פיתוח מבוסס בדיקות

באתר railcasts שמים דגש מיוחד לאחרונה על פיתוח מבוסס בדיקות ולא בדיקות על בסיס פיתוח. לאחרונה ראיתי הדגמה של עוד 2 גישות שונות ליצירת בדיקות לRails בנוסף למה שהצגתי כבר בעבר.

הגישה הראשונה נקראת webrat (אפשר לגשת לpodcast), השנייה היא rspec (אפשר לגשת ל podcast). אלו גישות שונות לגמרי לאותו הרעיון: איך להבטיח מוצר עם כמה שפחות באגים וכמה שיותר שמיש שרק אפשר. כלומר  לא די להגיד "הקוד מתקמפל" אלא הגישה אומרת "הקוד עושה מה שהוא צריך לעשות".

הרעיון שה podcast האחרונים בסדרה מציגים הוא היכולת לפתח אפליקציה בצורה הפוכה, בה קודם כותבים בדיקה להתנהגות שרוצים, ואז קוד שיתאים לבדיקה. זו גישה מאוד מעניינת, אם כי אני לא יודע אם היא ישימה בפיתוח אמיתי (כלומר מפתחים רבים של אפליקציה), היות וכאן במקום לרדוף אחרי כל יכולת של אפליקציה ואז לבדוק אותה, אנחנו מקבלים קודם בדיקה ואז מתאימים לה קוד. במידה ואנחנו צריכים לשנות, להרחיב וכו' את הפונקציונליות של האפליקציה שלנו, אנחנו שוב מתחילים בבדיקה ומשם הולכים לאפליקציה עצמה.

אני חייב לציין שלי מאוד קשה להיכנס לרעיון של בדיקות אוטומציה בצורה שרובי ושאר הטכנולוגיות מציעות היום, היות ואני רגיל לבדיקה ידנית של איך דברים עובדים (כמו הרבה מהאנשים שאני מכיר), או בדיקות ספציפיות לפונקציות שונות, ככה שמאוד קשה לי להיכנס לחשיבה הזו, אבל היא מאוד מעניינת אותי, וזה מספיק מעניין בשביל לנסות ולהתחיל לשחק עם הרעיון, וזה מה שאני עושה כשיש לי זמן פנוי וחשק🙂

מוגש כשירות לציבור🙂

8 מחשבות על “פיתוח מבוסס בדיקות

  1. רם-און

    הרעיון של כתיבת הבחינה לפני כתיבת הקוד הוא אסטרטגיה שנתקלתי בה לראשונה בשנת 1999, אצל חברה שפיתחה אפליקציות שהיו חיבות לעשות בדיוק מה שצריך. (בדיקות ביצועים של כלי טייס). המתכנת, לפני שהיה כותב שורת קוד אחת, היה כותב אפיליקציה המדמה את הסביבה ואמורה להתממשק אל המערכת שהוא אמור לכתוב.

    חברה מצליחה. אגב.

  2. ik_5 מאת

    אני מאוד מסכים שזו אסטרטגיה חשובה, אני רק לא ראיתי אותה מתרחשת כאשר יש הרבה מפתחים, אבל אני כן מנסה לגרום לה להיות דבר שגרתי אצלי (בתקווה שאצליח כמה שיותר מהר)

  3. spellchecker

    אופ-טופיק:
    זה פעם ראשונה שאני רואה שהבלוג החדש שלך עוקף את הישן בתוצאות בגוגל גם ב"עידו קנר" וגם ב"לראות שונה", סחטיין😛.

    נ.ב
    ישנה טכנולוגיה חדשה בשם javascript שהיא קצת יותר מהירה בלעזור במילוי טפסים מאשר הודעות לאחר השליחה, זה יהיה נחמד אם תוסיף.

  4. ik_5 מאת

    אם כבר הניק שלך, אז:
    "זו הפעם הראשונה"🙂 ותודה

    לצערי אין לי שליטה על התקנת תוספים, היות ואני נמצא באירוח משותף של WordPress-Mu באתר של wordpress.com. אם וכאשר אעבור לבלוג באתר שלי אז יש הרבה דברים שאני אוסיף/אשנה בצורה שהדברים מתנהלים.

  5. פינגבק: צעדים ראשונים בתכנות מבוסס בדיקות « לראות שונה

  6. פינגבק: להריח את הפרחים « לראות שונה

כתיבת תגובה

