שבוע עם Arch Linux

אחרי כמה בעיות שהתחילו אצלי אחרי עדכון אבטחה של Ubuntu 7.10 שמנע ממני לעבוד, התקנתי את Arch Linux.

ההתקנה הלכה חלק, והדבר שלקח לי הכי הרבה זמן היו הורדת החבילות השונות… פשוט וממש קל להתקין את ההפצה (למי שיודע לינוקס קצת מעבר לרמות של Ubuntu ולמי שלא מפחד משורת פקודה).

התקנתי את KDE, רק בשביל לגלות שהיא לא מכילה כל מיני דברים שאני עובד איתם, ואז מצאתי את kdemod, אשר מהודר בצורה קצת יותר טובה לדעתי. לקח לי זמן להבין איך להתקין את החבילות בגלל בעיות של התנגשויות, למרות שהסרתי את את החבילות הישנות הסתבר לי שלא הכל הוסר, ואחרי שמחקתי ידנית את הקבצים שנשארו, הצלחתי להתקין כמו שצריך. תודה לשמוליק על הטיפ🙂

השלב הבא היה להתקין תוכנות שאני משתמש בהם, כאשר חלק מהן הפתיעו אותי שהן קיימות, כי אפילו בדביאן לא הכניסו אותם, וחלק אחר הייתי צריך לעשות makepkg בשביל ליצור את החבילה. לפעמים אפילו שיניתי מעט ההגדרות של החבילה. זה היה ההתעסקות הכי פשוטה שלי אי פעם בבניית חבילות התקנה !

הבעיה התחילה כאשר חלק ממה שאני מתעסק איתו לא הכיל חבילה, ויותר חמור מזה, גם אחרי יצירת החבילה והתקנתה, עדיין הסתבר לי שדברים לא עובדים כמו שצריך והיו לי בעיות של תלויות. בקיצור בלאגן.

הבנתי שהמערכת הזו מצויינת למשתמשים מתקדמים שרוצים שולחן עבודה פשוט, אבל כל מי שזקוק למערכת גם לפיתוח, לא יכול להסתדר עם המערכת הזו, לפחות לא בתור מערכת ש"עובדת", אלא דורשת תחזוקה רציפה. בצורה שמעט מזכירה את Gentoo, רק בכל זאת שונה.

קצת אחרי שהתחלתי לעבוד עם המערכת, אלס אמר לי שהוא נותן לי חודש עד שאני ארצה לעזוב את ההפצה. מסתבר ששבוע הספיק לי.

למשל בעודי מנסה ליצור מצגת להרצאה (אני אדבר על זה בפוסט אחר), גיליתי בעיות ב OpenOffice ובכך שאני לא מצליח לראות את הצביעה שעשיתי לטקסט, קריסות לא מוסברות ועוד. אז דיווחתי על צביעת הטקסט דיווח הבא: http://bugs.archlinux.org/task/10542 .

כמו כן אני חווה הרבה הרבה בעיות אחרות, למשל Firefox מתרסק לי בצורה בלתי צפויה, או X שקורס לי בלי סיבה נראית לעין, או סתם KDE. זה לא מה שאני מחפש. אני רוצה מערכת שאחרי שהתקנתי אותה, תעבוד בצורה יציבה וטובה. ושלא אשקיע יותר מידי עבודה בלגרום לה לעבוד. לצערי arch היא לא ההפצה הזו. כי אין לי זמן להתעסק עם המערכת כמו פעם.

מחשבה אחת על “שבוע עם Arch Linux

  1. פינגבק: שבועיים וקצת עם מנדריבה « לראות שונה

כתיבת תגובה

