זהירות, משרד התחבורה בדרכים

הבטחתי פוסט בנושא תחבורה, אבל גם אותו אני אמהל בתוכנה חופשית.

החל מיום ראשון הולכת להשתנות שיטת התאורייה הנהוגה בארץ. נכנסו עוד למעלה מ200 תמרורים (וסמנים) חדשים, נוסף עוד מידע עבור כל נושא, ועכשיו צורת הלימוד גם הולכת להיות שונה.

כל שאלות התאוריה נכתבו מחדש, מדברים על זה שאחת ל10 שנים (מיום קבלת הרישיון) כולם יהיו חייבים לעבור שוב תאורייה מחדש, ועוד…

אז לפני הכניסה שלי לחלק מהשינויים (שאני יודע), אני חייב לכם תשובה, למרות שהיא נפתרה די מהר 🙂

התשובה בפוסט היא כמובן שירוק אומר שרשאיים לסוע, רק כאשר הדרך פנויה, אין סיכון למשתמשים האחרים, ואין הוראה אחרת מדבר סמכות (קרי שוטר). זהו לפחות מה שהוסבר לי…

ובכן, השיטה החדשה הולכת לכלול כיתות ממוחשבות, אשר ילמדו את החומר באמצעות מחשבים. אז יזמים מהירים, יצרו תוכנות לימוד. תוכנות הלימוד שהראו לי הן תוכנות לשולחן עבודה, שקוראות את המידע מרחוק. ואם זה לא גרוע מספיק, אז הן דורושות הרבה רכיבים של מיקרוסופט, מה שאומר שהסיכוי שהן אי פעם יעברו ללינוקס אפילו לא שואף לאפס, אלא זה אף פעם לא יקרה.

אחד הלקוחות שלי הוא בית ספר לנהיגה (למעשה הוא הלקוח הראשון שלי), ובגלל שכאשר הוא נפתח, עזרתי לו לחסוך כסף, בכך שהוא קנה רק מחשב ללימוד, והוא מריץ עליו לינוקס, ולא Windows, אז כאשר הם קיבלו את הרשימה של מה שנדרש מהם בשביל להשתדרג, הם פנו אלי שאעזור להם להגדיר חומרה לנושא.

אחרי חישוב ובדיקות מהירות, גיליתי כי אם הם ילכו על מערכות בינוניות מטה, הם יצאו בהשקעה של למעלה מ50 אלף שקל, אבל אם היתה להם תוכנה בלינוקס, אז הם היו יכולים לסיים בקניית חומרה של מחשב אחד חזק במיוחד, ויצירת Thin Client אשר השאר יריצו מהמחשב המקורי, דבר שיכול להוזיל עלויות (כאשר בדקתי את זה מול חנויות בזאפ), הסתבר שאני יכול לחסוך רק בחומרה (עוד לפני שמדברים על רישוי תוכנה) בכמעט 28 אלף שקל !

כלומר עצם הדרישות של התוכנות המסחריות עבור התאוריה החדשה, אשר מחייבות להשתמש ב Windows מייקרות את העלות הכוללת ב28 אלף שקל לחומרה עוד לפני שמדברים על קניית רשיונות תוכנה ! עכשיו היות ומדובר בעסק, הוא יכול לפנות לספקים, ובגלל שמדובר בכמויות של חומרה, ולא במחשבים בודדים, הם יכולים אפילו להוציא מחיר עוד יותר טוב מאשר מחנויות מחשבים !

ואם לוקחים בחשבון את רישוי התוכנה, מתגלה כי התשלום אף הוא מתקרב ל10,000 ש"ח נוספים, בגלל רישוי כל מערכת windows, רישוי כל תוכנת תאוריה שכזו, וזה עוד מלפני לחשב הוצאות קבועות של חשמל, אינטרנט, עמידה בכל דרישות אלו ואחרות של יוצרי התוכנות והצורך למלא כיתה שכזו עד הסוף, בשביל שיהיה רווח. דבר שאומר שעלויות לימוד תאורייה הולכות להיות גבוהות הרבה יותר (אם פעם יכולתם לקנות חומרי לימוד וללמוד לבד, אז עכשיו אתם תהיו חייבים מכונים או בתי ספר לנהיגה).

אתם מוכנים לשינוי ?

6 מחשבות על “זהירות, משרד התחבורה בדרכים

  1. תומר

    מכוני הפסיכומטרי מאפשרים כבר היום למידה מרחוק דרך האינטרנט. אם הם היו מתבססים קצת פחות על תוכנה מקומית ויותר על עבודה דרך הרשת, המכונים היו יכולים לתת גישה לחומר הלימוד גם מהמחשב בבית הלקוח ובכך לאפשר להם להם ללמוד בזמנים הנוחים להם ולהוזיל את עלות הכיתות.

    חלם בהתגלמותו.

  2. ik_5 מאת

    You must be new here 🙂

    ממתי ישראל עושה דברים בצורה חכמה ?!
    מופז רוצה שנשתמש בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי, אז מה הוא עושה ? מייקר את השימוש ברכב רגיל, ומוזיל את התחבורה הציבורית, רק מה, יש לי במקום שאני גר בו אוטובוס תאורטית 3 פעמים ביום (מעשית בד"כ בערב הוא אפילו לא נכנס למושב שלי). אז איך לעזאזל אני יכול לוותר על רכב פרטי ?
    יותר מזה, חבר שגר כרבע שעה-עשרים דקות נסיעה ממני, יקח לו למעלה משעתיים להגיע אלי, אם הוא ישתמש בתחבורה ציבורית. כבר יותר מהר לו לעלות על רכבת לת"א, הוא יגיע לאן שהוא צריך מהר יותר.

    וכמובן שיש דוגמאות גם ממקומות אחרים במדינה

  3. חזי

    משום מה עולה לי בראש הסיפור על חוק האפוד הזוהר. הרבה זמן אחרי שהוא עבר הסתבר שאחד ממקורבי הח"כ שהציע את החוק הוא בעל מפעל אפודים שנקלע לקשיים והיה צריך סידור עבודה. כמובן שכאשר נודע העניין זה כבר לא שינה בכלום את החוק, והח"כ ה"נכבד" טען שהקשר הוא מקרי ורק טובת הציבור היתה בכוונתו.

    אמנם זו ספקולציה, אבל אני לא אתפלא אם יום אחד יתברר שגם כאן יש לאיזה מקורב למפלגה הנכונה אינטרס כלכלי בעניין.

  4. טל

    אז למה שלא נרים את הכפפה ונקים אתר עם קהילה תומכת שיעזור בלימוד התיאוריה מהבית, חינם, לכל אדם שיש לו מחשב בלי תלות במערכת הפעלה? (אני יכול לחשוב על moodle בתור מועמד למערכת תוכן).. כל מה שאנחנו צריכים זה את המידע החדש על התיאוריה ולפי מיטב הבנתי המידע הזה צריך להיות זמין לכל המעוניין.

  5. יונתן

    השיטה הזאת זה הדבר הכי רשלני שאי פעם יצא במדינת ישראל!!
    95% נכשלים ואני מאמין שמדובר באפילו יותר…. צורת ההתחקמות גורמת לאחוזים הגבוהים וגורעת מבחינה לימודית. אין שום יתורן בשיטה זו היא רק לוקחת כסף מילדים תמימים שעוד לא מלאו להם 18.
    לדעתי ולדעת כל מדינת ישראל כולל כולם השיטה הזאת רק גורמת להפחתת הידע ולתשלום מיותר של כסף וכאב ראש!

    מי שלא חושב כמוני יכול לשלוח לי מייל: achiles2004@gmail.com

להשאיר תגובה

