דו כיווניות בלזרוס, עדכון

ביום ראשון, התקבל הטלאי שלי עבור דו כיווניות בכל הפלטפורמות בה דו כיווניות מייושם כרגע בנוסף ליישום שאני הוספתי ל GTK2.

כרגע בגרסת ה svn הLCL (הרכיבים של לזרוס) בעצם מכיל את הטלאי שלי, וכל מי שישתמש בגרסת הsvn בעצם יקבל את התמיכה לדו כיווניות.

הבעיה העיקרית שנתקלתי בה ביישום הדו כיווניות היא בכך ש GTK2 משנה כמעט כל גרסה את הצורה שהוא מבצע כיווניות (מבחינת שם של פונקציות), ובכך מאוד קשה להדביק את הקצב, בעוד שהפונקציות הישנות יוצאות מתעוד, ומוגדרות כ obsolete.

הפיתוח המתמיד הזה, גורם לקושי רב ביישום הדו כיווניות, כאשר אנחנו לא מעוניינים להשתמש ב layout אלא להגדיר בעצמנו מה אנחנו רוצים מהתוכנה שלנו.

אני חושב ששימוש ב layout הוא רעיון נחמד, אבל לא תמיד יש לו מקום. למשל אם יש לי תוכנה שאין לה תרגום עברי, אבל כל הסביבת גנום/GTK שלי היא בעברית, היישור שיהיה יכול להעיק על השימוש בתוכנה, ואם צריך להתבסס על תרגום, אז בכל מקרה צריך ליישם את התמיכה בצורה ידנית.

הדבר העיקרי שלמדתי מכל הסיפור הזה עד עכשיו, הוא שמפתחי GTK בטוחים שהשמש זורחת להם מאיזור מסויים בגוף, והם לא אוהבים לעזור לאנשים.

כמו כן, אני חושב שאני מבין יותר ויותר את הראש של GTK, למרות שאני ממש לא אוהב אותו בגלל הגישה של המפתחים. למרות זאת, אני חושב שהגישה שלו למשל לאירועים (ע"י שימוש באותות), עדיף על השימוש של QT, בו צריך ליישם בעצמך מחלקה שתקבל את האירוע (לפחות ממה שהבנתי מהתיעוד).

אני חושב שאם QT לא היה מכיל דרישה לתשלום כל כך גבוהה לתוכנות קנייניות, וכן אינו היתה מחייב אותנו לעבוד בתחביר של תכנות מונחה עצמים, היינו רואים אותו לוקח (לפחות מבחינת UI) בצורה הרבה יותר גורפת מאשר GTK.

אני מקווה ש QT5 יתקן את הבעיה (למרות שזו רק משאלה וכנראה לא יותר).

מחשבה אחת על “דו כיווניות בלזרוס, עדכון

  1. פינגבק: מתי תצא לזרוס 0.9.26 ? « לראות שונה

כתיבת תגובה

