הכאב ראש הוא מסנגומה

באסטריסק יש כמה מודולים שונים. מודול אחד זה אסטריסק עצמו, מודול שני זה libpri, אשר מטפל מן הסתם בקווי PRI. מודול שלישי נקרא zaptel.

Zaptel הוא מודול המטפל בכרטיסי החומרה של FXO/FXS וכן בכרטיסי PRI ו BRI .

המודול הוא מודול גרעין (קרי התקני מערכת) אשר יוצר התקן ב /dev/. היות וכל הפרוייקט הוא קוד פתוח, אז כל יצרנית כרטיסי PRI למחשב יכולה בעצם להוסיף תמיכה לחומרה שלה, ובכך למרות שחברת דיג'יום, אשר מייצרת ומוכרת בעצמה כרטיסים, לא מכילה מונופול על השוק שהיא עצמה יצרה, אלא היא נותנת מקום ליותר שחקנים בשוק.

לקוח שלי קיבל המלצה לקנות כרטיס של חברת סנגומה המיועד לאסטריסק. לסנגומה ודיג'יום יש היסטוריה אחת עם השנייה, כאשר פעם חברת סנגומה היתה מייצרת עבור דיג'יום את הכרטיסים, אך עבר "חתול שחור" בניהם, ובאיזושהי תקופה, דיג'יום הודיעה שהיא מתחילה לייצר כרטיסים בעצמה, וסנגומה הודיעה שהיא ממשיכה לייצר בעצמה, אבל תפסיק את שיתוף הפעולה עם דיג'יום.

בהתחלה הכרטיסים של סנגומה היו הרבה יותר טובים, ולמרות חוסר שיתוף הפעולה בינהם, והקושי הרב להתקין אותם בצורה שהיא ידידותית הן למתחזק, לאסטריסק וללינוקס, התוצאה היתה כרטיס הרבה יותר איכותי, עם הרבה יתרונות.

למזלנו, יצרנית אסטריסק הצליחה להדביק את הפער עם סנגומה, וליצור כרטיסים באותה רמה ואיכות של סנגומה, ואולי אפילו לעלות עליה (אין לי מקור השוואה לשם כך).

עכשיו כאב הראש של התקנת סנגומה (אשר לא עובד מהקופסא) כבר לא שווה את התוצאה, כי בניגוד להרבה כרטיסים אחרים, סנגומה מייצרים תלאים עבור כל גרסת zaptel, במקום להיות חלק מzaptel (למרות שגרסאות אחרונות של zaptel כן מכילות את ההתקנים עבור הכרטיס של סנגומה, עדיין יש צורך בהתקנה בשביל לגלות את זה), ואם זה לא מספיק גרוע, אז זיהוי של חלק מהכרטיסים שלהם אינו נכון, וה pci.ids מצביע על קוד אחר ממה שהכרטיס הוא באמת.

עכשיו במקום להתקין zaptel, ולהגדיר את כל 32 ערוצי הPRI, אנחנו בעצם צריכים להדר מחדש את zaptel עם התלאים של החברה, ולהתמודד עם תסריט bash אשר מתאים לגרסאות מאוד ספציפיות של bash, במקום לכתוב אותו בצורה גנרית יותר, אשר תתאים לגרסאות שונות של bash.

במקרה הזה, הכרטיס נראה לא תקין. הדבר הראשון שגרם לי להבין שיש בעייה עם הכרטיס היתה תקיעה של הגרעין כאשר יש ניסיון להפסיק את פעולת zaptel והסרת המודולים שלו מטעינה. הדבר השני היו פאניקות גרעין אשר מתרחשות בצורה רנדומלית. אבל רק אחרי בדיקה מעמיקה שלי ושל אדם עם הרבה יותר ניסיון ממני (זו הפעם הראשונה שהתקנתי כרטיס סנגומה) עם סנגומה, הגענו לאותה הבנה. גם אחרי יצירת loopback חדש (אולי אני אכתוב על זה מדריך פעם ?) עדיין היו בעיות, וגם כאשר הPRI עצמו היה מחובר עדיין היה איבוד מידע. גם אחרי החלפת הכבל רשת, גם אז, הבעיות המשיכו, ובעצם המידע אשר עבר ב loopback או הPRI לא חזר נכון ממה שהוא נשלח בצורה שהתוכנה שלחה.

על כל שעה שתשקיע כרגע בכרטיס של דיג'יום, אתה תשקיע עוד שעה בכרטיס סנגומה. במקרה שלי, התברר בסוף התהליך שהכרטיס פשוט לא תקין, אבל האנרגייה והעבודה הרבה שהושקעה בשביל לגלות את זה לא היתה שווה את החסכון שהלקוח קנה את הכרטיס, היות והזמן עבודה על הכרטיס בעצם גרם לכך שגם ההפרש פלוס ההשקעה עברה את המחיר והשקט שהיית מקבל מכרטיס של דיג'יום.

אני חושב שכל עוד סנגומה לא תשתף פעולה, אין סיבה לעבוד איתה. הזמן שלי יקר לי דבר ראשון ויקר גם ללקוחות שלי. ואני בטוח שהזמן שלכם גם יקר לכם (גם אם אתם מתקינים את המרכזייה בעצמכם). אם סנגומה רוצים שישתמשו בה, לדעתי, היא חייבת להתחיל לשחק את המשחק עם כולם, ולא לספק את הצורת ההתקנה בצורה הנוכחית. הם פשוט לא שווים את הזמן הזה.

כתיבת תגובה

