קוד פתוח להמונים ?

הייתי לפני שבוע במפגש של עסקים (בעיקר קטנים) באיזור בו אני גר, וניסיתי להציג את מה שאני מתעסק בו, הבעיה היא שיש יותר מידי מטפלים בצורות שונות, כדוגמת תנועה, טיפולים סיניים וכו. כמו כן היו צורפים, נגרים ועוד הרבה מקצועות לא טכנולוגיים אחרים… ולא אנשים אשר מבינים דברים טכניים, ככה שנפלתי מהר מאוד בדקה שניתנה לי להציג במה אני מתעסק.

המארגנים של המפגש, צלצלו אלי יום אחרי כן, ואמרו לי שהם לא הבינו בדיוק על מה דיברתי, אבל מאוד חשוב להם לעזור לי להציג את עצמי כמו שצריך.

לכן היום נפגשתי עם המארגנים, במשך שעה וקצת דיברנו. לקח לי כרבע שעה להסביר להם שאני מתעסק עם מרכזיות, ושאני יוצר פתרונות ללקוחות מעליה, וכמו כן אני גם מתעסק עם שרתי לינוקס שונים.

אחרי שהסברתי להם על לינוקס, והסברתי להם איך למשל זה יכול לחסוך כסף לעסקים השונים (גם בתור שולחן עבודה), הם הביעו הרבה עניין. והם אמרו לי שכמעט כל עסק שעובד עם מחשב, דבר זה יכול לסייע לו. כאשר שאלו אותי אם ללינוקס יש את כל הפתרונות שיש בWindows, אמרתי כמובן שזה מאוד תלוי במה שמחפשים. הם הסתפקו באפשרות לגלוש  באינטרנט, לקרוא דוא"ל ואולי לנהל יומן פגישות. כל זה אפשרי כמובן, והם אמרו שהם ישקלו בחיוב לנסות פעם את לינוקס במקום הWindows שלהם.

לאחר מכן, הסברתי להם יותר על הגישה והרעיון מאחורי הקוד הפתוח (גם לינוקוס וכן המרכזיה שאני מתעסק בה – Asterisk נמצאים בהגדרה הזו). לאחר הסבר ממש קצר הם סיכמו לי את הרעיון של הקוד הפתוח בצורה ממש יפה: "הקוד הפתוח בעצם מפרה אחד את השני, וגורם להתפתחות טובה יותר של טכנולוגיה. כמו שאנחנו מבינים, רק מי שאין לו מה להסתיר ובוטח בטכנולוגיה של עצמו, יכול להרשות לעצמו לשחרר את הקוד לעולם".

הבנה ממש טובה של הקוד הפתוח לאנשים אשר לא נתקלו במושג הזה לפני כן, אשר גם חסרי ידע טכני, אתם לא חושבים ?

הרושם שאני קיבלתי מהמארגנים זה, שהם באמת נהנים לעזור לאנשים, כנראה בגלל זה היה להם קל להבין את עקרונות הקוד הפתוח לאחר שהסברתי להם על קצה המזלג.

3 מחשבות על “קוד פתוח להמונים ?

  1. ארתיום

    דווקא, אני בזמן האחרון חושב שזה הרבה יותר קל להסביר לאנשים *לא טכניים* מדוע קוד פתוח זה טוב, מאשר להסביר לאנשים *מנוסים* ובעלי דעות קדומות.

  2. ik_5 מאת

    דווקא לי קורה שהרבה ישראלים (גם אנשי עסקים) מחפשים את הקומבינה ומסבירים לי למה הקוד הפתוח זה לא מה שאני חושב, וכמה שהוא רע וכו'…
    היה משהו שרצה לשתף איתי פעולה בצורה עסקית, שלא היה מוכן להבין למשל שקוד פתוח לא אומר בחינם.
    אני מכיר הרבה אנשים שהם רוצים לקבל שירות בחינם "אבל זה קוד פתוח לא ?! זה בחינם!"

    שים לב לכתבה היום בynet על מייקל דל, הם מערבבים 4 מושגים שונים לגבי לינוקס והקוד הפתוח. הקוד הפתוח הוא לא בחינם. אני יכול לגבות עליו הרבה כסף, העניין הוא שהקוד עצמו נגיש, ככה שאפשר להגיד שאתה משלם לי על הזמן שפיתחתי בקוד פתוח.

כתיבת תגובה

