הורדה חוקית של מוזיקה

מאז שהאינטרנט נכנס לבתים הפרטיים, נכנסו טכנולוגיות מבוססות Peer to Peer (כלומר מחשב למחשב) לתת אפשרות לשתף קבצים. הרעיון היה פשוט: לתת פתיחות של מידע, אבל בפועל אנשים התחילו לספק כל תוכן אפשרי באמצעות הטכנולוגיה, ואז הטכנולוגיה יצאה בתור משהו רע, למרות שאנחנו יודעים שזו לא הטכנולוגיה אלא החינוך.

אז לפני שאתם הולכים לשתף קבצים מוגנים בזכויות יצורים, ולפגוע בבעלי הזכויות (גם אם יש בעיה ברעיון של זכויות יוצרים בצורה שנאכפת) ניתן להשיג מוזיקה בצורה חוקית דרך הורדות חוקיות במקום:

מקום אחד שניתן למצוא מוזיקה הוא באתר Creative Commns.

מקום מוסף למצוא מוזיקה חוקית להורדה הוא באתר Last.fm .

עוד אפשרות היא לחפש מקומות בהם ניתן להוריד מוזיקה בצורה חוקית, מקום אחד כזה לדוגמא הוא: Jamendo .

ולאחרונה גיליתי את האתר Coda.fm אשר מאפשר להוריד מוזיקה  (תקליטים שלמים) בצורה חוקית  כולל של אומנים ידועים ומוכרים, כדוגמת Coldplay, Dido, Metallic ואחרים .

הבהרה (אחרי עריכה): לאחר שיחה עם כמה אנשים אודות הפוסט, אני לא יודע עד כמה Coda.fm חוקי, המידע באתר מתייחס לאתר עצמו ולא ל torrent שהוא מאפשר להוריד, ולכן קחו את זה בחשבון.

5 מחשבות על “הורדה חוקית של מוזיקה

  1. bond

    יש לי הרגשה שאתה טועה ומטעה,
    זו ההצהרה באתר coda.fm :
    Copyright notice
    The torrent (metadata) files that we host do not contain data that might be copyrighted in any way. No copyrighted and/or illegal material are hosted by us. It is therefore not possible to hold the people behind Coda.fm responsible for the material that is being spread using this service.

    האתר משתף קבצי טורנט וזהו !!! לשתף את המוזיקה הזו זה לא חוקי.

    אבל כרצונך, תעשה חיים

  2. yhager

    למה כשמדברים על הורדות באינטרנט יש שתי אפשרויות: חינם או גנוב.
    אני מחפש:
    * הורדה חוקית בתשלום של מוזיקה (מצאתי את songs.co.il, ואני קונה מהם כבר זמן). אני לא יודע איפה אני יכול לקנות מוזיקה מהעולם.
    * הורדה חוקית (קנייה) של סרטים
    * צפייה חוקית (בתשלום לבעלי זכויות היוצרים, לא לבעלי אתר הקבצים) בסרטים (כמו השכרה).

    הבעיה הכי קשה היא צפייה בסרטים. אני מעונין לראות פעם אחת סרט מהנה, שאין סיכוי למצוא בספריית ה DVD הקרובה למקום מגורי (ואין כזו, אני גר במושבה), ואני לא רוצה לקנות אותו. רק לראות פעם אחת, בתשלום סביר (נגיד, חצי מכרטיס קולנוע). אם מישהו יודע ומכיר, אנא שתפו.

  3. ik_5 מאת

    yhager, אני רוצה לראות מוזיקה משוחררת כמו קוד פתוח. לא מפריע לי שגובים עבורה כסף, מפריע לי שאני לא יכול להפיץ אותה הלאה (כאשר אני שומר על הזכויות יוצרים, כלומר מציג את המוזיקה עם השם של היוצר, ולא מראה כאילו מישהו אחר יצר אותה).

    הסיבה לכך היא שזכויות יוצרים בגישה הנוכחית פוגעות ולא עוזרות להגן על שום דבר.

  4. yhager

    את זה תשאיר למי שמייצר את המוזיקה. זכותו של כל יוצר לעשות ביצירתו כרצונו.
    אם יהיה לו כדאי לשחרר את המוזיקה כמו קוד פתוח, יעשה זאת, ואם לא – לא.

כתיבת תגובה

