אסטריסק 1.2 מול 1.4

יש לי תוכנת click2call שכתבתי קרוב לשנתיים. באותו הזמן גרסת 1.2 של אסטריסק היתה פעילה, בעוד שגרסה 1.4 עוד לא יצאה אפילו (היא עדיין היתה בבטא).

החודש התקנתי שרת חמישי ללקוח שלי עם אותה מערכת, רק הפעם הלכתי על גרסה 1.4. כל תת גרסה של Asterisk (כלומר 0, 2, 4 ו6) מכילים שינויים מאוד גדולים לכל דבר. מהמבנה של ה cli בהם רשימת הפקודות משנה את המיקום שלה (דווקא הדרך הזו נראת יותר טוב ממה שזה נשמע, הם מאחדים חוקים של איך למצוא פקודות, במקום שכל מודול יספק מסלול שונה לפקודות), דרך ה Manager וכמובן ה Dailplan.

הבעיה התחילה כאשר ניסיתי להשתמש ב Dailplan של מערכת ה Click2Call שכתבתי עם גרסת 1.4. איך שניסיתי להוציא שיחה, הוא הגיע לי מייד ל DeadAGI בלי להגיע בכלל לDail. בהתחלה לא הבנתי מה קרה, ניסיתי לקרוא לוגים שונים, קראתי את המסך של אסטריסק. ועל פניו שום דבר לא נראה בעייתי.

ואז התחלתי לשים לב לDumpChan ול NoOp שהכנסתי במקור ל Dailplan בעקבות בעיות שהיו לי עם PRI של חברת HOT. אחת מהתוספות שהכנסתי ל NoOp היתה TIMESTAMP על כל פעולה שאני עושה בDailplan, ובעצם ראיתי שהTIMESTAMP לא חוזר. אז עכשיו הלכתי להסתכל על התיעוד של המשתנים, והסתבר שהמשתנה {TIMESTAMP}$ מוגדר כ deprecated. עכשיו התחלתי לבדוק עוד כמה פקודות, שראיתי כי הן לא מתבצעות, וגיליתי פקודה שב1.4 כבר לא בשימוש, למרות שב 1.2 היא לא סומנה כ Deprecated כאשר עבדתי על ה dailplan.
אחרי שבדקתי את כל הפקודות בהם אני משתמש, הצלחתי לגרום לתוכנית שלי לחזור ולעבוד, 30 דקות אחרי שהתחלתי את הנושא.

כתיבת תגובה

