להמיר ללינוקס

היום נשאלתי ע"י אחד שעובד אצל לקוח שפתחתי בשבילו IVR מעניין באסטריסק, איזו הפצת לינוקס אני ממליץ לו להתקין ולנסות, כמובן שבזכות (או בגלל) שאני עובד עם מנדריבה, הוא החליט ללכת גם על זה.

כל זה התחיל אחרי שביום רביעי הוא ירד כמה פעמים על לינוקס, ואז התחלתי תוך כדי עבודה על ווינדוז של החברה שלו להתלונן ולהגיד "אבל בלינוקס אני מתקין את זה עם מנהל חבילות, אני לא צריך לטייל בכל האינטרנט בשביל להוריד דברים", וזה נמשך עם עוד כל מיני הערות על דרך העבודה בווינדוז כמו "האם המרכת תמיד נתקעת כשאני מפעיל דברים כבדים" וכו, הוא גם ראה את הקלות בה אני משתמש בכלי פיתוח שונים לגמרי ובvim (אני לא יודע אם הוא יודע שזה vim ).

היום בפגישה השנייה שלנו, הוא כבר שאל אותי על להתקין לינוקס על מחשב "נקי". אחרי הרבה הסברים ואזהרות שלי, הוא בכל זאת החליט שהוא הולך על זה (אצלו בבית). כמובן שאמרתי לו שאם יש בעיות או שאלות, הוא מוזמן לשאול אותי ואנסה לעזור לו.

עכשיו כשאני חושב על זה, מאוד מעניין אותי כמה אנשים כבר המרתי בצורה כזו או אחרת ללינוקס. אפילו רק לנסות את המערכת ולהבין את האלטרנטיבה למיקרוסופט ולאפל. אני יודע שזה יותר מ15 איש, אבל אני לא יודע כמה יותר. עכשיו שאני חושב על זה, למה שלא נקים דף קהילתי באחד מאתרי הקהילה הקיימים שבו אנשים ירשמו וירשמו כל אדם שהם המירו לעבוד בלינוקס, ולראות אם אותו אדם למשל גם המיר אחרים, ולהתחיל לקבל מפה מעניינת של התקנות הלינוקס השונות.

מה אתם אומרים ?

7 מחשבות על “להמיר ללינוקס

  1. ik_5 מאת

    לא, אני מדבר על כאלו שמשתמשים עם לינוקס (אפילו בנוסף) אחרי שעזרתי להם להגיע לזה.
    אם היה מדובר בכל מי ששמע פעם על לינוקס ואולי ניסה אותו פעם אחת, אז הייתי סופר למעלה מ100 איש כאלו.

  2. elcuco

    את מי זה מעניין בכלל…? המטרה שלך בלינוקס זה להמיר אנשים מהחושך אל האור…? לינוקס זה כלי הנדסי טוב בשבילי, בגלל זה אני משתמש בו לפעמים. לא מעניין אותי מי הומר ולמה.

    אני מבין למה אנשי "תוכנה חופשית" חושקים בלדעת כמה אנשים המירו, אבל תור מישהו שמתעסק בטכנולוגיה…. למה זה מעניין אותך בכלל?

  3. ik_5 מאת

    הסיבה היא פשוטה. גם רם-און וגם דורון (ואולי עוד כמה אנשים) טוענים שחייבים לדאוג כל הזמן לדור הבא שהוא מי שיקח את המושכות. העניין הוא שיכולים להיות לך מליון משתמשי לינוקס בארץ, אבל רק 500 "קולניים" אשר משתתפים בדיונים וכו', ותמוכם רק 150 איש שהולכים לכנסים וכו'.

    אני חושב שהגיע הזמן להראות גם לעצמנו שיש הרבה יותר אנשים ומשתמשים בארץ מאשר אלו שאנחנו רואים ושומעים. ואולי זה גם יגרום לעוד כמה אנשים להרים ראש ולהשמיע קול.
    זו הסיבה שלי.

  4. שניר ד

    האמת, גם אני לרוב נוקט בגישה של "מה אכפת לי שאחרים לא משתמשים בלינוקס?" וטענות כמו "לינוקס תופס פחות מ1% מהשוק" לא מזיזות לי… אכפת לי במה אני משתמש ושטוב לי עם זה.
    אבל בכל מקרה מגיע לך שאפו ענקי על ההצלחה להעביר 15 אנשים ללינוקס… אני בספק אם היה לי כוח להעביר כל כך הרבה אנשים ללינוקס… מראש חבל לי על העצבים שבנסיון להסביר להם למה setup.exe לא פועל…
    אבל מצד שני אני מחלטר מדי פעם בעבודות קטנות של תיקוני מחשבים לאנשים ביישוב.. ובאותה הזדמנות אני מגלה להם עולם של קוד פתוח בלי להזכיר בכלל את המילה קוד פתוח… העברתי מעל 60 אנשים להשתמש בפיירפוקס ואופן אופיס (פשוט השארתי אותם רק עם אלו, החבאתי את IE ואת אופיס של מיקרוסופט לא התקנתי ואני בספק אם הם יצליחו.. מואהאהאהאה)

להשאיר תגובה

