מה אני (לא) צריך בטלפון סלולרי

יש לי טלפון סלולרי סמסונג x200 שקניתי ב2006. הדבר הכי טוב בטלפון זה הממשק שלו. הממשק שלו יודע להתמודד עם race conditions בצורה הכי טובה שאי פעם ראיתי מכל ממשק טלפון סלולרי שניסיתי. הוא יודע שכאשר המסך של הטלפון אינו פעיל, אז כאשר אני לוחץ על מקש מסויים, הוא מפעיל לי את המסך ורק לחיצה שנייה, אחרי שהמסך פועל, הוא יפעיל את מה שהמקש צריך לעשות.

הבעיה היא, שהטלפון עצמו דפוק ואינו ממולץ לאף אחד. הטלפון מכיל הרבה בעיות כדוגמת בעיות קליטה. גיליתי את זה אחרי שהכנסתי את כרטיס ה sim שלי לטלפון אחר ללא "צריבת" הטלפון בצורה מיוחדת לכרטיס הsim.

ועכשיו כאשר הטלפון שלי נמצא בתיקון, וקיבלתי טלפון חלופי (גרסת נוקיה מגעילה אני חייב לציין), הקליטה הרבה יותר טובה, אבל הממשק דפוק ואינו נוח. למשל כאשר המסך כבוי, ואני לוחץ על כפתור הרמקול באמצע השיחה, הוא יפעיל את הרמקול גם אם זה לא מה שרציתי. מציאת התפריטים ומה שצריך, הרבה יותר מסורבלת מאשר השימוש בממשק של סמסונג (הרבה יותר פעולות צריכות להעשות בשביל למצוא ולשנות הגדרות ואפשרויות), ועוד הרבה בעיות ממש מעצבנות מבחינת הממשק, אשר בסמסונג אתה לא חושב עליהם, כי הוא הרבה יותר אינטואיטיבי ומותאם גם למשתמש וגם למסך.

אז אחרי ההקדמה הזו, מה אני צריך מטלפון סלולרי ?

  • היכולת לדבר איתו (זה לא מובן מאילו)
  • ספר טלפונים (בתקווה שיכיל עוד רשומות ולא רק מספרי טלפון)
  • יומן פגישות על לוח שנה בצורה בסיסית ביותר
  • שעון מעורר ושעון עצר
  • יכולת לשלוח ולקבל sms (אני לא מעוניין ב mms ושאר התוספות, רק sms)
  • רמקול שאיתו אפשר לדבר ללא הצמת הטלפון לאוזן (יעיל כאשר צריך 2 ידיים, וכאשר לא רוצים אוזניה/דיבורית)
  • ממשק פשוט ונוח
  • תמיכה בעברית כולל המקשים
  • פתוח לכל הרשתות הסלולריות ולא לחברה ספציפית (ע"ע נעילת sim)
  • התממשקות למחשב ללא צורך בתוכנה מיוחדת (רצוי אבל לא חייב)
  • סוללה חזקה
  • יכולת פשוטה לכתוב לו תוכנות שלא מבוססות ג'אווה (רצוי, בייחוד כשסעיף 10 תקף)
  • מחשבון (רצוי מדעי)
  • אפשרות להפוך להיות מודם סלולרי באמצעות USB פשוט (רצוי אך לא חובה)
  • אמין

מה אני לא רוצה מטלפון סלולרי ?

  • מצלמה
  • דפדפן אינטרנט
  • שליחה וקבלה של mms ושאר הטכנולוגיות המעצבנות האלו (נגזרת של הסעיף הקודם)
  • נגן רדיו
  • נגן מדיה
  • שלא יריץ את Windows CE (ואתם חשבתם שVista בעייתית)
  • שומר מסך ושאר השטויות שגוזלות סוללה ללא סיבה אמיתית
  • דור 3 ומעלה
  • מסרים מיידיים
  • אפשרות למשוך דוא"ל
  • מסך מגע
  • עדינות – אני לא צריך לפחד להשתמש במכשיר
  • עבודה עם מסמכי Office השונים
  • תמיכה בשידורי טלויזיה
  • תמיכה בפקסמיליה
  • אינפרא אדום
  • מנהל קבצי הורדות (שוב פעם דפדפן וחיבור לאינטרנט)
  • חייגנים מיוחדים

זהו ממש בגדול. האם מישהו מכיר טלפונים סלולרים שעונים על הצרכים והרצונות שלי ?

8 מחשבות על “מה אני (לא) צריך בטלפון סלולרי

  1. עידו

    כשאתה אומר שאתה לא רוצה, זה אומר שלא אכפת לך אם יהיה או לא יהיה, או שאתה מתנגד לכך שיהיה בכלל?

    למה אני שואל? כי חלק מהתכונות שרשמת הן תכונות בסיסיות לכל טלפון שנמכר בשנתיים, שלוש האחרונות, לדוגמא: מצלמה, אינטרנט, MMS.

    אם זה רק "לא אכפת לי", אז לי יש Nokia E65 שדי עונה על הצרכים שלך.
    חסרונות לעומות הרשימה ובכלל:
    – הממשק די נוח אבל ניהול ה settings זוועה, יותר מידי מקומות לשנות ולא ברור איפה צריך לשנות.
    – שינוי שפה לא נוח, מצריך לחיצה על כפתור מיוחד שממוקם במקום לא טוב ואז בחירה בשני תפריטים.
    – התממשקות למחשב – צריך תוכנה מיוחדת, אבל מצד שני, זה נוקיה כך שאפשר גם להשמתמש בתוכנות קוד פתוח לזה (כולל בלינוקס, אבל לא ניסיתי)
    – מחשבון סטנדרטי, אבל אפשר להתקין מחשבון מדעי.

    מה אתה מקבל מהרשימה של ה"לא":
    – מצלמה
    – אינטרנט
    – MMS
    – נגן מדיה
    – שומר מסך (אבל הוא לא מבזבז הרבה בטרייה, יותר ממסך מכובה אבל פחות משומרי מסך צעקניים שראיתי – הוא מציג שעון במסך לא מואר)
    – דוא"ל
    – Office
    – אינפרה אדום

    עוד הערות לגבי המכשיר:
    – מודם סלולרי – לא ניסיתי אף פעם, לא יודע איך ואם עובד.
    – תיכנות – מבוסס סימביאן 60, כך שתומך בכל מה שסימביאן תומך: java, python, flash cpp
    – לרוב נעילת sim זה משהו ברמת החנות ממנה אתה קונה ולא ברמת המכשיר. אם לא תקנה מחברה סלולרית (כנראה ש) לא תהיה לך נעילה. ב IPhone כמובן שהמצב שונה.

    והייתי מוסיף תמיכת Bluetooth לרשימה. עצם העובדה שלא צריך לחורר את הרכב בשביל דיבורית כבר שווה את העניין, ואוזנייה פחות מטגנת את האוזן.

  2. ik_5 מאת

    עידו, כשאני כותב שאני לא רוצה, הכוונה היא שאני לא צריך. אני למשל מעוניין ב GPS (שיעבוד עם מערכות שאני רוצה), אבל אני יודע שאם אני מבטל הרבה מהדברים שאני לא מעוניין בהם, אין לי על מה לדבר. ובקשר לשן הכחולה, לא כתבתי שאני לא מעוניין, זה פשוט, כי לא אכפת לי אם יהיה או לא.

    לגבי E65, הוא הרבה מעבר לצורך שלי.

    דורון, אני מוכן לקחת PDA שהוא גם טלפון, אבל בשביל זה אתה צריך פיזית לייבא אותם לארץ (במחיר שאוכל להרשות לעצמי כרגע) קודם…

  3. ik_5 מאת

    הודעת mms דורשת חיבור לאינטרנט דרך הטלפון הסלולרי. למשל אצלי כאשר ביטלתי את היכולת גלישה ומישהו שלח לי mms, אז הוא לא ידע מה לעשות עם המידע, והוא פשוט הוריד חלקים חלקים במשך כמה ימים עד שסיים.

  4. ארתיום

    יש לי Nokia 3100 שאני מרוצה ממנו עד הגג: הוא עונה על רוב הדרישות שציינת — חלק כמו חיבור למחשב, או כתיבת יישומים אני לא יודע, לא ניסיתי.

    יש לו מספר נקודות מאוד חזקות:

    1. הוא טוב כטלפון סלולרי — קליטה איכות הקול וכד'.
    2. יש לו סוללה שמאפשרת לי לשכוח להטעין אותו במשך 3–4 ימים.
    3. יש לו ממשק מצוין — פשוט וכל פעולה מורכבת ניתן חעשות בצורה מאוד מהירה (אפשר להגיע לכל תת־תפריט עם מקשים חמים).
    4. אמין — אני לא יודע כמו פעמים נפל לי ומאיזה גובה.
    5. כמובן יש תמיכה מלאה בעברית.

    רק… חבל שהפסיקו לשווק אותו… אני פשוט לא מבין למה אי אפשר לקנות "טלפון איכותי" ולא צעצוע בעל 1000001 תכונות מלבד אחת החשובה: לתקשר.

  5. יעקב משם

    בכל חנות סלולארים – שלא קשורה לאחת מ"החברות"
    ישמחו לתת לך nokia3100 ו/או מכשירים דומים לו בתכונות.

    ובמחירים מצחיקים.

  6. שולי

    הבאתי מחו"ל שעון יד סלולרי גם נגן mp4 מסך טאצ 2 בטריות 2 אוזניות כניסה sim מתאים לאורנג וסלקום . חדש מקופסא
    מחיר עלות 690 שח . 0544444357

כתיבת תגובה

