לזרוס מימין לשמאל

אתמול שחררתי Patch ללזרוס אשר מאפשר למי ממכם אשר משתמש ב GTK2, ליישר את הרכיבים מימין לשמאל במקום שמאל לימין. ה Patch משפיע על רכיבים חלונאיים בGTK ובלזרוס, כדוגמת TGroupBox, TPanel ואחרים.

נעשה Commit לSVN היום ב אחת בלילה, ככה שעדכון של ה svn יתן לכם אותו (וכנראה שכבר בגרסה היציבה הקרובה 0.9.26, ולא בגרסה 1.2 כמו שמפת הדרכים אומרת), תהיה תמיכה מלאה בימין למשאל בGTK2.

בקשר לתפריטים, עדיין אין תמיכה מימין לשמאל, וזה בגלל שהסתבר שהיה חסרה הגדרה בAPI הכללי של לזרוס. לי היה קשה להבין איך בעצם לממש את זה בתפריטים, ומארק בעצם עזר לי להבין שיש מחסור בAPI, והוא הוסיף אותו, מה שאומר

שכנראה ביום שישי או ראשון אכתוב את העדכון גם לתפריטים. לאחר מכן, אבדוק כיצד לאפשר תמיכה ב Default layout, אשר מסתבר שזה לא באמת קורה ברירת מחדל של הגדרת משתני ה LC* אלא, כן יש צורך בלאתחל את התוכנית בקבלת הכיווניות ברירת המחדל של המערכת (בניגוד להסבר שניתן לי בעבר).

אני חייב לציין כי היכולת לעבוד עם הAPI של GTK2 הוא סיוט, לא בגלל שהAPI רע (הוא ממש לא API רע), אלא בגלל חוסר תיעוד משווע, ואני חייב לציין לטובה את QT, אשר מכיל תיעוד הרבה יותר טוב לגבי ה API. בגלל חוסר בתיעוד, ישנם 2 מצבי כיווניות אשר אינני יודע אם וכיצד לבצע בLazarus, אבל יכול להיות שזה נתמך רק ב API של Windows, ולכן גם אין יכולת לממש אותם ב GTK2.

בכל מקרה, אם יש אנשים שמתנדבים לתת לי עזרה ב QA בנושא, ולבדוק שאני לא מפספס עוד אי אילו פקדים אזר זקוקים ליישור, אתם מוזמנים לסייע לי.

2 מחשבות על “לזרוס מימין לשמאל

  1. פינגבק: לזרוס layout « לראות שונה

  2. פינגבק: התקדמות תמיכת הכיווניות בLazarus « לראות שונה

להשאיר תגובה

