התלבטות האם להתקין מחדש את לינוקס

יש לי חשק עז להתקין מחדש את לינוקס על המחשב שלי… אין באמת סיבה לכך,זו פשוט הרגשה שצריך קצת אקשן עם הלינוקס שלי… הוא יציב מידי, אין שום דבר מיוחד, אין בעיות, הכל רגוע. כמה שנים אפשר להתמודד עם רוגע כזה ?! מה עם לפרמט אחת למספר ימים את המחשב כמו משתמש ווינדוז ממוצע, שמקבל hoax שהדוא"ל שהוא קיבל זה בעצם ווירוס שיודע עליו הכל (עוד לפני שהוא פתח את הדוא"ל עצמו) ? שלא לדבר על הבעיות האמיתיות שרובם לא מודעים לכך שבאמת עוקבים אחריהם…

אז יש לי כבר קרוב ל4 שנים גרסאות שונות של אובונטו אשר אני משדרג, ולפעמים מעביר אותן מנהלי חלונות  (גנום, KDE, E16, xfce וכו')… לפני זה עבדתי מספר שנים עם דביאן unstable/testing, ולפני זה, עבדתי עם מספר הפצות שלא ממש הסתדרתי איתן (מנטלית בעיקר), כדוגמת פדורה ולפניה RH8, כמו כן, ההפצה הראשונה שלי היתה מנדרייק (כיום מנדריבה), ולמעשה עד לגרסה 10.1 כולל הייתי מנסה אותה כל פעם מחדש… ניסיתי גם את LFS, ולאחרונה גם את ARCH.

הבעיה הראשונה שלי, זה כמובן זמן, אין לי זמן להשקיע, בזה… להחזיר את כלי הפיתוח שלי, להתאים דברים למצוא את כל התוכנות שאני משתמש בהן, והספריות שכמה תוכנות שאני מהדר משתמשות בהן…

הבעיה  השנייה היא, איזו הפצה לבחור… אני מאוד אוהב את עולם בונטו ודביאן, אבל הגיע הזמן לגוון קצת אחרי 8 שנים מהרגע ששמתי את ידי על לינוקס לראשונה, מתוכן לפחות 6 שנים עם עולם הדביאן …

חשבתי (למרות שאין מצב שאעשה את זה) לבנות איזו הפצה משל עצמי מבוססת LFS (כמו Arch) רק בשביל הקטע, אבל אם אין לי זמן להתקין מחדש את המחשב, למה שיהיה לי זמן לעשות הפצה משל עצמי ?!

אילו בעיות קשת יש לנו בחיים…

9 מחשבות על “התלבטות האם להתקין מחדש את לינוקס

  1. Lior Kaplan

    בעוד וחודש ומשהו אני הולך לפרמט את הדביאן שלי כדי להתקין מנקי. הגיע הזמן לעשות סדר אחרי 4 שנים של שדרוג יומי מ-unstable.

  2. ארתיום

    אויי,

    אתה יודע מה? אני גמרתי עם התקנות ניסיונות… אני עובד עם Debian Etch ומחכה בשקט לשחרור Debian Lenny.

    אין כמו השקט הנפשי שהמערכת שעבדה אתמול תמשיך לעבוד גם היום ומחר ומחרתיים 🙂

  3. ik_5 מאת

    צודק, אבל פעם כשלא ידעתי לעבוד נכון, הייתי עושה הרבה שטויות, ואז היה מה לתקן … היום זה חסר.

    הסיבה היחידה ד"א שעזבתי את דביאן ועברתי לאובונטו, היתה בגלל שדביאן testing/unstable לא תמכה בחומרה שלי (במחשב החדש שקניתי אז, אחרי שנשרף לי הלוח אם במחשב הקודם), ואז רק אובונטו תמך כמו שצריך בחומרה…

    זה באיזשהו שלב הופך למשעמם כשזה דבר שבשיגרה (שהמערכת שלך פשוט עובדת), ומתישהו השגרה שוחקת 🙂

  4. ik_5 מאת

    הבעיה היא שההפצה מיועדת ל32 ביט בלבד, דווקא כבר הרבה שנים שאני רוצה להתקין את סלאק, ואפילו עזרתי לחבר להתקין אותה (היה ממש מהנה לשבת ערב שישי אחד ולהתקין את המערכת).

  5. ieru

    כן, טוב יש כמה פורטים לא רשמיים ל64 ביט, אבל אני מודה שלא יצא לי לנסות אז אני לא יכול להמליץ לך, כשאקנה מחשב חדש אולי אנסה את slamd64

  6. z4ziggy

    מה השאלה? רק ARCH כמובן 🙂 אם לא בגלל המהירות והפשטות (טכנולוגית KISS במלוא הדרה) אז בגלל הנוחות ליצור חבילות משלך. חוצמזה שלדעתי ARCH יפיק תועלת ממישהו כמוך שיצטרף לשורותיה 🙂
    לגבי נוחות השימוש בפקמן – יש כמה סקריפטים חביבים (המוכר מכולם הוא youart או משהו כזה…) שעושים את החיים יפים יותר עם פקמן. בנוסף, אם אתה משתמש ב KDE יש סוף סוך frontend מוצלח במיוחד לפקמן. בכל אופן – בהצלחה במה שתבחר.

  7. פינגבק: KDE 4.0.1 « לראות שונה

כתיבת תגובה

