מערכת גדולה

שבוע שעבר הכניסו אותי לסייע בתחזוקה של מערכת גדולה. מה זאת אומר מערכת גדולה ? 15 שרתים שונים שכל אחד מהם עושה משהו אחר. וכנראה שהמערכת תמשיך לגדול.

כמה זמן לדעתכם לוקח להיכנס למערכת כזו ? ובכן לפי הלקוח קצה, יום זה מעל ומעבר לכך שאלמד את המערכת. הוא מצפה שאדע תוך יום כבר לתת מענה לבעיות "הרי יש עוד מערכות כאלו בעולם, אז אני לא חושב שזה כזה מסובך" היתה תשובה של איש מכירות לכך שאני עדיין לומד את המערכת (וזה היה ביום חמישי, כאשר רק ביום שלישי הכירו לי אותה פעם ראשונה).

אתמול נשאלתי שאלה, וידעתי כבר להגיע ללפחות חצי מהנתונים בשביל לתת נקודת התחלה לתשובה. אבל כנראה שזה לא הספיק לאותו לקוח שגוער במי שהכניס אותי בכך שהוא לא מלמד אותי כמו שצריך, כי כבר הייתי צריך לתת תשובה במקום !

הבעיה עם מתן שירות לאנשים לא טכניים היא שהרבה פעמים הם רואים רק עטיפת ממתק שבד"כ מסתכמת באיזה שורת חיפוש ו2 כפתורים. אז מה אם יש בניין שלם שמחזיק את המחשבים בפנים בשביל לתת מענה. אז מה אם יש לך ניתוח טקסט מטורף מתחת לשורת החיפוש הזו, ואז מה אם יש מסד נתונים אסטרונומי שיושב במקום אכסון ענק. המשתמשים הפשוטים רואים רק איזה דף לבן עם לוגו, קצת טקסט שורת חיפוש ו2 כפתורים.

היות ועם גוגל אנשים לא מבינים את מה שקורה בפנים, אז 15 שרתים שונים לתחזוקה לא נראים להם דבר של מה בכך, כי הם לא רואים 15 שרתים, הם רואים רק את התוצר הסופי שזה רק מה שהם מתעסקים איתו. אני מקווה שיקח לי חודש להיכנס מספיק לעומק בשביל להבין את המערכת עד הסוף, אבל 6 ימים זה מעט מידי זמן בשביל לתת מענה.

6 מחשבות על “מערכת גדולה

  1. a

    מה הבעיה באמת?
    נשמע כמו גוגל, רק שלהם יש אלפי שרתים – אז מה הבעיה "להשתלט" על 15 בלבד??

    (למי שלא הבין – בציניות…)

  2. ik_5 מאת

    אני לא מייצר מוצר, אני מספק תמיכה על שרתים קיימים, יש הבדל.

    ספק עושים למשהו שאתה צריך ליצור ולפתח, כאן אין פיתוח.

  3. פינגבק: להיות עצמאי « לראות שונה

כתיבת תגובה

