סיכום ההרצאה על רובי

ההרצאה היתה צריכה להתחיל ב18:30, אבל עיכבנו אותה בשביל שגיא שפר יוכל לצלם אותה. הבעיה היתה שהוא היה צריך לרוץ מירושלים לת"א לקחת מצלמות, ומשם להגיע לאוניברסיטה. ואחרי עיכוב רב, בסוף החלטנו להתחיל בלעדיו.

הכיתה בה הרצתי היתה עמוסה כמעט עד הסוף, ובגלל שזו ההרצאה השלישית שאני מעביר עד היום (כאשר 2 האחרות היו עם קהל אינטימי יותר), עשיתי כמה טעויות שהבנתי אותם תוך כדי, אבל לא הצלחתי לפתור אותן (ובטח עוד טעויות שיהיה נחמד אם אחרים יעלו בשביל שאלמד מכך). אחת הטעויות הפטאליות שלדעתי הרסו את מה שניסיתי להעביר היו שהסכמתי שיהיו שאלות באמצע, במקום לרכז אותן בסוף.

הסיבה שחשוב לרכז בסוף את השאלות, היא בגלל שהרבה מהשאלות שנשאלו היו מקבלות מענה בשקופיות מאוחרות יותר, ולמרות שניסיתי להסביר לאנשים שיחכו לסוף, היה חשוב להם לקבל תשובה מיידית, דבר שהרס את הזרימה, והביא את ההרצאה למקום שלא רציתי להגיעה אליו, וככה איבדתי שליטה בהרצאה עצמה, ולא יכולתי לנהל אותה כמו שצריך, דבר שגרם לכך שגם החסרתי מידע שכן רציתי להעביר בהרצאה.

הפריע לי שהרבה אנשים התקשו להיפתח לרעיון שהצגתי מעבר למה שהם כבר מכירים. ניסיתי לתת את הדגש לדברים שמכירים בנקודות שהרגשתי שחשוב לשים את הדגש, ולטשטש את העכבות במקומות אחרים, אך זה לא צלח בידי כמו שצריך, מה שאומר שלא כיוונתי נכון את ההרצאה מול הקהל יעד שרציתי שיגיע.

חלק גדול מהאנשים שהגיעו, היו בראש ובראשונה חברים שחלקם הגדול הגיע מקהילת הקוד הפתוח, כדוגמת נדב ויניק, גיא שפר (שהפריעו בהרצאה בלנסות לגרום למחשב הנישא להריץ לינוקס :)). קובי זמיר שהפתיע אותי מאוד, דניס, מני ליבנה ועוד אנשים רבים וטובים אחרים שאני רוצה להודות להם על כך שהגיעו.

בעוד שבהרצאה ניסיתי להסביר שהדוגמאות שאני מביא, הן בעיקר בשביל לתת המחשה, ופחות לגרום להן להיות מעשיות ופחות ברוח רובי, מסתבר שזה הציב בעיה לאנשים לרדת לסוף דעתי. מה שאומר שלא יצרתי נכון את ההרצאה בכלל. במקור לקח לי קרוב לחודשיים ליצור את ההרצאה, וכל פעם שיכתבתי דברים, עד שהגעתי להרצאה של היום. אני כנראה צריך לכוון דברים בצורה לגמרי אחרת, וקובי הדגיש בפני את הטעות הזו ומה לדעתו הייתי צריך לעשות, ואני חושב שאני מסכים עם דבריו.

עוד דבר שהבנתי תוך כדי הרצאה הוא שלמרות שאני מתעסק עם רובי מסוף שנת 2006 בערך, עדיין בדברים שהייתי בטוח שאני מבין, לא הבנתי עד הסוף והיו שאלות שלמרות ההסבר שלי היה קשה לי להסביר את התשובה. וחלק מהשאלות לא יכולתי לענות מחוסר ידע מעשי במה שהם שאלו. נראה לי כי כמה מהשואלים לא אהבו שלא היו לי לכך תשובות כאשר אני לא יודע את התשובה. כך שכנראה הייתי צריך ללמוד טוב יותר את הנושאים שדיברתי עליהם, ולו רק בגלל שאולי אני מפספס משהו.

זה פחות או יותר סיכום ההרצאה שלי. אני מקווה להשתפר בפעם הבאה.

ד"א את המצגת אשים באתר שלי ביום שבת (יום שישי יש את אוגוסט פנגווין כמובן), ואני מתחיל לעבוד על הרצאה חדשה.

ברצוני גם לאחל למיטל אשר גם היתה בחלק הראשון של ההרצאה (אבל נעלמה לה בחלק השני) מזל טוב ליום ההולדת (שהבנתי שחל היום), אז הרבה מזל טוב, שהחיים יהיו בורוד, ושטאקס יראה את פניו ליותר אנשים, ושירות קל ונעים😉

3 מחשבות על “סיכום ההרצאה על רובי

  1. ik_5 מאת

    גיא צילם מתחילת האמצע בער, אבל לא בטוח שיצא מזה משהו כמו שצריך (ואם כן, אז יקח הרבה זמן, בגלל מחסור זמן בעריכה).

  2. קובי

    אני נהנתי מההרצאה ומהשאלות. לדעתי ההרצאה נועדה לעורר עניין ולענות על שאלות שמעניינות את הקהל. היכולת של ההרצאה לחרוג מהחומר והטקסט המוכן היו יתרון ולא חיסרון.

    כאשר רוצים להעביר חומר לימודי, לתלמידים שרוצים ללמוד חומר מסויים, אין ברירה וחייבים לדרוש מהתלמידים שקט בזמן ההרצאה, ולשאול שאלות בסוף. כאשר רוצים להעביר הרצאה להצגה של נושא, לקהל עם רמות ידע ותחומי עניין מאוד שונים, זה דוקא נחמד שהמרצה יכול לזרום עם השאלות של הקהל.

כתיבת תגובה

