מסדי נתונים בLazarus חלק 0

לאלו שלא מכירים את עולם הדלפי/FPC, ה"רכיב" או יותר נכון המחלקה DataSet היא ה API הבסיסית ביותר לגישה מסויימת למסדי נתונים, בה לזרוס מסוגל לקשר למשל רכיבים שמעורי מידע הלקוח ממסדי הנתונים, כלומר אם יש רשומות אז הוא יציג את המידע שלהם, ואם אתם עורכים, הוא ישמור עריכה, אותו הדבר ליצירה ומחיקה, וכל זה בלי שימוש ב SQL. מה שיוצר מצב שאני צריך לכתוב פחות קוד בשביל להשיג את אותה התוצאה שאני מעוניין להשיג בדרכים אחרות.

ד"א ישנם עוד גישות וטכנולוגיות בFPC/לזרוס/פסקל, אבל זו הגישה הכי "פשוטה" לעשות דברים.

זה לפחות ההסבר בקליפת אגוז על הטכנולוגיה שנקראת DataSet.

בסוף השבוע האחרון התחלתי ליצור דוגמאות לעבודה עם מסדי נתונים בלזרוס, ובעצם להדגיש את העצמה של DataSet (שבכלל מגיע עם FPC).

הבעיה היא שאני עוד לא סיימתי להכין את הדוגמאות, ובנתיים מאיר נתן לי קישור לבלוג של משהו שמסביר קצת על השימוש במסדי הנתונים.

יוצר הפוסט הלך לדרך שאני לא בחרתי בה, כי לי היה חשוב להציג את הגישה של הכלי, ולא את השימוש המעשי בו, אבל אני חושב שמה שיוצר הפוסט עשה מספיק חשוב בשביל לתת לכם לראות, ובנתיים תהיו צריכים להמתין בסבלנות עד אשר אני אסיים את מה שאני יוצר בשביל שתוכלו ללמוד ממנו יותר.

אז את ההסבר על השימוש בלזרוס ומסדי הנתונים ניתן למצוא בכתובת הבאה.

כתיבת תגובה

