לינוקס – מבחן האבא

אתם מכירים את כל ה FUD על לינוקס ועל כמה שהוא לא ידידותי, וכמה שהוא לא מתאים ושאר האמירות השונות והמשונות ?

ובכן מסתבר שבמבחן התוצאה סביבות העבודה של לינוקס כנראה ידידותיות יותר.

איך אני יודע ? ובכן אתמול שמעתי את אבא שלי מתחיל לספר לחברים שלו (במקרה הייתי במקום) שבקורס שהוא לומד על איך לעבוד על מחשב (בwindows) הוא מוצא את עצמו עובד הרבה יותר קשה בשביל לעשות את אותה הפעולה שהוא עושה בלינוקס, והוא מוצא את Windows הרבה יותר מסובך לעבודה מאשר לינוקס (במקרה שלו זה KDE).

כלומר אבא שלי התחיל לקדם את לינוקס, למרות שהוא לא יודע הרבה על מחשבים, ולוקח לי הרבה זמן ללמד אותו לעבוד, אבל במבחן התוצאה כנראה שהסיבה שעם KDE הצלחתי ללמד אותו ועם windows נכשלתי היא בגלל שהוא יותר פשוט.

הנה דוגמא לאחרונה:

בעסק של אבא שלי הם עובדים עם חומר שהם אספו הרבה שנים והם העבירו לשקפים שמקרינים על קיר או מסך לבן. לאחרונה הוא רצה לסרוק את החומר למחשב ולהעביר את זה למצגות. לימדתי אותו מה התוכנה שהוא צריך בשביל לסרוק (kooka), הסברתי לו את ההגיון של התפריט שהיא נמצאת בתוכו (גרפיקה), ונתתי לו להבין לבד מול מה הוא מתמודד.

בהתחלה הוא ניסה לסרוק כמו שהסבירו לו בקורס עם ממשקי TWAIN (ממשקי הסריקה ב Windows משתמשים בAPI אחיד שנקרא TWAIN, אלא אם היצרן החליט ליצור את הגלגל מחדש). הוא סיפר לי שלמרות שהראו להם כמה ממשקי TWAIN שונים, הוא היה צריך לעבוד בצורה קשה יותר לסמן את מה שהוא היה צריך, כי התיחום לא היה ריבוע שאתה מסרטט אלא אתה מסמן בסרגל המדידה את הטווח, ואז אם מושא סריקה נמצא רחוק מהסרגלים, הוא מוצא את עצמו מסתבך עם זה.

הצלחתי גם להסביר יותר לעומק את החשיבות והצורה שצריך לעבוד עם "סריקה מקדימה" ואח"כ הסריקה המלאה, ומה בעצם ההבדלים בניהם.

שבועיים אחרי הוא העביר קרוב ל 1/3 מהתוכן (אוסף של חומרים מ 30 שנה בערך), כאשר אני לא מעורב בכלל ! כלומר במקרה שאלתי אותו אם הוא עדיין סורק והוא הראה לי כמה מאות אחדות של שקפים אשר נמצאים בתור תמונה על המחשב (ד"א חשוב מאוד להשתמש בדף לבן !)

הוא אפילו לא התקשר אלי פעם אחת בשביל שאני אעזור לו אחרי הלימוד הראשוני.

אם פעם הוא היה אומר לי "שיש סיבה שכולם עובדים עם Windows", למרות שאף פעם לא הצלחתי ללמד אותו לעבוד על המערכת, עכשיו הוא כבר מצליח לעבוד לבד אחרי לימוד קצר יחסית, ועוד ממליץ על הפשטות הזו לאחרים !

אז הנה התשובה ל"דע את העובדות" של מיקרוסופט🙂

2 מחשבות על “לינוקס – מבחן האבא

  1. artyom

    להגיד לך את האמת? זה תלוי מאיפה אתה בא…

    אמא שלך עובדת עם לינוקס וגם זה פחות או יותר הדבר היחיד שהיא יודעת.

    אבל החברה שלי, אני מניח שיקח לה הרבה זמן עד שהיא תגיד (אם בכלל) אני רוצה לינוקס על המחשב שלי😉

  2. ik_5 מאת

    אני חושב שזה רק פסיכולוגית. בגלל שהיה לא כמעט בלתי אפשרי להסביר לאבא שלי איך לעבוד על Windows (הוא לא איש טכנולוגי ברמת המכשירים וכו'), אבל מצד שני גם לא הצלחתי להתאים את המערכת לצרכים שלו, בעוד שעם KDE הצלחתי ממש בקצת (כי לא ניסיתי הרבה) להתאים את המערכת לצורה שהוא ניגש לדברים. זה מה שגורם לה להיות ידדותי.
    ד"א אפילו סבתא שלי הצליחה פעם לעשות כמה דברים ממש פשוטים בלינוקס (וזו היתה הפעם הראשונה שהיא נגעה בכלל במחשב).

כתיבת תגובה

