מגדל בבל או אפקט היוניקוד

ישנו סיפור אתיולוגי (ביהדות הוא קיבל את השם "מגדל בבל") על אנשים אשר ניסו לבנות מגדל אשר יגיע עד למשכן האלים (תלוי כמובן בדת המדוברת), וכאשר האלים ראו שבני האדם מתקרבים אליהם יותר מידי, הם הרסו את המגדל ובילבלו את השפות של בני האדם בשביל שלא יצליחו להתקרב אליהם וכן שהם לא יצליחו לבנות עוד מגדל כזה.

אני לא מספר את הסיפור בגלל ראש השנה המגיע אלינו (שנה טובה ד"א), אלא בגלל שלאחרונה אני רואה הרבה ניסיונות שונים בעולם הפיתוח לתת דגש טוב יותר לשפות בני האדם השונות.

כתבתי לאחרונה על הניסיונות של FPC, ומסתבר שגם CodeGear עשו עבודה ממש מעניינת בתמיכה זו עם דלפי ו C++ Builder גרסה 2009.

מסתבר ש CodeGear הלכו צעד מאוד מאוד רחוק עם דלפי וסביבת ה ++C שלהם, ויצרו תמיכה מובנת במתן שמות טבעיים בשפות שונות. למשל נוכל לתת שם קובץ בדלפי בשם "עברית.pas" ולעשות לו uses עברית; והמהדר ידע לעבוד עם זה !

אותו הדבר מבחינת שמות משתנים ועוד. אני אישית כמובן חושב שזה לא רעיון טוב לצאת מעולם ה ASCII בצורה הזו, היות ואנחנו נקבל קוד שלא ניתן לתחזק אותו. הרי אני לא יודע קירילית כמעט בכלל, שלא לדבר על יפנית סינית, קוריאנית וכו'. גם ככה אני מוצא את עצמי מתקשה להבין שמות שכתובים בשפה לטנית שהיא לא באנגלית, אז מה יקרה כאשר אני אקבל קוד שהוא 3/4 סינית ? הרי המושג "זה סינית בשבילי" יקבל משמעות חדשה …

בכל מקרה, עוד מידע על העבודה של CodeGear ניתן למצוא בסרטון פלאש הבא:

http://windemo1.codegear.com/Tiburon/LaunchReplays/ASCIInew/ASCIInew.html

אזהרה: אורך הסרטון הוא כ55 דקות !

מחשבה אחת על “מגדל בבל או אפקט היוניקוד

  1. לב

    אם הבנתי נכון את הכתבה הזו, חברות שונות עובדות על מהדרים שמאפשרים שמות משתנים, קלסים ואובייקטים בשפות שונות.

    בתור מפתח זה נשמע לי כמו סיוט אמתי. משהו מנוגד לחלוטין לרעיון תוכנה חופשית, שכן צדקתה בפסקה האחרונה שלך: ברגע שמישהו מקבל קוד שאפילו 10% (לא צריך 3/4) הוא בשפה לא מוכר זה כבר יפגע משמעותי ביכולתו להשתמש בקוד או לתחזק אותו.

    יצא לי לעבוד על פרויקט סיני (תרתי משמע קוד שנכתב ע"י מפתחים מסין) ולא פעם נתקלתי בהערות בקוד בסינית.
    בלי הערות עוד ניתן לחיות (גם אם קשה) אבל אם השאר גם היה בסינית כנראה שהפרויקט היה נופל (זה היה פיתוח מסחרי).

    אם הייתי פרנואיד הייתי אומר שיש פה קונספירציה (של MS?) 🙂

כתיבת תגובה

