אוגוסט פנגווין 2008 חלק א'

ביום שישי הבא (כלומר ה1 לאוגוסט) יערך כנס אוגוסט פנגווין ה7 במספר (רם-און, השנה אני מכוון ליותר מ5 אנשים נוספים שיגיעו לכנס, בזכות [?] הבלוג שלי). השנה יש מהלך שגרם להרבה מאוד דיונים די לא מפתיעים בנושא.

בראש ובראשונה, חברת מיקרוסופט תורמת כסף למימון הכנס, ואך מעבירה הרצאה על קוד פתוח מבית החברה. מהלך זה כמובן שהביא גל קיטונות וביקורות בגודל של צונאמי, אשר לדעתי אינו במקום כמעט בכלל. אני אשאיר לעצמי את הסיבות לכך שאני חושב שרוב הביקורות לא מוצדקות, כי הן גוררות ביקורת כלפי אותם אנשים, דבר שאינני רוצה להעביר בפוסט זה.

אפשר להבין חלק מהביקורת, הרי בסופו של דבר הבעיה היא שחברה כדוגמת מיקרוסופט בה המנכ"ל (?) סטיב באלמר אומר משפטים כדוגמת:

DRM is the future.
Steve Ballmer

או

Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
Steve Ballmer, Chicago Sun-Times

אז למה כן לקבל מהם חסות בכנס אוגוסט פנגווין ?

  1. יש להם כסף שאין לעמותת המקור בשביל להקים את האירוע
  2. אפשרות לקבל כותרות טובות יותר וכן חשיפה טובה יותר להמוני בית ישראל (ואולי גם בעולם)
  3. הקוד הפתוח מדבר על פתיחות -> You should practice what you preach !!!
  4. יש סיכוי שאנחנו רואים שינוי מאוד משמעותי בחברה גדולה אשר עד היום, עשתה בדיוק את מה שגנדי אמר, ועכשיו נראה שהחלק האחרון בדבריו מתממש (קרי, בהתחלה הם מתעלמים ממך, אח"כ נלחמים בך, ואז אתה מנצח)

פרט לכך, שכל חברה גדולה (וזה מה שדורון חזר ואמר לפחות איזה 10 פעמים) עושה דברים בשביל לשרוד שלא ייחודיים למיקרוסופט, רק היות ומיקרוסופט זוכה לאור הזרקורים, הם הרבה יותר חשופים במעשייהם בכך.

אני באמת חושב שיש מקום לכמעט כל תורם (אלא אם מדובר במשפחת פשע, או משהו בסגנון הזה) בעולם הקוד הפתוח, ולמרות שהרבה מאיתנו לא אוהבים את מעשי החברה (אני לא אוהב את הצורה שהחברה מתנהלת בה, אבל אין לי שום דבר נגד מיקרוסופט כחברה), עדיין אנחנו יכולים לנסות ולשנות משהו. עכשיו שלא תהיה טעות, גם מיקרוסופט מרוויחים מהמהלך שלהם הרבה מאוד (בגלל זה הם עושים אותו).

הסיקור הבא שלי של אוגוסט פנגווין יהיה של האירוע עצמו (אחרי שהוא יתרחש כמובן).

4 מחשבות על “אוגוסט פנגווין 2008 חלק א'

  1. Omer Zak

    האזכור של "משפחת פשע" מעניין בהקשר הזה. מעניין במובן של צבוע, כי מיקרוסופט הורשעה בארה"ב באשמת הגבלת התחרות בתוכנה. ורק מפני שבדיוק אז התחלף הנשיא לנשיא רפובליקני, פטרו אותם בעונש קל של הגבלות לא משמעותיות על התנהלות עסקית.

    אפשר להשוות זאת להתנהגותה של צרפת אחרי מלחמת ששת הימים – צרפת הטילה אמברגו על אספקת נשק לכל הצדדים המעורבים במלחמה, ואחר כך סיפקה נשק לעיראק שגם יחידות צבא שלה השתתפו במלחמה.

  2. אורי

    אכן זמנים קשים מאוד. אני מקווה שתצא(ו) מזה בשלום, ושלא יהיה צורך לרמוז שוב על מיקרוסופט בהקשר לא מרושע.
    מישהו אמר חוסר יכולת לפרגן?

כתיבת תגובה

