10 סיבות שאני לא אגע ב iPhone

להלן מעט מעוד סיבות למה אתם לא תראו אותי חושב לרכוש iPhone.

  1. נעילה של ספק סלולרי (נראה אתכם עוברים מפלאפון לאורנג'/סלקום בלי הלחליף מכשיר)
  2. חוסר/קיום תמיכה בעברית/ישראל לפי גחמות היצרן בכל זמן נתון שהוא בוחר לעצמו
  3. חוסר פתיחות של המכשיר (הוא לא בקוד פתוח, איך אפשר לעבוד ככה ?!)
  4. יש את אפקט הבאזז, אבל בפועל אלו שלא נמצאים עם הראש באדמה, מדווחים על הרבה בעיות עם המכשיר
  5. אני מעדיף שימושיות על פני אסטטיות (דפוק אני יודע), ומה שנוח לי לא בהכרח נוח לך !
  6. אני רוצה להיות ייחודי (טוב לא באמת, אבל יותר אנשים יהיו עם iPhone מאשר לא)
  7. הוא לא מריץ לינוקס
  8. אם אני אנסה למכור תוכנה שכתבתי ולא יאהבו אותו, המחיר של ההחזרה עלי ולא על היצרן
  9. אני צריך להשתמש בדברים כמו שהיצרן רצה ולא כמו שאני רוצה
  10. התיקון (כרגע לפחות) יהיה רק באירלנד, מה יקרה עד אז ?

אני יכול להמשיך ולמנות גם 20 סיבות (נוספות) אבל אולי עזרתי לאנשים קצת להגיע למצב של הבנה שלא כל מה שנוצץ הוא זהב (למרות שלפי המחיר הוא אולי כן).

12 מחשבות על “10 סיבות שאני לא אגע ב iPhone

  1. Boris Shtrasman

    סליחה אבל חסרים פה כמה דברים פקרטיים :
    1 – אם אתה משתמש בתוכנה אחרת שלא ע"פ החברה (אייפון עם "פרוץ עם עברית") אתה טרוריסט ( http://myrtfm.blogspot.com/2009/08/iphone.html )
    2 – נסה לפתח בצורה נורמלית למשכיר ויהיה לך חש' לדחוף חלק מהמתכננים לתוך מכונה וירטואלית (עבודה עם חומרה).
    3 – אתה לא יכול לפתח בצורה חוקית על כל מכונה אלה רק על MacOS (בצורה שמתאימה לחברה).
    4 – יש רק SDK אחד שמותר לך לעבוד איתו.
    5- אתה נתון לחסדי החברה במכירת התוכנה

  2. דורון

    למה להתאמץ ולחשוב על כל כך הרבה סיבות .. לי יש סיבה אחת -שהיא לדעתי הקלף המנצח ….

    יש לי / את open moko שהוא הטלפון הכי טוב שיש .. הוא אמנם לא מושלם אבל הוא בדרך ..הוא לא יפה, אבל הוא בדרך ..
    עד שיצרני הסלולאר לא יבנו מכשירים פתוחים כמוהו – אין לי מה לחפש אצלהם!

    – דורון

  3. ik_5 מאת

    דורון, לא התאמצתי בכלל 🙂 זה זרם והעסיק את הראש אז הייתי צריך לשחרר את זה 🙂

    אני לא מרוצה מהמוקו בתור טלפון, אבל כנראה שזה משהו שאני עושה ואין לי זמן לשפר את זה.

    בוריס, כמו שאמרתי יש לפחות עוד 20 סיבות שאני יכול לחשוב עליהם וכל מה שהעלת נמצא גם שם.

  4. ik_5 מאת

    יש לי אנשים בעבודה שבטוחים שזה הדבר הכי קרוב לשלמות, כאשר אני מנסה לתחקר אותם והם לא נותנים סיבות רציניות, ואני ממשיך לשאול הם מפסיקים ואומרים "עזוב, אתה גם ככה לא תבין", מה שאמור שהאנשים באמת לא מבינים מה יש בזה, אבל הם נגררים אחרי אפל בגלל אפל וחלק אחר בגלל ההיפ שזה הייפ

  5. אבים

    מאחר ואני רוצה להשתמש במכשיר דבר ראשון בתור טלפון, אני תמיד חוזר לנוקיה (וניסיתי את מוטןרולה וסמסונג וסוני אריקסון). תגידו מה שתגידו על סימביאן, אבל היציבות שלה אגדתית. נוקיה גם משחררת המון קוד פתוח וסביבות הפיתוח מוצעות בחינם (לפחות ברמת הכניסה).
    אני לא אקנה אייפון כי זה צעצוע שצריך לתחזק. טאמטגוצי.
    ותיקון קטן: אייפון לא מריץ לינוקס כי הוא מריץ יוניקס….

  6. el.il

    אני גם לא אקנה אייפון בחיים. זה זבל של מכשיר והוא מסכן חיים, בחום הישראלי הוא עלול להתפוצץ בכל רגע נתון.
    בשבילי רק נוקייה (ואם היה לי כסף אז הייתי קונה את הN97, הוא שווה פי מילארד מאייפון)

  7. confiq

    אני אישית יכול להגיד 100 סיבות בתוך שינה 🙂

    el.li: לאאאא! כל מכשיר אבל כל מכשיר יותר טוב מN97!!!! אני מקווה שיצא לך להשתמש בו כדאי להבין…

  8. el.il

    N97 ממש טוב. נוקיה אף פעם לא הוציאו מכשיר שלא היה נוח בשבילי. ניסיתי מלא דגמים שלהם (את הN97 לא יצא לי לראות מקרוב, אבל מרחוק הוא בסדר)
    וגם אם לא N97, יש עוד מלא מכשירים טובים של נוקיה. בהשוואה לרוב הדגמים של סוני אריקסון או סמסונג לדוגמה, נוקיה תמיד הכי טובים.
    כי הם מבינים בהנדסת אנוש, ולא עושים כפתורים קטנים כאלו כמו בסוניאריקסון, שאפילו אני (בתור אחד כזה שיכול להפעיל כמעט כל מכשיר אלקטרוני בלי הוראות ובלי לראות אותו קודם) לא הצלחתי להבין איך לעזאזל מנתקים את השיחה.

    אגב, מישהו כבר ניסה את הטלפון מבוסס הלינוקס שלהם?

  9. אורי

    יש לי את ה-N97 כבר חודש וחצי. טלפון מעולה – הדבר היחיד שהיה שווה עבורו לדחוף את ה-N95 חזרה לתיק.

    הבעיה איתו היא רק אחת – איתחולים. לפחות פעמיים ביום הוא מאתחל את עצמו, ובכלל יש תחושה של חוסר יציבות. גירסאת הקושחה שיצאה בסוף אוגוסט אמנם שיפרה את המצב, אבל הוא עוד טעון שיפור.

    פוטנציאל ויכולות יש. ממש כמו ב-N95 נאלץ לחכות עוד קצת עד שגם היציבות תגיע.

    במהרה בימינו אמן.

  10. ולד

    שמע אחי, אני פאן בויי של אפל או משהו אבל האייפון זה אחלה מכשיר.
    רוב הסיבות שציינת הם לא נכונות בכלל.
    1. ברגע שאתה פורץ אותו הוא עובד עם כל סים שתדחוף לו.
    2. גרסה ישנה אתה פורץ ומתקין עברית לבד, גרסאות חדשות יותר העברית באה מותכנת
    3. אתה פורץ אותו והוא הופך לקוד פתוח. אתה יכול לשנות בו ה-כ-ל
    4. בזז- לא יודע מה זה אבל לא נתקלתי בזה זה בטוח
    5, 6, 7 וכל השאר, הוא שימושי, יחודי ואחלה דבר.

  11. confiq

    ^^^^
    אתה באמת בחרת פורום לא נכון בשביל להגיד כאלו דברים.
    יש לי חבר שקנה 3GS והוא לא מצליח "לפרוץ" בגלל מדיניות של אפל.
    ולא, זה לא בגלל שהוא לא יודע או אין לא יכולת אלה אפל החליטה שאין downgrate.
    ועכשיו יש לו אחלה… ipod 3GS כי לא ניתן להכניס SIM 🙂

להשאיר תגובה

