הרץ החופשי כבר הוכיח את עצמו

מאז שקיבלתי את הרץ החופשי (או Neo FreeRunner בלשון העם), הצלחתי פעם אחת לעבוד עם ה SIM שלי וגם זה רק לקבל טלפון, למשוך מידע מה SIM ו…זהו. מאז לא הצלחתי שוב פעם. גם כרטיס SIM של חבר לא הצליח להיות מזוהה על ידי הרץ החופשי.

כאשר החזרתי את הSIM לטלפון שלי, הוא לא הצליח לזהות מספרי טלפון נכנסים, וטלפונים של אנשים לא הצליחו להיות מזוהים אצלי.

התחלתי לחקור ולהציק לדורון הרבה (והוא עזר המון ! תודה רבה על העזרה), והתחלתי להיכנס יותר לקרביים של המחשב הזה, ולמדתי המון דברים וקראתי המון בוויקי על כל הנושא של התקשרות GSM/GPRS בכלל ושל אופן מוקו (עכשיו אני מבין הרבה יותר דברים בתקשורת סלולרית שבחיים לא ידעתי שקיימים) בפרט. אחרי שכמה מהצעדים שניסיתי לפי דפי הוויקי לא עבדו, וגם כמה ניסויים שונים שערכתי נכשלו, שלחתי דוא"ל עם שאלה לקבוצת הדיון של הקהילה, והם עזרו לי ללמוד עוד כמה דברים מעניינים גם על הטלפון וגם על תקשורת סלולרית (דרך הלוגים), וגיליתי בעזרת הלוגים של המכשיר שלי שיש תקלה באורנג'. עכשיו אחרי שגיליתי את הבעיה לבד, קיבלתי גם תשובה מהרשימת דיוור אשר אומרת שנראה שבאמת יש בעיה בצד ספק התקשורת שלי.

טלפון לחברת אורנג' (עוד לפני התשובה ברשימת הדיוור) גילתה לי 2 דברים חשובים:

  1. יש להם תקלה ארצית במכשור שלהם
  2. יש בעיית רישום של החשבון שלי אצלהם

אני חייב לציין שאם לא היה לי מכשיר שאיתו אני יכול לבדוק בעיות כאלו, הדבר היחיד שהייתי מסוגל לברר עליו היה לגבי הבעיה של המזהה מתקשר (caller id). אם לא הייתי יודע שהבעיה היא אצלהם, לא הייתי לוחץ על יותר תשובות ממה שקיבלתי בהתחלה. אני חושב שהמכשיר כבר הצדיק את עצמו בזה שיש לי גישה לגמרי מלאה אליו ובכך אני יכול לזהות בעיות ולהתמודד איתן טוב יותר.

אז כן, המכשיר בברירת מחדל יכול להיות אבן נחמדה, אבל כאשר לומדים עליו (ולדעתי אפילו לא גירדתי מליונית ממה שיש לו להציע) ואיך לעבוד איתו אני חושב שאין לדבר הזה שום מתחרה. האיפון אפילו לא מתקרב לאבק שאופן מוקו משאיר מאחוריו. אותו הדבר כל טלפון חכם אחר שאין לו את היכולת לספק לי כלים לבדוק מה קורה איתי.

לדעתי הקוד הפתוח הוכיח פעם נוספת שמי שבאמת רוצה להצליח ולהבין מה קורה איתו, לא יכול למצוא את זה בצורה אחרת.

2 מחשבות על “הרץ החופשי כבר הוכיח את עצמו

  1. דורון

    אני חושב שאני אומר את הדברים האלו כבר כמה חודשים .
    אתה ממש צודק .
    ה FreeRunner הוא טלפון ש"משאיר אבק" לכל טלפון חכם אחר .. אולי בטלפונים אחרים , הטלפונים הם חכמים .. במוקו , המשתמש צריך להיות חכם .

    יש מה ללמוד .. אני יכול לומר, שגם אחרי כמעט שנה של שימוש .. אני לא מפסיק ללמוד, על נושאים של תקשורת , GSM , עבודה של ספקי סלולאר .. עבודה של טלפונים סלולאריים . זה פשוט לא נגמר .

    זר לא יבין זאת, אבל כל בעלים של מוקו – מבין מצויין על מה אתה מדבר .

    – דורון

  2. פינגבק: חופש הדיבור » ארכיון » מה קורה בסלולארי שלכם .

כתיבת תגובה

