קוד פתוח לעסקים קטנים

כבר למעלה מחצי שנה שאני הולך למעגל עסקים אשר נועד לעזור לבעלי עסקים קטנים לקדם את העסקים שלהם.

ישנם הרבה סוגי מעגלים בארץ, והמעגל שאני הולך אליו עד עכשיו סיפק לי בעיקר כלים לעבוד יותר טוב בלמצוא לקוחות. דוגמא לכך היא להציג לרוב האנשים מה אני עושה: מממש רצונות וצרכים של עסקים בכל מה שקשור לטלפוניה.

במעגל שאני נמצא, אני מוצא את עצמי נפגש עם כל החברים במעגל, ואני רואה שרוב העסקים אינם מבינים מה הם השרותים שהם קונים בכלל. הכוונה היא אתר אינטרנט, דרך קניית שם מתחם ואירוח האתר.אבל גם כל שירות אחר שבעל העסק אינו מכיר או מבין בו.

אני כבר הרבה זמן חושב איך אפשר לקדם את הקוד הפתוח בכלל ולינוקס בפרט להרבה עסקים קטנים. גם בשביל שאנשים יבינו מה הם מקבלים, וגם בשביל ליצור שוק ענק שאפשר להוזיל לו עלויות ע"י הבאת בעלי העסקים המשתמשים במחשבים לעבוד עם תוכנה חופשית. בייחוד עכשיו בזמן "צונמי" (דברי אחד העסקים שנפגשתי איתם היום) הכלכלי שהמשק נמצא בו כרגע.

הייתי מודה לכם אם תסייעו לי לחשוב על צורות לשווק דבר כזה, והאם יש עוד אנשים שמוכנים לבצע מהלך שיווקי שכזה לבעלי עסקים קטנים ?

3 מחשבות על “קוד פתוח לעסקים קטנים

  1. מיכאל

    אני חשוב שאנחנו צריכים למתג את עצמינו לא לפי המומחיות שלנו אלא לפי השרותים שאנו נותנים, למשל: מטפל בדיקור הינו – מהות השרות רפואה משלימה; טכנאי מחשבים מהות השרות התקנה שדרוג ופתרון תקלות מחשבים, נגר – עבודות עץ, וכו'.

    חוצמזה, עניין קוד הפתוח שייך למתכנתים, כמו שאני לא הייתי מצפה שאדם שאינו עוסק בדיקור לא יבחין בין מחטי סיו במבוק או מחטים קמווזו (סתם המצתי את השם). האבחון דק מידי, הרי עסקים לא ממש יבחינו בין "חינם" ל"קוד פתוח" – גם לדעתי לא ממש אכפת להם. אולי כפלטפורמת אינטרנט/שרותי מחשוב זה מאוד הצליח, אבל בתחום העסקי/ביתי זה ממש עניין של תרבות.

    לדוגמא בעבר שחקתי עם TORCS, ASSAULTCUBE, BZTANK ועוד מספר משחקים נהדרים – מי מכיר אותם ? מה לגבי OPENOFFICE ו FIREFOX האם הם כבר לא סתם BUZZWORDS ? כמה עסקים השתמשו בהם ? למה שלשחקן הביתי יהיה אכפת עם התוכנה חינמית או קוד פתוח כל עוד המשחק זורם ?

    איזה נודניק אני שואל שאלות – מהניסיון שלי קשה לשבור הרגלים, זה יותר עניין של תפיסה. התרגיל הוא לא הכסף אלא החוקיות והתכונות, למשל OPENOFFICE יכול בהחלט להחליף MSOFFICE במלואו בכל התחומים, צריך רק "למכור" את זה ללקוח.

    המשך יבוא !

  2. ik_5 מאת

    מיכאל, אתה למשל טכנאי מחשבים. הדרך שלך בשביל לעזור ללקוחות שלך היא להציע דפדפן לגלישה באינטרנט שהסיכוי שידביק את המחשב ברוגלות ווירוסים ושאר החולאים נמוך בהרבה, ולהתקין להם firefox או כל דפדפן קוד פתוח אחר.

    הרבה אנשים רגילים לשירות מסויים לפי שם המוצר ולא לפי שם השירות. כך לדוגמא הרבה נותנים שם לטלפון סלולרי דווקא בשם של החברה הראשונה בשיראל שנכנסה לתחום, אותו הדבר לגבי Office. זה שם של מוצר בכלל.אתה צריך גליון אלקטרוני, אתה צרך מעבד תמלילים, אתה צריך תוכנה ליצירה והצגה של מצגות. אתה לא צריך את אקסל Word או PowerPoint.
    התפקיד שלך למשל בשרשרת המזון הוא לגרום לכך שיש הבדל בין מעבד תמלילים לבין word.

  3. רם-און

    לדעתי הדרך הנכונה היא למצוא חבילה שמאפשרת התקנה מהירה ותמיכה פשוטה מרחוק, קודם כל ברמת השרת.

    הייתי לוקח את ה- smeserver ועל הבסיס שלו יוצר מספר תסריטים שיאפשרו גיבוי מרחוק שלו. באופן כזה, מאפשר ללקוח חבילה שלמה המאפשרת לו לשכוח מכל הצרות. הוא רוכש מערכת שמאפשרת לו ניהול עצמי (בהתאם להגדרות שלך), עם חבילת גיבוי מרחוק ותמיכה.

    לדעתי צריך למכור שירות, ולא שם של מותג. למכור "דואר, שרת איחסון, שירות גיבוי ותמיכה". את הלקוח זה לא מעניין מה האריקטורה שמפעילה את המוצר. אתה איש המקצוע, אם הוא לא סומך עליך, שילך למישהו אחר.

כתיבת תגובה

