אאאבק

אני גר במושב, ובמושב (בכלל בישוב לא עירוני) בד"כ יש הרבה יותר אבק מישוב עירוני. ולכן פעם בחצי שנה אני מקדיש בין שעה לשעתיים לניקוי המחשב מאבק. היום למשל הגיע התור לניקוי אבק. הבעיה היתה שאתמול המחשב באמצע עבודה אחה"צ חשב שהוא ווינדוז או משהו כזה ופרט לעכבר שזז שום דבר אחר לא הגיב, אבל ממש כלום.

הייתי חייב להשתמש ב SysRq (שלקח לו כמה דקות להגיב) בשביל לאתחל את המחשב ואז לכבות אותו (כי לחיצה על כפתור הכיבוי בשביל לגרום לסגירה של המחשב לא השפיעה).

הזזתי את המחשב בשביל לנתק את הכבלים מאחוריו, ועוד לא הספקתי להזיז אותו יותר מסנטימטר אחד והאבק נפל על הריצפה. משם בעדינות יצאתי עם המחשב החוצה לניקוי, ועבדתי קרוב לשעתיים להוציא משטחי אבק שנראים כאילו מעולם לא ניקיתי את המשחשב (אבל רק בינואר הוא עבר ניקוי יסודי מאוד).

אני בשוק שהמחשב שלי הצליח לעבוד עד עכשיו עם כמות האבק הזו. שעה אחרי שהתחלתי לנקות התחלתי להוציא את רכיבים השונים מלוח האם, ואחד מהדיסקים הקשיחים שלי עדיין היה מאוד חם, אבל חום שכבר אפשר לגעת. בקיצור לא מומלץ לבעלי לב חלש (או סתם אנשים עם אסטמה ושאר בעיות נשימה).

מחשבה אחת על “אאאבק

  1. ניצן

    פעם גם אני הייתי עושה טקס כזה פעם בחצי שנה, עכשיו אני קצת מחפף פעם בחודש בערך, אני מצמיד שואב אבק לכל הפתחים שמחובר להם מאוורר בצד השני (וגם לאלה שלא) ראשית זה מנקה את המאווררים, שנית זה גורם לסירקולציה של אוויר בתוך המארז ומעיף קצת אבק בפנים.
    בוא נגיד שאם פעם בחצי שנה הייתי מוציא חתול מהמחשב, עכשיו אני מוציא חולדה גדולה.

להשאיר תגובה

