שורת פקודה, מתקפת הכלים

מזה הרבה שנים יש לי רעיון למנהל קבצים גרפי שמאפשר גם לעבוד עם שורת הפקודה. עכשיו כאשר אני מדבר על שורת הפקודה, אני לא מדבר על Bash או איזה shell, אלא שהפקודות לביצוע דברים במנהל עצמו.

מה שמצחיק הוא, שבסופ"ש האחרון דיברתי על הנושא עם כמה אנשים, הרבה לפני ששמעתי על התוסף החדש לFirefox שנקרא Ubiquity.

הרעיון שלי "פשוט" (והתחלתי לממש אותו בסופ"ש האחרון באיזה רבע שעה לפחות את הרעיון הגרפי של הניהול קבצים): לבחור עכשיו 10 קבצים ולגרור ולהדביק אותם במקום אחר, מאוד פשוט לעשות בצורה גרפית, אבל מה קורה נגיד ואני רוצה לבחור את כל התמונות ברזולוציה 800×600 ? אם אני בספרייה רק עם תמונות, אולי אני יכול לתת יכולת לסדר לפי רזולוציה, אבל אם הקבצים שיש לי הם מכל הסוגים והמינים זה כבר לא כזה פשוט. הרי איך אפשר לעשות הרבה מיונים לפי תוכן מידע של קובץ בצורה יעילה כאשר עובדים בצורה גרפית ?!

אז בדיוק בשביל זה חשבתי על שורת הפקודה. תארו לכם את השורה הבאה:

select all image resolution 800×600

ועכשיו הממשק הגרפי יבחר/יציג/ימיין או יעשה משהו שאני אוכל לקבל רק את התמונות עם הרזולוציה המבוקשת.

אותו הדבר אם אני רוצה לבחור רק את ה40 הראשונים. בצורה גרפית זו לא משימה פשוטה.

יותר מזה, מה אם אני רוצה לבחור את הקבצים האלו, ולספק אותם לפקודה אחרת, נגיד אני רוצה לקחת את כל הקבצים האלו, ולהזין אותם ל ffmpeg וליצור איזה סרט מסויים, מה אם הייתי יכול לשלב בין כול הטכנולוגיות האלו בייחד ? ובכן זה בדיוק הרעיון שלי.

הרעיון אומר שכל פקודת cli, תהיה plugin שתוכל לטפל בדברים שונים, וככה למשל טיפול באודיו, ווידאו, סרטים או איזה פורמט מאוד ספציפי של תוכנה יקבל תמיכה גם אם במקור לא חשבתי אף פעם לעשות עם זה משהו. נגיד ועכשיו יצא פורמט תמונות חדש, אז יהיה אפשר להוסיף תמיכה לאותו פורמט בלי לשנות שום דבר אחר.

הרעיון הזה ד"א נגזר במקור מתוכנת סרטוט שראיתי פעם בשם Rhino 3d, בה היה ממשק גרפי לסרטוט אובייקטים תלת מימדיים, עם היכולת לכתוב הוראות ונוסחאות מתמטיות טובות יותר לכל אובייקט בשורת הפקודה, ולמעשה כל פעולת סרטוט שעשית בתוכנה, קיבלת את שורת הפקודה לאיך לעשות את אותו הדבר.

האם פרוייקט כזה יכול לעניין אותכם ?

מחשבה אחת על “שורת פקודה, מתקפת הכלים

  1. עירא

    אפשר הרבה מהדברים האלו לעשות עם טריקים כבדים בBASH בעזרת כלים חיצוניים שיספרו לך מטא-דאטה על התמונה, אני חושב שמי שהשקיעו יותר בלהפוך את "כל דבר הוא סטרים" של יוניקס ל"כל דבר הוא אוביקט" היה פרויקט NOMAD של מיקרוסופט, שהיום נקרא סופרשל או משהו. עד כמה שאני יודע גם יש מאמצים ליצור כזה ביוניקס (תוכנה חופשית כמובן) אז אולי כדאי לך לאחד איתם כוחות במקום להתחיל מאפס.

להשאיר תגובה

