openmoko לאן

אזהרה, פוסט זה מנסה להצחיק בחלק ממה שכתוב, וגם מחיל סרקסטיות עילגת מצד הכותב. ראו הוזהרתם.

openmoko זהו שם של חברה, ושם של מוצר, ובכלל לאנשי הקוד הפתוח זה שם מאוד חשוב ומיוחד.

למי שמעיז עדיין לא להיכנס לחגיגה (או אורגיה) המונית של אנשי הקוד הפתוח, מדובר בטלפון סלולרי שהוא ברובו קוד פתוח. מה לא פתוח בו ? חלק מהחומרה שיש עליה כל מיני הגבלות מוסיימות על ידי "כוחות הרשע" -> יצרניות הטלפון הסלולרי ה"סגור" (אלו שלא רוצות לשתף אחרים בהצלחה שלהן בקיצור).

הטלפון הראשון של החברה, יצא ב1973 (או לפחות קיבל את השם של השנה), כאשר היתה השיחה הסלולרית הראשונה בעולם, ואח"כ בשנות ה2000 הוא קיבל דגם נוסף בשם "הרץ החדש", או neo runner בלשון העם.

עכשיו הטלפון/מחשב כף יד/אורגיית קוד פתוח הזה שנקרא openmoko מכיל כמה כשלים מאוד עיקריים בתפעול שלו:

  1. הוא כבד – או במילים אחרות הוא יכול להיות משקולת הרבה יותר טובה מאשר גימיק. מעניין אם לזרוק אותו על אנשים זה גם יכאב כמו אבן (ואם כן אז למי, לזורק או לזה שנפגע)…
  2. אין לו טעינת סוללה בצד החומרה – הטעינה מתבצעת בצד התוכנה, או במילים אחרות אם פרקתם את הסוללה שלו עד לסופה, אתם יכולים לבדוק כמה הוא כואב בתור אבן, כי זה פחות או יותר מה שתוכלו לעשות איתו
  3. עלייה של לינוקס לוקחת זמן רב יותר מאשר טלפונים אחרים, או במילים אחרות -> Linux sucks, אני חושב שסימביאן או Windows CE צריכים להגיע במקום (עכשיו אל תסקלו אותי ב openmoko למרות שאם הסוללה שלו עדיין טעונה והוא מתפקד, אתם יכולים לזרוק לכיווני את הטלפון שאוכל לשחק איתו קצת)
  4. ניתן להרוס אותו מאוד בקלות ולא תמיד קל להשיב לו את הנשימות ופעימות הלב (או במילים אחרות, אפשר להרוג אותו ללא יכולת לבצע החייה), אבל זה בטח בגלל שאתם בודקים אם הוא גם כמו בומרנג … תפסיקו לזרוק אותו
  5. יש עודף פיתוחי ממשקים והפצות לינוקס עבורו, במקום להתמקד בדברים החשובים באמת -> לעשות אותו אווירודינמי כמובן, ואז אולי הוא יכול להיות גם כמו בומרנג
  6. הוא עמוס עד עייפה בחומרה וכן בתוכנה, ומתנהג כמו Windows CE (אז אולי כדאי להשאיר את לינוקס, ואף אחד לא ירגיש בהבדל)
  7. הוא לא מסוגל ללכת מכות עם שאר הטלפונים הסלולרים כי הוא פתוח מידי ואוסף אל עצמו כל דבר שמצליח להיות מהודר אליו

נתמקד רגע בסעיף 7. מה הכוונה בללכת מכות ? ובכן אי אפשר ללכת עכשיו נגיד לחברת אורנג' הצרפתית (חברת האם) ולבקש ממנה לשווק את הטלפון בגלל שהוא פתוח מידי והן לא יכולות להגביל את הצרכנים בשימוש שלו, וככה אני אוכל ללכת נגיד ולעבור ל vodafone (ספקית סלולר מאוד גדולה במדינות לטיניות). כלומר אף חברה לא תיקח אותו בגלל זה, ולכן רק אם מספיק צרכנים יעדיפו לרכוש את הטלפון בעצמם, הוא יצליח להשפיע ולדגדג (ולו במעט) את השוק, כי כרגע אף אחד לא באמת מסתכל עליו מעבר לפעילי קוד פתוח (שלדעתי עכשיו בונים צבא להתנקש בחיי בעזרת הטלפון).

עוד דבר שמאוד מפריע לי בטלפון הוא, שכרגע אני לא רואה שום התקדמות של החומרה והטלפון עצמו. נראה שהחברה די עומדת במקום ואפילו לא עושה שמאל ימין בשביל להציג לנו כאילו הם צועדים לאיזשהו כיוון. בטח קשה לעמוד בשלשות כשאתה החברה היחידה בשוק של גיקים שכל מה שאכפת להם זה שהכל יהיה פתוח.

אז לאן צועדת openmoko ?

טוב עכשיו אני הולך להתחבא בשביל שלא יהיה עלי מבול של טלפונים של המוני פעילים עצבניים שרוצים לתת לי מכות ולהעלות אותי לעולה לאלוהי הקוד הפתוח (סטולמן וחבריו).

9 מחשבות על “openmoko לאן

  1. יוחאי

    אני לא חושב שסטולמן צריך שיעלו לו עולה, יש לו קאטאנה, הוא יכול לעשות את זה בעצמו, או שהיא איתו רק כשהוא ישן ?

  2. ik_5 מאת

    a, בעיקרון FPC עובד על מעבדי ARM אבל אין לי מושג איך ועד כמה הוא עושה את זה טוב, אני יודע שלשיטה החדשה של arm (שאני תמיד שוכח את השם שלה) יותר היו בעיות, אני לא יודע אם הם נפתרו.

    לגבי IE, כן הבעיה ידועה, גם הבעיות אבטחה של IE ידועות באותה מידה😉

  3. בטריה

    לא ניתן לטעון בטריה? כלומר אני כל היום בלחץ נפשי האם הטלפון יחזיק או לא? האם כמה מאות דולרים ילכו בגלל חוסר מטען ?

    ומה יקרה כאשר הסוללה תזדקן? אני ישאיר אותו בבית מחובר למטען? כמו לפטופ ישן?

    נשמע הזוי.

  4. ik_5 מאת

    זה לא מה שאמרתי, אמרתי שהטעינה היא טעינת תוכנה ולא חומרה, מה שאומר שאם הסוללה התפרקה לגמרי, אז אי אשר לטעון אותה בעזרת הטלפון.

    לפי דורון, אם תשים אותה במטען של סוללות דומות, תוכל להטעין כמה אחוזים בודדים בשביל להפעיל את אופן מוקו במצב טעינה (כלומר שזה מחובר למטען שלה) ואז להמשיך את הטעינה משם

  5. פינגבק: עלילות מכשירי הטלפון החכמים « לראות שונה

כתיבת תגובה

