לינוקס מרפא מכל צרה

בסוף שבוע שעבר יצאה גרסה חדשה של Ubuntu בגרסת 8.04, או בשם הקוד Hardy Heron. כל שמות הקוד באובונטו מבוססות על חיות ד"א, ובמקרה הזה הגיעה חסידה (אולי היא מביאה לנו כמות הילדים שישתמשו בהפצה).

היות ולינוקס זה מוצר בפיתוח מתמיד, הגיעו הרבה אנשים להבנה כי אחת לחצי שנה, עובר דור בין התוכנות השונות ב"קהילה", ולכן אחת לחצי שנה (כל הפצה בזמן שלה), בד"כ משוחררת גרסה חדשה להפצה כלשהי.

את השידרוג /התקנה לאובונטו החדש אפשר לחלק לשניים (ד"א אישית עוד לא שידרגתי):

  1. אלו שבטוחים שההפצה היא הדבר הכי טוב והכי בוגר שיצא אי פעם
  2. אלו שלא מפסיקים לתפוס את הראש ולשאול למה הם עשו את הטעות הזו

הסיבה לדבר הראשון היא כמובן שהכל עבר בהצלחה, והאנשים שקיבלו את הגרסה החדשה, שלפי פרסומים זרים מאוד פשוט להתקין אותה, והיא מספקת לאנשים מתחילים את האפשרות לעבוד כמו שצריך עם כל (טוב כמעט כל) התוכנות שהם צריכים.

הסיבה לדבר השני, היא בעיות אלו ואחרות שקרו להם.

העניין באובונטו והרבה הפצות לינוקס אחרות, היא שהרבה אנשים אשר לא מבינים, יכנסו ל emule או bit torrent ויורידו גרסה לא מובנת של ההפצה, דבר שיכול לגרום לכך שהם או יקבלו גרסת פיתוח, או שהם יקבלו איזושהי מערכת שמישהו טיפל בה (ממש כמו עם ווינדוז), במקום להוריד אותה ממקורות רשימיים ומוכרים (מותר ואף רצוי להעתיק את לינוקס ד"א). עכשיו אל תבינו אותי לא נכון, יש הרבה הפצות שמשחררות את עצמן בBit Torrent, ואת ה tracker שלהן, ניתן להוריד מהמקומות המוכרים והידועים, אבל רק מהם, אם אתם רוצים להיות בטוחים.

אז למה בעצם כל ההקדמה הארוכה הזו ? ובכן כאשר מיקרוסופט וויסטה יצאה לעולם, הבטיחו לנו שהיא תפתור את כל בעיות הרעב בעולם, ושהפשטות בשימוש זה דבר שמעולם לא היה יותר פשוט (אני יודע איך זה נשמע). ובכן ממקורות זרים, אשר משתמשים הרבה בוויסטה, נאמר שבאמת הרבה יותר פשוט לעבוד איתה, אבל לדעתי היא אחראית לבעיות הרעב בעולם (או לפחות לא פתרה אותם, שזה כנראה היי נוח).

ועכשיו אני מתחיל לשמוע את כמעט אותם הדברים על אובונטו. מה נהיה ?! מה עוד מעט תגידו לי שאובונטו יביא שלום עולמי, או לפחות מלחמה חדשה…

אה, ד"א, בבלוג זה השתמשתי במעט סרקסטיות וציניות, אני מקווה שלא נפגעתם כתוצאה מכך.

8 מחשבות על “לינוקס מרפא מכל צרה

  1. ik_5 מאת

    זה בדיוק מה שניסיתי להסביר, שאנשים לא מבינים מה הם עושים, אבל הם עושים.

    בגלל זה הכותברת של "לינוקס מרפא את כל בעיות העולם", הרי ברור שכמו עם כל דבר, צריך ללמוד לעבוד.

  2. Xslf

    נטפוק: מספר הגרסה הוא לא .04 אלא הוא 8.04 (מספרי הגרסאות של אובונטו הולכות לפי תאריך השחרור, במקרה הזה אפריל 2008).

  3. אורי

    טוב אז ככה
    נכון שאינני משתמש לינוקס כבד (למעשה אני נחשב במצב של תת-משקל), אבל החלטתי בכל זאת להפעיל את הקסובונטו שלי (שאותו התקנתי בעצת האבנגליסט של לינוקס) ולעדכן אותו לגרסא האחרונה.

    אמרתי לו "כן". חיכיתי בערך 6 שעות עד שזה יסיים את ההורדה, ובערך שעה לאחר תחילת ההתקנה, קיבלתי רק את התמונה של הרקע עם קוביה מוזרה בצד ימין למעלה (אבל לא בפינה) שהיה בה "שלג" כמו שרואים בטלוויזיה בשעת משחקי גמר.

    לא אמרתי נואש אלא אמרתי לילה טוב והלכתי לישון בתקווה שאולי כשזה יסיים את ההתקנה כולה זה יעבור לו עם הריסט.

    הבוקר קמתי ומסתבר שהשלג הסרטני התפשט לכל המסך. עשיתי ALT+CTRL+DEL, ו-UNLOCK וזה כמובן לא עזר. אז עשיתי ALT+CTRL+DEL, החלפתי משתמש, ואז הצלחתי לבחור באופציה של האיתחול.

    עכשיו כשקסובונטו עולה (לא ברור לי באיזו גירסא בדיוק), אין לי רשת, והוא טוען שאין לי בכלל הרשאות להסתכל על ההגדרות של המחשב שלי. זה נהיה כנראה המחשב של לינוקס ולא שלי.
    לא משנה אם אני מתחבר במשתמש הרגיל שלי או במשתמש ה-ROOT.

    אני כנראה מגיע לקטגוריה השלישית שלא הוזכרה כאן. אלו שהתקינו קסובונטו בלי סיבה אמיתית (אלא כתוצאה מהטפות יום וליל) ועכשיו כשהוא קרס לגמרי כתוצאה מהעדכון לא ממש אכפת להם מכך, מעבר לסקרנות הבסיסית.

  4. ik_5 מאת

    ניחוש קצר אומר לי שאתה נמנע עם הקובצה השנייה.

    נגיד לך את זה ככה. אני עוד לא חשבתי אפילו לנסות לשדרג גרסה. למה ? כי אני אוהב לחכות לפחות חודש בשביל לראות לאן הרוח נושבת. ואם דברים תוקנו (במידה ויש בעיות).

    בכל מקרה יש איזה באג מוזר ב Xorg החדשים, ולמרות אותו באג שקורה ל 3/4 מהמשתמשים, נראה שכולם ממהרים לעבור אליו. כנראה שגם אתה סובל ממנו.

  5. אורי

    אינני נמנה על הקבוצה השניה כי על מנת לא להפסיק לתפוס את הראש ולחשוב שעשיתי טעות חמורה, צריך להיות אכפת לי בכלל מזה שהקסובונטו קרס. האכפתיות הזו היא בדיוק מה שאין לי, ולכן אני בקבוצה משלי.
    כרגיל.

להשאיר תגובה

