הם רק רוצים בטובתי

מחר אמור להיכנס לתוקפו חוק הספאם, אשר אמור למנוע מאיתנו לקבל ספאם כחול לבן, כי אם נקבל את הספאם, אז נוכל לקבל 1,000 ש"ח (על כל דוא"ל או על כל חברה ששולחת ?).

לאחרונה התחלתי לקבל הרבה יותר ספאם. חברות כדוגמת אורנג' מבטיחים לי 30 sms חינם לחודש זה אם רק אאשר להם לשלוח לי פרסומות.

חברות שונות רוצות לתת לי מתנות כדוגמת נגן dvd נייד רק בשביל שאאשר להן לשלוח לי דוא"ל !

חברות אחרות, רוצות להבטיח שאני עדיין אדע על האירועים שלהם דרך האתר, הרי עד עכשיו נהנתי מאוד ללחוץ על "מחק", אז למה שאפסיק ?!

מעניין אותי אם מחר תיבות הדוא"ל שלי יהיו נקיות מספאם בעברית, מה אתם חושבים ?

8 מחשבות על “הם רק רוצים בטובתי

  1. edric

    הם יהיו נקיות אולי לתקופה מסוימת. לא ארוכה מספיק.
    ואז יקרה אחת משניים
    או שחברות כאלה ואחרות יעברו על החוק ברגע שיגלו שאין לו שיניים
    או שימצאו פרצה בחוק (שליחה באמצעות חברה פיקטיבית בחו"ל, או המצאת אישורים בדרך כזו או אחרת)

    יהיה מצחיק לראות אתרים שאפילו עלולים למכור שטח בטופס רישום
    משהו כמו checkbox נוסף שמותיר לשלוח תוכן פרסומי מרגע שסמנת אותו, רק בניגוד למה שיהיה עד עכשיו אתה תסכים לתוכן כזה שמגיע מצד שלישי (לא זה שאתה נרשם בו)

    edric

  2. צפריר כהן

    החוק הזה לא נועד למנוע דואר זבל. קל מאוד לעקוף אותו ע"י משלוח ממדינה אחרת שאין בה חוק דומה. מצד שני:

    1. ישראל לא תוכל שוב לשמש מדינה כזו
    2. יש כאן מסר שזו אינה דרך פרסום לגיטימית. אם תמצא פרצה דומה, יכול להיות שהיא תיסתם ע"י חקיקה נוספת או באמצעי הסדרה אחרים.

  3. Shai

    צפריר, אתה שוגה: החוק כן נועד למנוע דואר זבל, והוא גם יכול להשיג את מטרתו, כי השיניים שלו מופנות כלפי המפרסמים ולא כלפי השולחים. כלומר, אם (סתם נבחר דוגמה) "אנשים ומחשבים" ישלחו לך מחר ספאם דרך מיקרונזיה, אתה יכול לרדוף אחריהם ולא אחרי המיקרונזים.

    כן, אני חושב שנראה צמצום של הספאם — לפחות המפרסמים הלגיטימיים יפסיקו…

  4. אורן

    לחזק את דברי שי: אנשים לא מכירים את החוק עד הסוף. שליחה משרתים בחו"ל אינה רלוונטית, אם הפרסום הוא לחברה ישראלית, ניתן לתבוע אותה.

    אני די בטוח שהחוק יפסיק את הספאם מהחברות המוכרות:
    – ספאם פרסום לגוף מוכר: למשל ספאם שאני מקבל מ"המכללה למנהל" למרות בקשות היציאה שלי כבר לא הגיוני שאקבל, כי זה גוף מוכר ומכובד יחסית. בתקווה גם לא שיחות טלפון-ספאם של פרסומות לבזק/א.ל.מ
    – ספאם שנשלח ע"י חברות פרסום גדולות כבר לא נקבל, כי הן לא ירצו להיות מעורבות בתביעות בעצמן.

    בטח ימשיך ספאם פיראטי פה ושם, אבל לדעתי הנפח ירד משמעותית.

    נמאס לי לשמוע את כל הביקורות הציניות, הרי הכי קל להגיד שהחוק לא ישנה כלום ולצאת ("אל תהיו תמימים"). לדעתי זה מאפיין את איבוד האמונה במוסדות המדינה ("כולם מושחתים, מה זה כבר חשוב מי ייבחר"). סוף סוף עושים פה חוק לטובת הציבור, ומותר להגיד מילה טובה. ברור שהוא לא מושלם, וברור שהוא לא יהיה הרמטי. חוק הרמטי יהיה רק ע"י חוקים חשוכים של מדינות טוטאליטריות, לדוג' קיצוץ ידי הספאמרים או "Off with his head!".

    אז הרשו לי להגיד שהפעם בית המחוקקים הישראלי עשה דבר טוב.

    מעניין מתי תהיה התביעה הראשונה.

  5. צפריר כהן

    זה בדיוק מה שאמרתי: זה לא ימנע ספאם. זה יגרום לגופים לגיטימיים לא לשלוח ספאם. עדיין יהיה נפח רציני.

    אגב, אני מניח שיהיו גם תופעות של זיוף הודעות כדי להשחיר פני מתחרים או שונאים (אם כן: נדע שהגענו לזמן טוב: שליחת זבל נחשבת כמשהו לא לגיטימי)

  6. ik_5 מאת

    נכון להיום למעט אימלים קטנוניים של "הנה אני שולח לך ספאם בלי למכור לך כלום" לא קיבלתי שום ספאם בעברית, והכמות ספאם בספריית הדוא"ל שלי ירדה בערך בחצי !

    מעניין אם זה יחזיק מעמד, בכל מקרה, אני חושב שזהו חוק טוב וחשוב, הבעיה במדינה היא שהרבה פעמים לא אוכפים אותו, ראו חוק העישון במקומות ציבוריים, אני בכלל לא מרגיש שהחוק הזה קיים, וזה מאוד מפריע לי איישת.

  7. אורן הלד

    לגבי חוק העישון, הוא אכן לא נאכף כמו שצריך. אבל אפשר למקד את הבעיה לפאבים, ואפילו יש מספר פאבים שמכבדים את החוק ("מילי" ברמת החייל, למשל) אז אפשר ללכת אליהם ו"לחזק אותם". בסה"כ בקניונים, בתי קפה, משרדים ומבנים ציבוריים נתקלים הרבה פחות בעישון.

    אז יש עוד הרבה לאן להשתפר, אבל לפחות לגבי עצמי אני יכול לומר – אני מעשן היום פאסיבית הרבה פחות מאשר לפני עשר שנים, ואני חושב שגם בתודעה של האנשים (המעשנים והלא מעשנים) השתנה משהו.

כתיבת תגובה

