הקוד הפתוח מחפש אתכם

דורון אופק פירסם בבלוג שלו כי אחרי פגישה של ה"תותחים הכבדים" בקוד הפתוח בארץ (קרי, דורון, גלעד וכנראה שעוד כמה), הגיעו להבנה כי היות והשנה, המצב הכלכלי קשה, הצורך לארגן את אוגוסט פנגווין צריך יותר מתנדבים ופחות שימוש בחסויות שקשה יותר להשיג.

בשביל לארגן כנס בסדר גודל של אוגוסט פנגווין צריך לקחת בחשבון הרבה מאוד דברים לוגיסטיים (זה טעימה קטנה):

  • מקום – מקום נגיש מבחינת תחבורה, ונגיש מבחינת אנשיבעלי מוגבלויות של תנועה. אנשים אלו גם צריכים להיכנס אל המקום, וצריך לזכור את זה כאשר מארגנים מקום. בנוסף, המקום גם צריך להצליח להכיל כמה מאות אנשים
  • תכנים – לדעת כמה זמן מוקצב ואיך להשיג תכנים
  • יכולות רישום של האנשים המגיעים לכנס
  • יכולות של אנשים בעלי מוגבלויות שמיעה להתמודד עם התכנים בכנס
  • דוכנים לפעילויות שונות
  • אוכל ושתייה

רשימה זו היא רק טעימה קטנה מבחינת הלוגיסטיקה שנדרשת, אבל יש הרבה יותר מזה. במידה ונרצה לראות השנה את אוגוסט פנגווין, נהיה חייבים כולנו לתרום בצורה כזו או אחרת, או שאולי הכנס לא יצליח להתקיים השנה.

לרשימה המלאה של מה נדרש בשביל לארגן את הכנס, ניתן לגשת לכאן.

10 מחשבות על “הקוד הפתוח מחפש אתכם

  1. elcuco

    … ובבקשה נא להביא למשתתפים בכנס שקיות לזרוק את הזבל'ה שנתונים לנו…

    מישהו טעם את הריבה משנה שעברה? נראה לי שזה עדיין במקרר שלי…

  2. יואל ליאון

    בתור מוגבל תנועה ושמיעה גיק אשמח לדעת אם היו אנשים כמוני בכנסים הקודמים ואיך דאגתם למקום נגיש. כמו כן, איך ארגנו תמלול בשביל אנשים עם קשיי שמיעה אם בכלל? לא בטוח שאבוא השנה אם יהיה כנס, אבל אשמח לעזור עם עניין הנגישות אם יש טעם לשיפור.

  3. ik_5 מאת

    יואל, אינני יודע איך היה עד היום מבחינת כבדי שמיעה, אני יודע שעומר זק אירגן את זה (הוא גם כבד שמיעה). בכל מקרה עוד מבט ורעיונות בנושא תמיד מתקבלים בברכה.

    בכל מקרה, אשמח לראות אותך בכל מקרה בכנס במידה ותגיע.

  4. אלמונימי

    בכנס של 2006 (האוניברסיטה הפתוחה), היתה מישהי מקצועית (אאז"נ) שעשתה את ההקלדה עבור עומר. לפעמים לא ריאלי בגלל העלות. אם יש מתנדב/ת זה יכול להיות פתרון.

  5. קול ספוט

    עם כל הכבוד,
    אירוע זה הוא לדעתי אירוע גדול מידיי בכדי שיאורגן על ידי אדם אחד
    אני ארגנתי את מסיבת ההתקנה האחרונה בירושלים, שהנחשבת לאירוע קטן לעומת אוגוסט פינגווין וגם הארגון הזה דרש ממני מעל ומעבר.
    לדעתי דווקא מתור קהילה כדאי לבזר את הארגון כך שיהיה אפשרי ורחב.
    אלה התפקידים שנראים לי שדרושים:
    – אחראי תיאום: יהיה אחראי על תיאום עם גופים שונים בנוגע לפעילותם בכנס
    – אחראי תשלומים: יהיה אחראי לאסוף את הכסף ממי שצריך ולהעביר אותו לאן שצריך.
    – אחראי תכנים: לדעתי צריך לפצל ל2 אנשים לפחות, מכיוון שישנם 2 מסלולים, וכל מסלול כזה כדאי לארגן בצורה מיטבית. עוד סיבה שכדאי שיהיו 2 אנשים במסלולים האלה היא תחום המסלול, למשל מסלול טכני כדאי שיארגן מישהו טכני ומסלול לא טכני כדאי שיארגן מישהו שיותר קשור לצדדים הלא טכניים.
    וכמובן צריך אדם שיארגן את כל האחראים ויעקוב אחרי המצב של הכל.

    דברים שהיו חסרים באוגוסט פינגווין האחרון:
    – תחרות האקינג
    – טריוויה

  6. קול ספוט

    בקשר לכבדי השמיעה,
    האם כתוביות הן הפתרון הטוב ביותר?
    אולי יהיה ניתן להשיג בהתנדבות מישהו שיודע את שפת הסימנים ושומע?
    עוד אפשרות, שעלולה להיות יותר זולה\יותר יקרה\פחות מדוייקת היא אפשרות הspeech to text שיוכל ליצור כתוביות באופן אוטומטי, אך צריך לחקור על אפשרות זו יותר. כמובן שיהיה יותר קל אם יהיה דובר אנגלית שיחזור על דברי הנואם באנגלית ואז הspeech to text כנראה יהיה יותר איכותי, וזה בתנאי שלכבדי השמיעה אין בעיה עם אנגלית. אם אני מחפש בגוגל "speech to text" hebrew נראה כי יש תוצאות, לא בטוח מה איכותן.

    יום טוב, רם מתתיהו

  7. יואל ליאון

    רם, אני אומנם דובר שפת סימנים [הבנתי שגם עומר – לאן הוא נעלם, אגב?]. אבל דוברי שפת סימנים הם בגדר מיעוט בקבוצת ליקויי השמיעה – 6000 איש תוך 500,000 איש בכל הארץ. באופן אישי, אני מעדיף תמלול. גם ככה תמלול יותר זול מתרגום לשפת הסימנים. בקשר לאפשרות שהצעת, עד כמה שאני יודע, נכון לעכשיו, אין גירסה עברית לתוכנה שציינת. אני מחכה ליום שבו שיממשו גרסה עברית לתוכנה שתקריא את מה שאני כותב ותתמלל את מה שנאמר בסביבה. יהיה כיף. אני אשמח ללמוד תכנות רק בשביל לעשות תוכנה כזאת, אבל עדיין מתחבא מאחורי המקלדת🙂

  8. Boris Shtrasman

    מה קורה עם אדיר ? , הבחור די מכיר מערכות כאלה ,
    הייתי מציע את עצמי – הבעייה היא שאני מפחד להתחייב לדבר כזה (כי אני יכול להיות קצת איטי לפעמים).

  9. Omer Zak

    נחמד שאנשים זוכרים אותי ואת הקלדנית מאוגוסט פינגווין 2006.
    חוץ ממני היה רק עוד לקוי שמיעה אחד בכנס.
    בכנסים שלאחר מכן, לא היו לקויי שמיעה, ככל הידוע לי. אני גם לא השתתפתי בהם.
    באם יהיה מספיק ביקוש, אשמח לארגן את נושא ההקלדה באוגוסט פינגווין 2009.

כתיבת תגובה

