מרוב Frameworks לא רואים את היער

יש לי בעיה, אני רוצה ליצור מערכת מבוססת web. עכשיו בניגוד לשאר אני לא פנאטי בקשר לטכנולוגיה שמאחורי זה, כל עוד שזה לא ב #C, ג'אווה או שפה מהודרת (ז"א שאני לא אשתמש בframeworks מבוססי פסקל או שפה פחות נורמלית כמו C או ++C) אחרת, אלא שפה דינמית.

אז התחלתי לעשות סקר שוק. דבר ראשון למעלה מ90 אחוז מה Frameworks הם דווקא בג'וואה 😦 זה בערך כמו לקחת מטוס בשביל להגיע מת"א לרמת גן. זה אפשרי (אם היה שדה תעופה גם במדינת רמת גן ולא רק במדינת תל אביב), אבל למה ?! ג'אווה היא שפה מאוד לא הגיונית. היא מחייבת גם איפה שלא צריך לעבוד עם תכנות נוחה עצמים (נראה אתכם כותבים Hello World בפחות מ4 שורות קוד), והיא לא מאפשרת גמישות רצויה מספיק בלי להתאים את הלוגיקה לשפה. או במילים אחרות זו שפה לאנשים שאוהבים זימזום.

מה שמשאיר אותי עם 4 טכנולוגיות עיקריות:

  1. פרל -> יש את Apache::Application, CGI::Application ו Catalyst.
  2. פיתון -> האם יש עוד משהו פרט ל Django ?
  3. רובי -> יש את Rails ויש את Merb בעיקר (אשר מתאחדות להן לRails 3).
  4. PHP -> יש את kohana יש את Cake PHP יש את codeigniter והרשימה כמובן שממשיכה, אבל אלו הטכנולוגיות השולטותתתת!!!!1

על זה, יש עודף Frameworks מבוססי Javascript שירוצו בצד הלקוח, והנה רשימה קטנה, חלקית ולא מייצגת:

  1. Prototype
  2. MooTools
  3. script.aculo.us
  4. Dojo
  5. Ext JS
  6. UIZE
  7. jQuery
  8. YUI

והרשימה עוד ממשיכה.

מה כבר ביקשתי ? לפתח אפליקציה מבוססת web ? למה לסבך הכל ?!

ד"א אם יש לכם את ה Framework האהוב שלכם שלא הזכרתי כאן, אתם מוזמנים לכתוב, או לתת ביקורת על כל אחד ממה שהזכרתי כאן.

מוגש כחומר למחשבה*

* פוסט זה אינו מדבר על המצב האמיתי בו אני נמצא, אלא על גישה הקיימת בעולם כרגע.

16 מחשבות על “מרוב Frameworks לא רואים את היער

  1. ארתיום

    חבל שאתה שולל שפות סטטיות לפיתוח Web. להגיד את האמת, אני די מעדיף שפות סטטיות בגלל שהן חוסכות הרבה כאב ראש.

    חבל יש הרבה פיתוח ל־Web ב־Java/C#‎ ועכשיו אפילו ב־C++‎ 😉

    באמת, רוב הדברים שבזבזתי על פיתוח ב־Python היה לחפש עפה לי התכנה בגלל שחסר איזשהו method.

    אגב, בנוסף ל־Django שכחת Plone ו־Zope שהם פופולריים.

    חוץ מזה… אתה תמיד יכול להכתוב GCI 😉

  2. מאיר

    בפייתון יש לך גם:
    Pylons
    TurboGears
    web2py (עם הרעיון המגניב)
    Twisted המקיפה מכילה מודולים לווב
    Zope
    תשתית ה-Grok שכתובה מעל Zope
    Quixote

    ואפשר להמשיך אם תרצה (ועוד לפני שהזכרנו חבילות המאפשרות לך לתפור פתרונות כפי רצונך, וחלק מהנ"ל משתמשות בהן, כמו SQLObject, CherryPy, SQLAlchemy, FormEncode ועוד).

  3. נדב

    "PHP -> יש את kohana יש את Cake PHP יש את codeigniter והרשימה כמובן שממשיכה, אבל אלו הטכנולוגיות השולטותתתת!!!!"

    יש עוד מלא, אשלח קישור בהמשך.

    עדיף להתרחק מ Cake PHP את kohana אני לא מכיר ומcodeigniter הייתי מרוצה.

    כמו כן יש את ZEND FRAMEWORK, אולם תצטרך לשרוף הרבה שעות וימים כדי ללמוד אותה (וזה רק בשביל הבסיס).

    PHP עצמה היא כבר FRAMEWORK דיי טוב, אולי עדיף שתבנה ממנה מערכת NVC פשוטה שעליו תבנה את האתר, ומקסימום תיעזר ממודלים מהאגס (pear)

  4. נדב

    ד"א לפי מה ששמעת מחבר שלי שהוא מתכנת דוט נט, יש בC# אפשרות להריץ דינמית בלי צורך לקמפל.

    בענין של C אפשר לנסות לבנות את האתר ב:
    http://bellard.org/tcc/

    ואז ייתכן שתיהיה מהירות דומה לשפות דינמיות.

    בסה"כ, שפה זה רק קובץ טקסט.

  5. שלומיל

    בעולם ה-PHP , ה- Zend Framework תופס תאוצה.
    יש לו מודולים פשוט מעולים – ייצוא ל-PDF, אינטגרציה עם Dojo וכו.
    לא להזכיר אותו בהקשר של פריימוורקס ל-PHP זה פשע.

    ה-CakePHP נורא חמוד, כתבתי איתו פעם משהו נורא בסיסי וזה היה ממש "פיסת עוגה", אבל יש מצב שהוא מגביל מדי למשימות מסובכות. לא יודע.

    הייתי נותן הצצה גם לכיוון סימפוני:
    http://www.symfony-project.org/
    נראה מאוד מרשים.

  6. מאיר

    עבדתי ים cake, סימפוני ובחנתי את zend, לא אהבתי אף אחת מהן, ברגע שניסיתי לבצע דברים מעבר לסטנדרט, העסק הפך די מגעיל. לבסוף עבור פרוייקטים שאני חייב php כתבתי מין מיני תשתית, לא משהו להתגאות בו, רק כדי שאוכל להמשיך בעבודה (cake עלה לי בשבועיים פיתוח של ניסיונות לעקם אותו לצרכי פרוייקט מסויים).

  7. ik_5 מאת

    מאיר, גם לי זה קרה עם כמה frameworks של PHP, ויש לי הרבה דברים שהייתי רוצה לשנות ב django ו rails בשביל שיתאימו יותר לחשיבה שלי 🙂
    ב99% מהמקרים אני יוצר לעצמי איזה סוג של framework משל עצמי, בד"כ עם מנוע template מוכן וזהו.

  8. Tomer Cohen

    יצא לי לעבוד עם ZendFramework, וזה בהחלט לא מסובך לעבוד עם זה.

    אמנם אני לא מנצל את כל היכולות שלה כי אינני עובד ב־OOP ו־MVC (סיפור ארוך. אפשר להגיד שאני עדיין תקוע ביכולות של PHP3…), אבל אפשר להסתדר לא רע עם טעינה של ספריות ומחלקות לפי צורך, והביצועים די טובים.

  9. פינגבק: עוד framework לרובי « לראות שונה

כתיבת תגובה

