פוליטיקה בעולם התוכנה

זה לא חדש שיש קשר בין הון לשלטון (אפשר לקחת את מקרה הירשזון או אולמרט בתור דוגמא לכך). למרות שאני מנסה להתנזר מפוליטיקה (באמת שכל הפוליטיקאים אותו הדבר ואכפת להם רק מכוח וכסף אלא אם יוכח אחרת), אבל כשזה נוגע לטכנולוגיה שהמדינה בוחרת, אז אותי זה מדאיג ומעצבן.

ב21/05/2008 התפרסמה כתבה בynet על ביקור סטיב באלמר בישראל. על פניו אין לי שום בעיה עם האירוע הזה. אבל אם תקראו את הפסקה הראשונה תראו שהוא הסתובב עם נשיא המדינה (שמעון פרס).

רגע למה לעזאזל הוא צריך את שמעון פרס, או כל דמות פוליטית אחרת במדינה ?! הוא הרי מי שיושב בראש חברה ציבורית, אשר נמצאת בארצות הברית ביבשת אמריקה. בפעם האחרונה שאני בדקתי, ישראל נמצאת באסיה, ובעלת "עצמאות" משל עצמה. ובכלל גם אם לא, מה הקשר של שמעון פרס לחברה פרטית ?!

מדוע אין חקירה מול הגופים במדינה (או בכלל ביקורת בעיתונות) על הקשר הזה ?! מדוע רק הירשזון ואולמרט נמצאים כרגע בבנק המטרות ?! הרי כאן הקשר הוא אפילו לא סודי, העסקאות מוכרות וידועות לכל.

בעוד שבשאר העולם, הממשלות מנסות לתת לאזרחיהם פתרונות זולים וטובים לצרכים שלהם, בישראל כנראה הכסף שהפוליטיקאים מקבלים עולה על טובת האזרחים.

5 מחשבות על “פוליטיקה בעולם התוכנה

  1. DoK

    אם דברים כאלו מטרידים אותך אז בטח תשמח לחזור ולעקוב אחר סיפור המכונית החשמלית של אגסי.
    בחסות ממשלתית ועם עידוד פומבי של הנשיא וחברי המפלגה בה הוא רץ בבחירות האחרונות הולכת ונדחפת חברה פרטית למצב בו היא תהיה מונופול מגובה על ידי הממשלה (בהנחה שהרעיונות האלו בכלל ישימים דבר שכלל אינו מובן מאליו) שאולי יחסוך זיהום בערים אבל בודאי לא יחסוך זיהום מתושבי הפריפריה ובפרט מהאזור בו אתה גר.

  2. Jabka Atu

    האם מכונית חשמלית היא דבר בר ביצוע ? (טכנית ) כן זה קיים קיום בצבא .

    האם כלכלית ושיווקית זה אפשרי ? זה כבר שאלה (זיכרו את ה פריוס ו הרכבים החשמלים של טיוטה בשנות ה90 שנכשלו ) .

  3. ik_5 מאת

    Jabka' אני חושב שפיספסת את מה DoK אמר.
    הוא לא דיבר האם זה אפשרי לנהל מכונית חשמלית, אלא על השיטה של אגסי ועל כך שזה יהיה המונופול היחיד בארץ.

  4. DoK

    גם עניין הישימות של הרעיון ראוי לעיון מעמיק.
    העובדה שאפשר לגרום למכונית לנסוע עם מנוע חשמלי (בלבד) אינה אומרת שרעיון המכונית החשמלית עליו מדברת היוזמה הנתמכת פומבית על ידי נשיאנו הנערץ הוא ישים.
    הרעיון שאגסי דוחף מנסה לתת פתרון לתחבורה בין עירונית ולמעשה מה שהוא משווק אינה מכונית חשמלית אלא רשת "תדלוק" למכוניות חשמליות שיהפוך את המכונית עם טווח הנסיעה המצומצם מאוד יחסית לזמן התדלוק (היום מדובר על משהו כמו 100 ק"מ לשעת טעינה במקרה הטוב ביותר) למשהו יותר נסבל על ידי הקמת תחנות להחלפת מצברים במקום לטעינתם.
    בכל מקרה אני חושב שמגיע לאגסי מברוק גדול מאוד על שהצליח לגרום לישיבת ועדה של הכנסת (הגוף הנבחר על ידי הציבור) להיות סגורה לעיתונות ולא מטעמי בטחון או טובת הציבור.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s