מדוע אתה מפתח את זה בחינם?

החלטתי להמשיך להיגרר אחרי כולם, ולענות לפוסט של ארתיום.😛

דבר ראשון, אני לא מאמין במושג "חינם", לכל דבר יש מחיר, אבל לא כל דבר עולה כסף. ברגע שיוצאים מהנקודה הזו, כל הפוסט בעצם מיותר🙂 אז למה אני משחרר דברים בתור קוד פתוח ?

ובכן אני מאמין שכאשר משתפים מידע, טכנולוגיה וכו', אפשר להתפתח טוב יותר ולהשיג הרבה יותר דברים מאשר שכל אחד נעול במה שהוא עושה לבד. אני מאמין שהאנרגיה שמושקעת בשביל "לאכוף" בעלות יכולה להיות מנוצלת טוב יותר, ולכן מראש אני לא נכנס לקטע הזה.

עשיתי הרבה דברים בקוד פתוח, ולא הכל פרוייקטים שלי ואני לא מצליח להיזכר מה כל הדברים שעשיתי בעשור האחרון אבל תרמתי הרבה ולא על הכל אפילו לקחתי קרדיט (עוד דבר שאני לא מאמין בו, אבל זו חרב פיפיות).

אני מנסה לתרום ל FPC בעיקר binding של כלים, היות ולהיכנס וליצור מהדר זה מעל להבנה שלי (ותאמינו לי שניסיתי), אלא אם מישהו מכיר מדריכים ממש טובים בנושא שאפשר לקרוא בשביל להבין.

הקישוריות binding שאני עובד כרגע עליה היא קישור של Xlib ו xcb לפסקל. ניתן למצוא את העבודה שלי כאן. חלק ממה שעשיתי בעבר גם נכנס לפני כמה שנים לפרוייקט עצמו (מבחינת הקישוריות של xlib חשוב להדגיש שלא כל הדברים שם אני עשיתי).

יצרתי אתר שכולו קוד פתוח, היות והגעתי פעם לראיון עבודה ואמרו לי "אוקי, אתה אומר שאתה יודע ושולט בטכנולוגיות מסויימות, אבל איך אנחנו באמת יכולים לדעת שאתה יודע ?" התשובה היא האתר הזה. כל מה שנמצא עליו משוחרר או תחת CC או תחת רשיון קוד פתוח, או Public Domain. הוא מכיל רק דברים שאני עושה, ולכן אני יכול להציג את הידע שלי ולהראות שם מה שאני אומר שאני יודע (ומה שאני אומר שאני לא יודע) קיימים גם במציאות. זה שאין לי תואר, גם מוסיף לצורך הזה (ועד היום לא הבנתי למה, כי תואר לא מראה ידע, הוא מראה יכולת לעבור מבחנים).

יצרתי כל מיני מדריכים (מה שמזכיר לי שאני רוצה להעתיק את הפוסט של firebird למדריך מסודר ולשים אותו אצל קפלן, ב penguin ו wiki book, אוף הרבה רצונות ומעט זמן).

יש עוד הרבה דברים שעשיתי ואני עושה, אבל אני מעדיף לעשות מאשר לדבר על זה שאני עושה… אז אני מעביר את השרביט לכל מי שרוצה לספר.

כתיבת תגובה

