מי מפחד משיתוף ?

האתר Slashdot מדווח שמאז שמונטי פיתון שיחררו חלק מהקטעים שלהם לחופשי ב youtube, חלה עליה דרמטית בקניית ה DVD של הקבוצה באתר Amazon.

אומנם אני לא מחובבי מונטי פיתון, וגם התכנות בשפה שלהם לא בדיוק מצליחה לסחוף אותי, אבל זה נתון מאוד מעניין. זה אומר שאם תינתן לאנשים אפשרות להנות מפתיחת מוצר, אז יש סיכוי שהם יסכימו גם לשלם עליו, מאשר לגנוב אותו.

מעניין אם זה נכון לגבי עוד דברים, כמו תוכנה ומוזיקה.

3 מחשבות על “מי מפחד משיתוף ?

  1. יואב

    זה נכון גם לגבי ספרים. אפשר להוריד בחינם המון ספרים שעולים כסף באתרים כמו gigapedia.org. אבל זה רק תורם לתעשיית הספרים, כי לא נוח לאנשים לקרוא את הספרים במחשב או להדפיס אותם לבד – אז הם קונים אותם באמזון.

  2. Ddorda

    אני לא בטוח אם זה פועל כשמשחררים את הכל.
    כלומר, אם אני אשחרר סרט או משחק מחשב בחינם, ובאתר יהיה ניתן לקנות דיסק, אני מניח שיהיו פחות קניות, במיוחד מצד אלו בעלי האינטרנט המהיר.

כתיבת תגובה

