בינוניות היא מילה גסה

התחלתי לדבר עם חבר על מוזיקה, ועל כך שהמוזיקה העיקרית שאני שומע היא מוזיקה עם קצב איטי מידי, והוא מחפש מוזיקה עם קצב מהיר יותר (טראנסים, Rap וכו'), כי צריך להספיק כמה שיותר, בכמה שפחות זמן.

אני מבוגר מאותו חבר משהו כמו 4-5 שנים, ומדהים לראות איזה פער דורות יש בנינו לגבי תפיסות העולם. אני מאוד לא אוהב בינוניות. כאשר אני רוכש שירות, אני מוכן לשלם קצת יותר ולקבל את 100% מהשירות, מאשר לחפש משהו זול, וכאשר אני אהיה צריך את השירות, הוא לא יהיה קיים.

אני גם מנסה לספק שירות ברמה האיכותית ביותר שאני מסוגל. אני מאמין שכמו שאני דורש לקבל שירות גבוהה, ככה אני צריך לספק שירות שכזה.

הרבה מתפיסת העולם כיום היא שצריך להספיק כמה שיותר בכמה שפחות זמן, המוזיקה, התרבות' השירות ואפילו האוכל שאנחנו מקבלים, כולם נועדו להיות כמה שיותר מהר. אנחנו חיים במירוץ מטורף סביב השעון (כמו שTime של Pink Floyd מספר לנו).

הרצון להספיק כמה שיותר בכמה שפחות, גורם לכך שאנחנו מקבלים בינוניות בתור הדבר העיקרי, ואנחנו לא מסוגלים להתמודד עם יותר מזה.

רוב האנשים היום חיים "משבת לשבת" כדברי השיר של משינה להתראות נעורים שלום אהבה. במקום לחפש את הטוב, אנשים מפתחים כלי סינון מוזרים כמו לקחת "תינוק" (לא בהכרח בגיל, אלא אחד שרק התחיל את הדרך במשהו מסויים) שמתקדם הכי מהר, במקום תינוק שמסוגל להתפתח נכון יותר רק ביותר שלבים.

ככה נוצר מצב שסטודנטים בשנה שנייה עם ציונים גבוהים מתקבלים לנבחרת חלומות של "צעירים מבטיחים" בחברה זו או אחרת, בעוד שהלימוד כלימוד ידע והבנה כבר לא משחק תפקיד. אם אפשר לכמת (מלשון כמות) את הידע שלך, והוא עומד בקריטריונים, אז בבקשה, הדלת פתוחה בשבילך, ואתה הכוכב הנולד החדש.

אני מכיר הרבה אנשים אשר ממש כמוני, מעולם לא הסתדרו עם האקדמיה אבל הם אנשים מאוד חכמים, בעלי הרבה יכולות מוכחות, רק הם לא נמצאים בפס היצור הרגיל. רק אלו אשר מחפשים את האיכות על כמות, יחפשו את אלו, והם ירוויחו בכך שיהיה להם שם טוב יותר בחברה בכך שהמוצרים שהם מכרים טובים ואיכותיים יותר.

בגלל שכולם מחפשים סממנים לדעת מי יותר טוב בלי באמת לבדוק לעומק, התוצאה היא בינוניות מטה.

תזכרו, איכות היא לא מילה גסה, אבל בינוניות כן.

כתיבת תגובה

