גניבת זהויות באינטרנט

לרובנו יש בלוג באינטרנט, חלקנו מככבים גם בבלוגים של אחרים, ובכלל אנחנו מאוד פעילים ב facebook, myspace ושאר הרשתות החברתיות.

העניין הוא שכולנו חשופים בכל זמן נתון לאפשרות שיגנבו מאיתנו את הזהות שלנו וישתמשו בה בשביל לעשות פשעים. אתם בטח חושבים שאתם לא מעניינים אף אחד… ובכן ברור שאתם מעניינים. הרי כמה אנשים באמת מכירים אותכם מעבר לשם ? כמה יודעים איך אתם נראים ? הרי הרבה יותר קשה להתחזות (אם כי לא בלתי אפשרי) לסלב שמופיע בכל חור מאשר לאדם רגיל מהשורה. בגלל זה אנחנו המטרה של גונבי הזהויות.

לפני שבוע, קראתי את הכתבה הבאה הנותנת לנו הצצה כיצד הצליח מישהו להיכנס לאתר הבנק של אדם רק עם מידע שהוא מצא דרך רשת האינטרנט והמידע שסופק ע"י האדם שממנו גנבו את הזהות. לא היה ניצול של שום בעיית אבטחה, אלא שימוש במידע שהיה קיים ברשת האינטרנט.

בישראל רוצים להקים מאגר מידע ביומטרי, ורוצים ליצור "רשימות בושה" לגישה לאינטרנט. תארו לכם מה אפשר יהיה לעשות עם המידע הזה שמן הסתם אנחנו יודעים שלא ישמר בסוד, ובסוף כל דורש יוכל למצוא ולהשתמש בו…

8 מחשבות על “גניבת זהויות באינטרנט

  1. ik_5 מאת

    אכן, ויותר מזה לפחות בבנקים שאני מכיר, אם אתה עושה כמות טעויות מסויימת, אז החשבון ננעל ואתה צריך בסניף שלך לחזור ולאפשר אותו במקום דוא"ל.

    אני יותר ויותר מעריך את מה שקורה מבכחינה הזו בבנקים בארץ מול הבנקים בעולם. אם כי רמת האבטחת מידע בארץ של המידע עצמו מאוד ירודה יחסית, ואפשר עם XSS לגנוב הרבה מידע מאנשים ("תתחבר לאתר בנק שלך ותכניס את הכתובת הבאה, זה יראה לך איזה משהו מגניב על החשבון שלך" ואז אפשר לגנוב לך את המידע).

  2. אורי

    הפתרון נמצא לא בהסתרת כל פרט מזהה עלינו ובהשארות במאורה, אלא באמת באבטחה טובה יותר בבנקים.

    לא ממש ברור לי מה אתה מעריך. לפני כמה חודשים הייתי צריך לעשות העברה מסוימת בבנק. התקשרתי – הזדהתי בשמי הפרטי, שם המשפחה, ומספר החשבון (פרטים שנורא קל למצוא מן הסתם), וביצעתי העברה. לא ביקשו שום דבר. אפילו לא מספר נעליים. מן הסתם זה נורא הקל עלי, אבל הייתי בהלם..

  3. ik_5 מאת

    אורי באיזה בנק מדובר ? בבנק שלי כשאני רק רוצה לשאול שאלה אני צריך לתת מספר חשבון בנק, תעודת זהות ועוד כל מיני פרטים מזהים בשביל שיסכימו בכלל לדבר איתי. את הכל אפשר לאסוף אבל רק אם אני אהיה המטרה שלך ותתחיל לבלוש אחרי מעבר לאינטרנט.

  4. Jabka Atu

    כזכור לחלק מהאנשים אחת הסיבות לסגירת הפייסבוק שלי וסגירת מספר פרופילים במקומות אחרים נובעים בדיוק מהסיבה הזאת.

    אני כראה כותב מדריך לאיתור אנשים (אני עושה זאת בשעות הפנאי שלי ) בדרכים חוקיות (כמו למשל לאיתור קרובים ו איתור חייבים ) (מוזמנים לפנות אלי להסברים יותר רחבים ) .

להשאיר תגובה

