, או שפג מנוי האינטרנט, או שהחברה שמספקת את שרת הדואר נסגרה או שצריך להוריד 5000 עדכוני תוכנה לחלונות לפני שאפשר להשתמש במחשב אבל אני צריך לשלוח דואר עכשיו 😉 ).

    אני מחזיק איזי-פארק ואני מאוד מרוצה ממנו. אני לא משתמש בו הרבה – אולי 10 פעמים בשנה האחרונה, אבל בכל פעם שאני מוציא אותו אני מודה לרשויות המקומיות שהסכילו לעשות שרות מצוין שכזה: זה אומר שלא משנה איפה אני רוצה לחנות, כולל מקומות שלא הייתי בהם בחיים, אני לא צריך לחפש מדחן/מכונת כרטיסי חניה (שבד"כ אין בסביבה) ואני לא צריך להחזיק ערימות של כרטיסי חניה מוכנים מראש בשביל מקומות שאני כנראה רוצה לחנות בהם 5 דקות ולא לחזור אליהם יותר בחיים.

    ולבסוף – לעומת המקרה שלך, יש לי סיפור מקרה נגדי: הייתי באילת וחניתי ליד מועדון הצלילה שלי (הוא לא באמת בבעלותי, אני רק חבר מועדון) ושמתי איזי-פארק. כשחזרתי מהצלילה ראיתי שפקח עבר במקום ושם לי דו"ח. לאחר המון טרארם בטלפון (זה היה בזמן החגים וכל העיריה עשתה גשר על כל סוכות) ניגשתי למכונת טעינה של איזי-פארק שהוציא לי דו"ח על זמני החניה שלי שמוכיח ששלמתי מראש עבור החניה שהגישו לי עליה דו"ח. שלחתי את זה לעירית אילת ונגמר הסיפור. אם הייתי משתמש במדחן היה הולך עלי – לך תוכיח שאין לך אחות.

  3. עודד

    עידו – אתה משתמש ב-gravatars – מגניב 🙂
    (ואגב – הסמיילי יצא במקום הלא נכון בתגובה הקודמת – הוא היה צריך להיות בתוך הסוגריים בשורה ה הקודמת. אני מקווה שהסמיילי בשורה הקודמת בתגובה הזאת יצא במקום).

  4. ik_5

    1. תחנת הטעינה היתה תחנת טעינה רשמית של easy park.

    2. הטכנולוגיה החדשה הזו קיימת כבר כמה שנים טובות. אני רכשתי אותה ב2005… כבר מעל לשנתיים שיש לי את המכשיר.

    3. אני לא השתמשתי במכשיר במשך שנה, באיזשהו שלב בזמן הזה, "נגמרה" לו הסוללה. זה דבר שמוכר גם ע"י ההחברה. וכן, גם אני שמרתי אותו לזמנים שאני אהיה צריך אותו, אבל הוא אכזב אותי.

    4. אי לקיחת האחריות או הבנת הבעיה שיש עם המכשיר הספציפי, אומר שכל בעיה שתהיה לך, נגיד פקח ירשום לך שוב דו"ח באילת, אבל יהיה כתוב שם "ערד" במקום "אילת" בגלל תקלה במכשיר, לך אז תוכיח שאין לך אחות. מדכן מראה לך תאריך ושעת חנייה וכן כמה זמן רכשת את החנייה שלך. ואז מול הדו"ח אתה יכול לוהכיח שאין לך אחות .

  5. עודד

    הבעיה עם מדחן זה שאחרי שנסעת ממנו – אין לך שום יכולת להוכיח שאכן היית במקום ובזמן שאתה טוען. כמובן שמי שמגדיר את האיזי-פרק לערד בזמן שהוא חונה חונה באילת אז הוא אדיוט – בשביל שטכנולוגיה תעבוד צריך להשתמש בה בצורה שקולה ולפי המגבלות שלה, ואתה צריך לדעת את זה טוב יותר מסתם בן אדם ברחוב.

    נושא לקיחת האחריות הולך בשני הכיוונים – גם הלקוח צריך לדעת שמה שיש לו ביד זה לא מכשיר קסם, והוא לא יכול להתנער מהאחריות על ידי "זה לא היה כתוב בהוראות". האדם הסביר – ויותר מזה, האדם הטכני – היה מבין שאם לא טוענים את המכשיר שנה אז יכולה להגמר הסוללה ואז מאבדים מידע ואין מה לעשות, ואין מה להאשים את החברה.

    בקשר לטעינה – אם הבנתי אותך נכון אז התלונה שלך היא שהכסף שדואר ישראל טען לך במכשיר לא מוכר על ידי איזי-פארק. הסיבה היא כמובן שהטעינה הראשונית הזאת לא מתבצעת בתחנת טעינה של איזי-פארק ולכן אין לאיזי-פארק רישום של הטעינה והם לא יכולים להחזיר לך כסף שלא רשום להם שמגיע לך. זה נשמע לי סביר. על פניו הייתי אומר שתפנה לדואר ישראל, אבל אין שום סיכוי שתקל שם עזרה וזה גם לא שווה את הטרחה שלך – זה מצב קלאסי של נפילה בין הכסאות ואין מה לעשות בקשר לזה. אני לא חושב שמקרים כאלה מצדיקים להפסיק להשתמש בטכנולוגיה – כמו בכל ישום של מערכת טכנולוגית יש מקרים שבהם דברים לא עובדים כמו שצריך אבל רוב הזמן מערכת שכזו כן משפרת את חווית השימוש בצורה מסיבית מספיק ששווה לסבול את הפעמים הבודדות שיש פאשלות. זה בדיוק כמו שלינוקס לא תמיד נותנת לך פתרון טוב כמו בחלונות, אבל רוב הזמן חווית השימוש הרבה יותר טובה – האם רק בגלל בעיה או שתיים אני אומר "לינוקס חרה עדיף כבר להשאר עם חלונות" ?

  6. ik_5

    אתה מוציא את מה שאמרתי (כנראה בכוונה) מהקשרו. אם אתה מגדיר את האיזי פרק שלך לאילת, אבל הוא הציג ערד, איך לעזאזל אתה תוכיח שהתקלה היא אצלו ? הרי החברה תגיד לך בדיוק מה שאתה אמרת : בחרת בערד. הם לעולם לא ינסו לראות אם יש בעיה.
    ולמה לעאזל גם כשאין לי שימוש בו, אני צריך להשקיע את הזמן וללכת לעמדת הטענה ולהוציא תדפיסים וכו' ?! למה אני צריך לעבוד בשבילו ? זה רק מוכיח שהטכנולוגיה לא מתאימה… אבל גם זה לא נכון, בגלל שהוא עדיין הצליח להציג את כל מקומות החנייה שעשיתי מהיום שרכשתי את המכשיר… אז יש כאן בכל מקרה תקלה.
    העניין הוא שוב, הם מכירים בזה שהמכשיר נרכש בתאריך מאוד ספציפי ! הם יודעים איפה ! הם גם יודעים כמה חניתי וכו'… כלומר יש עלי הרבה מאוד מידע בחברה, אבל כאשר המידע הזה בא "לרעת" החברה, פתאום אני לא בסדר…
    לקחת את לינוקס כדוגמה, אוקי, נגיד ויש לך קרנל פאניק, ומסתבר שיש לך בעיה עם דרייור, מי צריך לקחת את האחריות על זה ולנסות לתקן, אתה השמתמש, או המפתח של הדרייור ?
    או אם יש התהנהגות מוזרה שמשתמש מדווח לך על התוכנה שלך, ואין לך תעוד על זה, האם אתה תגיד לו "תשאר עם הבעיה" או שתבדוק אותה? עד כמה שאני מכיר אותך, אתה תנסה להבין את הבעיה. החברה לא בדיוק מנסה לעשות את זה. וזו הסיבה לנטוש את הטכנולוגיה. אם יש בעיות, אין לך למי לפנות. ואם אתה צריך פעם בחודש לסוע 20 דקות נסיעה למרכז הטעינה הכי קרוב למקום מגוריך בשביל להוציא תדפיס, גם זה הופך את השימוש ללא כדאי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.