לקנות טלפון סלולרי חדש

יש לי טלפון סלולרי מאוד מעצבן שרכשתי לפני כמה שנים מחברת פרטנר (היא משווקת את אורנג' בארץ). הטלפון עושה בעיות והגומי שלו כבר כמעט ולא קיים, הלוגו של סמסונג היה צריך קצת דבק, והסוללה דורשת יותר טעינות מפעם (והיא גם מתחממת בזמן הטעינה).

כאשר אני משתמש בטלפון, אז לפעמים צריך ללחוץ כמה פעמים על הלחצנים בשביל שהם יגיבו, למשל בשביל לענות או לנתק. או מספר שמחייגים וכו'. הטלפון הזה פשוט לא עובד לי כמו שצריך.לצערי כמה שאני לא אוהב טלפונים, אני חייב אותו בתור כלי עבודה.

כאשר דורון דיבר על OpenMoko ועל כך שהוא רוצה לייבא אותו לארץ מאוד שמחתי, ומאוד רציתי להיות בין ברי המזל שיכולו לעבוד עם טלפון סלולרי פתוח (כמעט) למהדרין.

אבל כמו בכל סיפור טוב, העלילה חייבת להיות מסובכת, ובמקרה הזה את הסרט עושים במשרד התקשורת, ולכן אין עתיד ורוד בזמן הקרוב לפחות לגבי הבאת OpenMoko לארץ (דורון אנא תקן אותי אם אני טועה). ועכשיו שדורון העביר את הטיפול לידי עו"דים, זה בכלל רק יכול להסתבך.

אחד הדברים (מתוך כמה למעשה) שאני מחפש בטלפון הוא GPS, בגלל שאם אני נמצא באיזור לא מוכר, אני בד"כ הולך לאיבוד ולוקח לי זמן להגיע למקום. וGPS יכול לעזור לי (עכשיו בטח אנשים מתכננים להזמין אותי למקומות ושאני אמצע את עצמי במקום שאני אל אוכל לחזור ממנו :D).

עוד דבר שהתמכרתי אליו די מהר (אני שונא חברים שממכרים אותך לדברים שמבזבזים לך את הזמן וגורמים לך הנאה [ציניות]), שנקרא Geocaching. זהו בעצם משחק של חפש את המטמון באמצעות GPS וחשיבה יצירתית. בעיקרון מזינים נ.צ. של מיקום מסויים וצריך למצוא (כאשר מגיעים לשם) את המטמון שיכול להיות מקופסת פילם שבתוכה רושמים את השם, דרך מספר טלפון של טלפון ציבורי ועוד. זה ממש נחמד.

כמובן שלOpenMoko יש עוד הרבה דברים להציע לי. למשל שעון עצר שימדוד את הזמנים שלוקח לי לעשות דברים מסויימים. יומן פגישות, לוח שנה (אני מקווה שיש לו גם שעון עולמי שמתעדכן בשעון קיץ וחורף ישראלים), וכמובן מידע של דפי קשר כדוגמת טלפונים, דוא"ל ועוד. כל זה בנתיים אלו דברים שאני מחפש במחשב כף יד, שבמקרה גם תומך בתקשורת סלולרית 🙂

מנגד יש את נוקיה N95 (או N96 עד שאני אגייס כסף לקנות מכשיר חדש) שעמוס ביותר מידי דברים שאני לא צריך כמו מצלמה, נגן MP3 ועוד הרבה דברים שאני ממש לא מחפש מטלפון נייד או מPDA. העניין הוא שאני צריך GPS שהוא גם נייד (לGeoCaching) וגם כאשר אני נוהג (למה לעזאזל אין תחבורה ציבורית נורמאלית בארץ בניגוד לארצות האירופאיות שביקרתי בהן ?!).

את הטלפון הבא שלי, אני החלטתי לא לקנות בחברה סלולרית, כי אני לא רוצה הגבלות למינהן של נעילת SIM וכו'.בנוסף לכך שהרבה דברים שמגיעים בברירת מחדל בטלפון, נמכרים בתור ציוד נלווה בחברות הסלולר במקום לקבל את הטלפון עם. ככה שזה ממש לא משתלם.

אז מה אפשר לעשות בדיוק ? האם אוכל להנות מ OpenMoko מתישהו בשנה הקרובה, או אולי להנות קצת הרבה פחות מנוקיה (טוב יש לי חברים שעובדים בנוקיה, אז אל תקחו את זה אישית) ומה שהם מציעים.

4 מחשבות על “לקנות טלפון סלולרי חדש

  1. דורון

    דבר ראשון , אני מתנצל על כך שהתעכבתי בתשובתי , ואני מתנצל עוד יותר על כך שהיא תהיה קצרה.

    יש מכשירים עם OpenMoko בארץ – כולם הגיעו בייבוא אישי , בדרך כלל "אפור" ..
    המשמעות של "אפור" היא שהם הכיעו בכיס או בתיק של מישהו בלי שהצהירו עליהם .

    אפשר להביא מכשירים על תקן של "ייבוא לטובת פיתוח" – אני לא ממליץ על זה מכוון שכל המכשירים שמיובאים תחת כותרת כזו , יצטרכו להיות מושמדים בזמן כזה או אחר.

    הסתבר לי, לאחר פגישות עם כמה יבואנים, שהמצב שלי הוא ממש , אבל ממש טוב .. יש בינהם כאלו שתקועים עם אישורים שנתיים וחצי , יש אחרים עם שפע של בעיות שאני בכלל לא רוצה לחשוב עליהן.

    בכל מקרה, ההמלצה שלי היא לא לקנות מחברות הסלולאר בלי לבדוק טוב טוב , כי הם אמנם פורשים את העלות של המכשיר לתשלומים – אבל בפועל גובים מחיר שהוא לעיתים כפול מהמחיר בחו"ל ..
    בשבוע שעבר היה בידיעות אחרונות ש HTC דיאמונד , מגיע למחיר של 5400 ש"ח – זה נראה לי קצת יקר ..
    🙂

    – דורון

  2. ik_5 מאת

    דורון זה בסדר גמור, אל תרגיש רע עם החוסר זמן שלך.

    לגבי מכשירים סלולריים מחברות הסלולריות הישראליות, אני מעולם לא קניתי בתשלומים אלא בתשלום אחד מהם, זוה סיבה שאחרי שיש לי וותק באורנג',אין לי שום התחייבות שהיא ואני פשוט תאורטית כיול לקום ולעזוב. הבעיה היא שספקיות בארץ דבר ראשון אורזות מחדש את הטלפון עם כל מיני תכונות שהן הוסיפו לו והורידו מהמקור. דבר שני, הן מעיפות לך דברים שמגיעים בצורה רגילה עם הטלפון, וחלק מזה רק נמכר לך חזרה במחיר גבוהה ממה שהיה צריך. ודבר שלישי יש לך הגבלות שונות ומשונות בטלפון, שכאשר אני הולך למקומות בעולם, אני מגלה שהן לא קיימות בטלפון הזה.

    חזרתי לפני 3 שבועות מפורטוגל. שם יש להם 3 חברות סלולריות, והרבה חנויות לממכר ציוד סלולרי (בנוסף לחנויות של הספקיות שגם הן מוכרות). בגלל שזה המצב, אתה רואה הרבה יותר סחורה על המדפים מאשר בארץ ! אתה רואה שהמחיר של טלפון סלולרי בארץ הוא בערך בשליש יותר גבוהה מאשר שם (כי שם יש תחרות טובה יותר על הצרכן ברכישת מכשיר סלולרי), ואתה מגלה שיש לך הרבה אביזרים לטלפונים סלולריים שאתה רק יכול לחלום עליהם בארץ.

    מומלץ אם אתם בחו"ל לבדוק דברים כאלו. הבעיה העיקרית היא חוסר התמיכה בעברית אם רכשתם בחו"ל. אבל אם זה OpenMoko אז זו לא בעיה 🙂

להשאיר תגובה

