טאקס, המפקד !

טוב, לא חזרתי לעשות עוד שירות צבאי, אלא אני רוצה לדבר על תוכנה ללינוקס.

מכירים את Total Commander לWindows ? התוכנה הזו היא תוכנה שכתב כריסטיאן גליסר (במקור, היום החברה שלו מפתחת). כריסטיאן הוא אדם אשר כשעבדתי בדלפי, היה מישהו שמאוד הערכתי את העבודה שלו, וחלק מהעבודה שלו על Total Commander (בזמנו עוד היתה תחת השם Windows Commander) הוא שיחרר בקוד בפתוח, וסיפק להרבה אנשים ספריות ויחידות שהוא כתב עבור התוכנה (שמן הסתם כתובה בדלפי). במקור (בתחילת שהעשור משהו כמו 2002-2003) הוא דיבר על זה שהוא מעוניין גם לכתוב גרסה ללינוקס (תוך שימוש ב Kylix), אבל בפועל הפרויקט לא יצא לדרך (כנראה בגלל שהוא לא חשב שזה יהיה לו כלכלי -> עדיין זו חברה שזו רוב הפרנסה שלה).

ב2003 יצא פרוייקט קוד פתוח שהתחיל לממש את ה"איום" (כלומר גרסה ללינוקס) של כריסטיאן . הפרוייקט שנוצר (לא ע"י כריסטיאן) נכתב בKylix, וקיבל את השם Tux Commander. כיום הפרוייקט הרבה יותר בוגר ומאוד מזכיר את Total Commander שאני זוכר (שבטח התפתח מאז רבות). לאחרונה גם המירו את הפרוייקט מKylix (המת), ל FPC, ואתם מוזמנים לנסות ולהוריד את התוכנה.

8 מחשבות על “טאקס, המפקד !

  1. puu

    אני זוכר עוד מימי דוס את norton commander, ואחרי זה כשהופיעו חלונות Total Commander היתה תוכנת חובה בכל המארכת. דוקא כשהתחלתי להשתמש בלינוקס חיפשתי חלופות ולא מצאתי משהו ראוי.
    ננסה ונראה מה אתה מציע

  2. שלומיל

    כאשר KDE4 יתקמפל ביתר קלות על וינדוס (זהו אחד היעדים של KDE4), יש לי הרגשה שמישהו גם יעשה פורט ל krusader עבור וינדוס(אגב, פרוייקט שנכתב במקור ע"י שניי ישראלים). קרוסיידר הוא מעולה ומי שמשתמש בו יודע זאת.

  3. עודד

    לא יודע – כל הנושא של מנהל קבצים בעל שני פנלים הוא מגבלה של עולם נטול חלונות (views, whatever) – כשכל מה שהיה לך זה שורת פקודה, שני פנלים היו ניצול מעולה של המגבלות.

    היום בעולם של ממשקים גרפיים מרובי תצוגות (חלונות יעני), הנושא הזה מיותר למדי – אני יכול לבחור להציג איזה חלונות שאני רוצה – ולמה רק שניים? אפשר שלושה ארבעה ויותר, אני יכול לנווט אליהם באיזו צורה שאני רוצה וכו'. היתרון היחיד אולי שיש למנהל בעל פנלים כמו אלה שהוזכרו הוא הקשיחות של הממשק שלא מאפשר לתצוגות להסתיר אחת את השניה ומאפשר לעבור בקלות (ובצורה צפויה) בין תצוגות בעזרת המקלדת. בשביל לקבל את כל אלה, אז מנהל קבצים בעל ממשק טאבים (כמו קונקרר) מספיק ביותר, או שאפשר לעשות פאנלים דינמיים (שוב, כמו בקונקרר) כך שאני יכול להשתמש במנהל קבצים בעל תצוגה בודדת בצורה רגילה, עד שאני צריך עוד פנל ואז אני לוחץ על איזה צירוף כפתורים ונוסף לי עוד פאנל – מימין, או מלמטה או מה שבא לי.

    אני עדיין משתמש המון ב-mc, בטרמינל – איפה שהוא הגיוני.

  4. פינגבק: Double Commander « לראות שונה

כתיבת תגובה

