זה רק תרגיל: צפירה נשמעה ברחבי הארץ

אלו לפחות כותרות העיתונים היום.

במלחמת לבנון ה2 (קרי המלחמה הצפונית האחרונה), למרות שאני חי באיזור שבו נפלו טילים, רק בסוף המלחמה הועיל פיקוד החעורף להפעיל את האזעקה אצלי במושב. אני מדבר על ה4 ימי לחימה האחרונים כמובן, בהם נזכרו שגם אנחנו בטווח הטילים (למרות שישובים דרומיים מאיתנו כן קיבלו אזעקה כמו שצריך). ולפני כן, היינו צריכים להסתמך על צופרים שבקושי נשמעים מישובים אחרים באיזור, או פשוט לשמוע את הנפילות ולדעת שמאוחר מידי…

טוב לראות שעכשיו גם הגבירו את הקול, ואף זכרו להפעיל בכלל במקום בו אני גר. מעניין אם הם יעשו ככה גם אם חלילה וחס תהיה מלחמה אמיתית…

3 מחשבות על “זה רק תרגיל: צפירה נשמעה ברחבי הארץ

  1. אורי

    כל הצופרים האלו זה ספין פוליטי מביש.

    בתור אחד שלא נפגע ישירות ממלחמה כזו או אחרת, לשמוע את הצופרים עושה לי בחילה. פשוט ככה. אני מתאר לעצמי שאנשים שכן נפגעו ממלחמה קולות הצופרים פוגעים בהם בדרכים חמורות יותר.

    אז לשם מה צריך את הצופרים? כמו שאמרת – כדי לבדוק שעכשיו שומעים אותם טוב יותר. או לפחות זה ההסבר הרשמי. ההסבר הזה פשוט לא מתקבל על הדעת. עוד פחות מחודש יש לנו 2 הזדמנויות לבדוק את הצופרים (ימי הזכרון).

    מה שמשאיר אותי עם הסבר אחד בלבד. ספין פוליטי מביש כדי להראות לכל הציבור שישמע טוב טוב ויקבל את הרושם שהממשלה מתקנת את הליקויים שהיו. בין אם זה נכון ובין אם לא.

  2. ik_5 מאת

    מה זה לא רק אני חושב ככה ?!

    טרומן אמר פעם: If you can't convince them, confuse them.

    שמע, בנתיים יש אוזלת יד מאוד חמורה בטיפול באזרחים במדינהץ מצד אחד לוקחים מאיתנו המון מיסים, מצד שני, משתמשים בהם רק עובר עסקאות קואליציוניות ותשלום על דברים שלא בהכרח מטיבים עם הציבור, בעוד ש"אין כסף" לכל הדברים שבאמת צריך. משום מה תמיד יש כסף לבזבוזים אבל לא לדברים הרציניים…

כתיבת תגובה

