לקוח לא מרוצה ?!

לאחרונה אני נתקל בבעיה מאוד מוזרה עם לקוח.

יש לי לקוח שמכרתי לו לפני חודשיים שעון נוכחות מעל מרכזיית אסטריסק. השעון נוכחות בגדול מאוד מזהה את המספר טלפון שלך (כלומר אם מותר להתחבר אל המרכזייה עם המספר טלפון -> כלומר חובה שתהיה שיחה מזוהה), מאפשר להזין תעודת זהות, מיקום ופעולה של או כניסה או יציאה. כאשר כל הפעולה מסתיימת, המערכת שולחת את המידע לתוכנה של הלקוח באמצעות SOAP.

זה ממש בגדול בלי להיכנס להרבה פרטים מה שהשעון נוכחות שלי עושה. לאחרונה נוצר מצב ממש מוזר. עם השעון נוכחות הזה.

אם נוריד כרגע בעיות שיש עם אחת מספקיות ה DID בארץ שיוצרות בעיות משל עצמן (שליחת codec לא נכון למרות שאסטריסק אמר להם שהוא יודע להתעסק עם codec אחר לגמרי למשל), הלקוח לא מרוצה מהתוצר, אבל אני לא מצליח להבין למה.

למשל אחת ההגדרות של הלקוח היא שאם לא הצלחתי לשלוח את הנתונים לגבי המשתמש כשהוא סיים, אני אשאיר את המידע ואנסה לשלוח להם אותם עד אשר הם יתנו לי מענה של "התקבל תודה" ואז אני מפסיק לשלוח את הנתון הזה.

לאחרונה התלונן הלקוח שהוא מקבל מידע כפול על עבודה עם המערכת. בדיקה של הלוגים הראתה דבר מוזר. המערכת שלו שולכת לי סטטוס לא יודע (הוא מעולם לא הגדיר לי את הסטטוס הזה, ולכן המערכת שלי מן הסתם לא יודעת להתעסק איתו), ולכן לפי ההגדרה שלו המערכת ממשיכה לנסות לשלוח לו את הימדע שאצלו הוא כבר התקבל, אבל הוא הוא לא הודיע לי כלום. כלומר המערכת עושה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות: שולחת נתונים עד אשר מתקבל אישור מהצד של הלקוח שלי אשר מאשר שהוא קיבל…

עוד תלונה שאותו לקוח העביר לי היא על כך שהוא מזין מספר תעודת זהות והוא אפילו לא מספיק להזין הכל והוא מתנתק. בדיקה בלוגים הראתה שגם כאן השעון נוכחות שלי עושה בדיוק מה שהוא תוכנן (והתבקש ע"י הלקוח עצמו):

  • במידה והמספר של תעודת הזהות נכון (לוגית מבחינת המבנה המתמטי של האלגוריתם) והוא קיים במסד הנתונים המערכת תמשיך הלאה. במידה והוא נכון ולא קיים אז תנתק מייד את המערכת.
  • במידה והמספר לא נכון מתמטית אני נותן שוב פעם אפשרות להזין את המספר ואני חוזר לסעיף הקודם.

הלקוח גם ביקש לבטל את האפשרות ללחוץ על סולמית, ובעצם מייד איך שמסיימים להזין את 9 הספרות של התעודת זהות (או לוחצים על סולמית), המערכת ממשיכה הלאה.

מוזר שהמערכת שלי עושה בדיוק מה שביקשו ממני, ובגלל זה הלקוח לא מרוצה ממנה…

2 מחשבות על “לקוח לא מרוצה ?!

  1. Omer Zak

    האם תוכל לספר איך התמודדת עם הלקוח?
    האם הוא השתכנע כאשר הצבעת על הפסקאות המתאימות במפרט שסוכם בינך ובין הלקוח?
    האם הוא הסכים להעביר אליך שינויי מפרט ולשלם תמורת מימוש השינויים?

כתיבת תגובה

