סיפורי לקוח (המשך)

לפני חודש ו11 ימים כתבתי את הפוסט הבא.

ההתפתחות היתה כמה ימים אחרי זה. המנכ"ל של אותו עסק התקשר אלי, והודיע לי שבגלל שהתשלום לחודש יוני כבר יצא, אקבל את השלום ביולי.

לפני שבועיים קיבלתי טלפון מאותו מנכ"ל שרוצה לדסקס איתי כמה דברים, כי לדעתו אני צריך לקבל פחות כסף, ממה שדרשתי. אחרי כמה נסיונות להיפגש איתו, בהם הוא תמיד זה שביטל את הפגישה, החלטתי היום שמספיק עם המשחקים האלו, וכאשר הוא לא הגיע גם היום לפגישה, ושלח לי SMS שהוא רוצה לקבוע זמן חדש לפגישה, אמרתי לו שהגיע הזמן לסיים את המשחקים, ושישלח צ'ק עם הכסף, הוא יקבל קבלה ונסיים עניין.

הוא כמובן שולח לי דוא"ל שאומר שהוא עדיין רוצה להיפגש, כי לדעתו אני צריך לקבל פחות כסף, וכמובן שעניתי לו שעם כל המשחקים שקיבלתי ממנו ומהעובד שלו, זה מאוחר מידי, ושאני מתחיל להבין שכנראה שאת גביית הכסף יש לעשות בדרכים אחרות.

ראו הוזהרתם !

עידו

3 מחשבות על “סיפורי לקוח (המשך)

  1. דורון

    היתה תקופה שאני פרסמתי באתר שלי "לא רוצה לקוחות חדשים" בדף "צור קשר" , כמובן שהורדתי את הטלפונים וכו' .. וכתבתי שרק מי שהיה בעבר לקוח שלי או שעבדתי איתו בעבר – אני ישקול לטפל בו .. אם הוא יצטרך כמובן.

    אנשים שונים טענו שאני משוגע ..
    אבל, בהבנה שלי , אני לא מעוניין בכאלו לקוחות. הם גוזלים ממני זמן וכסף בכך שאני צריך להשקיע בהם בתהליך המכירה, האפיון הביצוע וגרוע יותר בתהליך הגביה.
    יש מספיק אנשים בשוק שיקבלו כל לקוח חדש , יש מספיק חברות בשוק שיקבלו לקוחות חדשים .. בתפישה שלי , לקוחות כאלו הם לקוחות גרועים מאד בעבורי.
    אני מוותר עליהם מראש .

    החוכמה , והיא חוכמה שנרכשת עם הזמן .. היא לדעת להבחין בין הלקוחות השונים .
    מקווה שזה לא יקרה לך עוד, וכן מוכן לומר לך שאתה לא נתקלת עדיין במלוא המגעילות של חלק מהלקוחות .. ואני מקווה גם שלא תיתקל .
    תלמד מזה לא רק עם מי ומה כדאי להתעסק אלא בעיקר עם מי לא כדאי להתעסק .

    – דורון

  2. ik_5 מאת

    זו הבעיה של עצמאיים (שהם צריכים לנהל הכל לבד).

    שמע למדתי המון מהמקרה הזה, וכיום אני נזהר הרבה יותר. למשל משהו שרצה שאעשה לו עבודה, נתתי לו מחיר מספיק גבוהה בשביל שהוא לא יכח אותי, וקראתי עליו בעיתון שהוא חשוב במכירת שירותים לא חוקיים בארץ. ככה שכבר יש תוצאות לזהירות שלי.

    אני מקווה שזו הנפילה האחרונה שלי (למרות שאני בספק).

  3. פינגבק: חופש הדיבור» ארכיון הבלוג » innovation בעסקים

כתיבת תגובה

