צעד קטן לאופן מוקו צעד גדול לעידו

החל מאתמול בערב אני גאה להיות בעלים של המחשב כף היד עם יכולות (?) סלולריות בשם OpenMoko בגרסת ה Free Runner שלו. ובכן רם-און אמר הרבה דברים על המחשב, ודורון אמר אפילו יותר, ועכשיו תורי לדבר בתור בעלים של מכשיר שכזה 🙂

טוב אז הטענתי את המכשיר כל הלילה. לא היה קשה להיפרד מהמכשיר כי מייד אחרי שדורון נתן לי ליד את המכשיר בפגישה שמתי אותו בהטענה והלכתי לפגישה עד 12 בלילה, ומשם בגלל שהראש כבר לא הצליח לחשוב איך להתחבר ל usb0 עזבתי והלכתי לישון (ב2 בלילה, כי הייתי חייב לשחק קצת עם המכשיר).

המכשיר מגיע בצורה מאוד מינימלית והוא לא מסוגל לעשות כלום ! איזה כיף, סוף כל סוף ההאקר שבי מקבל אתגר (אבל אני לא האקר, או שאולי אני כן 😉 בכל מקרה, הצבע הלבן רודף אחרי גם בתור "האקר").

אז קמתי היום, ודבר ראשון קראתי את הרשימת התפוצה של FPC שחברה מסחרית משחררת בקוד פתוח תמיכה ל armv4tl מה שאומר שתאורטית עכשיו גם עם FPC אפשר לכתוב תוכנות לאופן מוקו, ואם היום מתחיל בחדשות כאלו טובות, אז משהו חייב להרוס נכון ? ובכן נזכרתי שאני על arch linux ולכן מדריכים של דביאן לא עזרו לי כל כך.

בשביל לעבוד עם התקשורת מבוססת usb ב arch linux צריך לבצע את הדבר הבא:

התקינו תוכנה בשם hwdetect אם לא עשיתם את זה כבר (אני למשל התקנתי אותה במיוחד), ותקראו בוויקי של arch איך עובדים איתו (או באמצעות man טוב באותה מידה).

עכשיו אתם יכולים לרשום את הפקודה:

ifconfig usb0 192.168.0.200

אבל כאן לי לפחות יש בעיה. הרשת הפנימית אצלי בבית היא על

192.168.0.0./32

או במילים אחרות אי אפשר להתחבר לכתובת IP של המכשיר כף יד שלי בגלל שהוא עומד על אותה רשת של הרשת הביתית שלי שעובדת על device אחר. איזה בעסה, אולי אני אחזיר לדורון את הטלפון ?

נראה לכם ?! כאן זה ההבדל בין אנשי לינוקס לבין אנשים שרוצים להיות (טוב נו אני מגזים) … הדבר הראשון שצריך לעלות לכם בראש זה route (לי זה עוד עלה ב12 בלילה, אבל לא היה לי כוח לחשוב, אני מנסה בכלל לשמור על חשיבה כאמצעי אחרון לבצע פעולות). בשביל לגרום לרשת שלכם לעבוד עם 192.168.0.202 אתם צריכים להגיד לטבלת ה route שלכם לגשת ל device הנכון בצורה הבאה:

route add 192.168.0.202 usb0

ועכשיו אחרי בדיקה שבאמת הוא מזהה את usb0 בתור הדרך ל 192.168.0.202 אתם יכולים בשימחה ובכיף להתחבר ב ssh למכשיר.

עכשיו הכנסתי את הsim שלי למכשיר (אני ברשת הכתומה), ולא כל כך הבנתי למה הוא לא מזהה את הsim. אבל כשהחזרתי את הsim לטלפון הרגיל שלי התחילו לי בעיות ברשת הכתומה (אולי יש משהו שאני צריך לדעת שפיספסתי ?).

עכשיו אני מנסה לגרום ל opkg לעבוד דרך הרשת usb שלי, אחרי זה נמשיך לשחק ולהנות מהמכשיר. זה הרבה יותר כיף מכל המכשירים האלו שאתה מקבל משהו "מוכן" ומתפלל שזה עובד. כאן זה לא עובד, אבל לא צריך להתפלל, צריך לקחת את 10 האצבעות שלכם, אם אתם מסוגלים, להפעיל קצת את הראש, לאמץ את העיניים ולקרוא טקסט, ופשוט לא לפחות לנסות.

דורון, תודה רבה על שיפור מצב הרוח שלי, ועל ביזבוז המוחלט של הזמן שלי במשחק עם המכשיר (כן הזהרת אותי כמה פעמים). פשוט תודה !

7 מחשבות על “צעד קטן לאופן מוקו צעד גדול לעידו

  1. רם-און

    תתחדש. אני מקווה שתצליח תוך פחות מחודש להפוך אותו ליישים. אבל אם לא, דע לך שעדיין עבדת מהר ממני :).

    הדבר שהכי תסכל אותי במוקו, זה שאני יכול לעבוד עליו רק 3 שעות ביום. מ-9 בלילה עד רגע לפני למחורת. והעינים כבדות והכוחות כלים והטלפון ממשיך להתחכם.

    האם אתה מנסה לעשות שימוש ב- 2009.9? אם כן, שדרג חיש קל ל-2009.12 וסביר להניח שה-gsm יזוהה. אם אתה עובד עם qi ולא עם uboot, אתה גם צפוי לשלל בעיות בנושא.

  2. דורון

    טיפ קטן להתחברות לרשת (לעבודה עם opkg ) אם אין רשת wireless …

    echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

    iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
    אם המחשב יוצא לאינטרנט ב eth אחר צריך לשנות ..
    ואפשר גם להריץ dnsproxy על המחשב .. וזהו ..
    הוא עובד מול האינטרנט ..
    (אני עושה את זה כשאין לי כוח/רצון/יכולת להתחבר לרשת אלחוטית … אבל אני כן צריך להגיע לאינטרנט ) .

    – דורון

  3. דורון

    שמתי לב שהדבר הכי חשוב לאיש לינוקס שמקבל מוקו ליד זה שיש לו שני אזניים כי הן בולמות את החיוך שנמרח לו על הפנים …
    🙂

    (זה קרה לכולנו ) .

  4. ik_5 מאת

    רם-און, עדיין לא התקנתי שום דבר, אני עובד רק עם מה שמגיע ברירת מחדל בנתיים בשביל להבין לאן נכנסתי (ובתקווה שאצליח להבין לאן לצאת).

    דורון, הקדמתי אותך בכמה שעות, למען האמת, כשתבתי את הפוסט הזה בבוקר מוקדם עדיין לא הסתדרתי עם הרשת הפנימית, אבל אחרי שסיימתי את הקניות והניקיון של הבית חזרתי והגדרתי את הרשת ואז פרסמתי את הפוסט…
    עכשיו אני מתמודד עם בעיה של "Cannot access repository. Please check your network"

    אני בטוח שאסתדר גם עם זה.

  5. רם-און

    עזוב אותך משטויות, אל תנסה להתחכם עם 2008.9, זה רק יקצר לך את החיים ויצמיח שערות אפורות לרוב.

    התקן חיש 2008.12 והוא יוכל לעשות משהו עבורך.

    אחרי זה, צא ולמד הכיצד דורון עבד עם גירסאות ותיקות יותר, בעיני זו חידה בערך כחידת בניין הפרמידות. (הרבה עבודה והמון זיעה (קרה))

  6. דורון

    רם-און ..
    הפתרון הוא עקשנות .. גם אם מישהו אחר היה נשבר ואומר שהטלפון לא מתאים לעבודה, אני ניסתי להתמודד עם הבעיות אחת אחר השניה .

    נכון , זה לא היה הכי פשוט , אבל לאט לאט זה הלך והסתדר (והקצב של זה הולך ועולה ) .

    – דורון

להשאיר תגובה

