סוני ואיו ולינוקס

Sony VAIO vgn-nr498e

חפשתי מחשב נישא עבורי לעבודה, ואחרי הרבה אנרגיות ומחקר שערכתי, וכן ניסיונות של שטיפת מוח מצד אנשי אפל לרכוש מחשב שלהם, רכשתי מחשב נישא מסוג סוני ואיו (Sony Vaio). עכשיו הרבה אנשים ירימו גבה (ואפילו 2 כאלו), אז למרות שזה נחשב לחומרה סגורה לגמרי, הוא נתמך מהקופסא בלינוקס ללא שום דבר מיוחד, לפחות הדגם הספציפי שקניתי (במחיר אטרקטיבי במיוחד): VGN-NR498E.

אחד הדברים המדהימים שיש בלינוקס שלא היו קיימים בWindows אשר הגיע איתו, זה היכולת לשמר סוללה בלי לשנות הרגלי עבודה.

בעוד שבברירת מחדל הסוללה מגיעה ל3 שעות עבודה, בArch Linux שהתקנתי לו, הוא מגיע לכמעט 4 שעות (כ 3:50 שעות) וזה רק עם הגדרת דברים ממש פשוטים בלינוקס בלי ממש להדר גרעין מחדש או לשנות הרגלי עבודה. כלומר המסך הוא על תאורה די גבוהה (אם כי לא הכי גבוהה כי זה מסנוור אותי מידי), אני עובד רק עם רשת אלחוטית, שומע מוזיקה תוך כדי עבודה ומריץ תוכנות כבדות כמו OpenOffice, Firefox ו NetBeans בייחד, והגעתי לזמן סוללה הזה. מדהים.

המקלדת עצמה הרבה יותר נוחה לי ממקלדת הdesktop שלי היות והמקשים הרבה יותר גדולים ומרווחים מצד אחד, ומצד שני מגיבים ממש יפה בצורה קשיחה, מה שגורם להרגשה ממש טובה בזמן ההקלדה, אם כי זה עדיין לא נוח כמו מקדלת desktop שניתנת לכיונון.

יש 3 דברים שמפריעים לי מאוד במחשב, וזה הפד עכבר והמקשים שלו. הפד עכבר מאוד רגיש לנגיעה (אחרי כוונון ואפילו הגדרה להגיד לו להפסיק להגיב לכמה שניות כאשר אני משתמש במקלדת), וזה קצת משגע אותי מידי פעם, כי אני מידי פעם ממש במקרה נוגע ממש קלות בפד בצורה כזו שאני לא מרגיש ובהתחלה חשבתי שיש איתו בעיה עד שראיתי שעשיתי את זה בעצמי, וזה מאוד מציק. אם אני שם לו הגדרה ליותר זמן לישון, אז כבר לא נוח לעבוד איתו בכלל.

הכפתורי עכבר שלו מאוד קשים מצד אחד ומאוד פלסטיקיים זולים כאלו מצד שני וממש לא נוח לעבוד איתם לדעתי, אני מעדיף את הכפתורים של T61 בלנובו דווקא שהם יותר נוחים לי.

יש לו 4 יציאות usb שמאוד שימושיות (2 מכל צד), אם כי הייתי מפריד אותם קצת יותר אחד מהשני, כי הם צמודים מידי לדעתי, ואי אפשר לעבוד עם 2 התקני דיסק על מפתח צמודים וחבל.

ה CD לדעתי חופשי מידי במארז, אז זה קצת בעייתי מבחינת מראה בצד שמאל. מהצד השני יש לי הרבה יציאות כדוגמת firewire ו vga בנוסף על יציאות של אוזניות ומיקרופון ואסור לשכוח גם כניסה ל Express Card.  מאחור יש לו יציאת חשמל מודם ורשת RJ45. מקדימה יש רק נורות, אפשרות לשלוט ב wifi וקוראי כרטיסים של SD והסוג הזה של סוני שאני אף פעם לא זוכר את השם.

המסך של ה15.4" עובד טוב, רק חבל שהוא קצת מבריק ויכול לשמש בתור מראה.

חומרה פנימית:

$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile PM965/GM965/GL960 Memory Controller Hub (rev 0c)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)
00:1a.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 03)
00:1a.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #5 (rev 03)
00:1a.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 (rev 03)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 2 (rev 03)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3 (rev 03)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 03)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 03)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 03)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1 (rev 03)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev f3)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller (rev 03)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) IDE Controller (rev 03)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA AHCI Controller (rev 03)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) SMBus Controller (rev 03)
02:00.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88E8039 PCI-E Fast Ethernet Controller (rev 15)
06:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61)
08:03.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCIxx12 Cardbus Controller
08:03.1 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments PCIxx12 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
08:03.2 Mass storage controller: Texas Instruments 5-in-1 Multimedia Card Reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD

מבחינת מעבד, יש לו פנטיום 2 קור דואו עם 2 גיגה הרץ ו2 מגה של מטמון. 3 גיגה של זיכרון זמני, ודיסק קשיח של 250 גיגה במהירות מעצבנת של 5400 סיבובים לשניה. אפילו שהמערכת קבצים היא של ext4, עדיין מרגישים את זה וחבל.

בשורה התחתונה, אני די מרוצה מהמחשב, אם כי המשקל שלו (ושל הספק כוח העצום שהוא מגיע איתו) קצת כבד לי, עדיין אני עובד איתו כבר שבועיים כמחשב העיקרי (בעיקר לנסות אותו) ולא מתלונן.

6 מחשבות על “סוני ואיו ולינוקס

  1. אח של שוש

    וולא אחי, זה בן יונה של מחשב, איך הבאת כזה בון בון ירה, מאק של ואיו, בן אדם!
    וולא אחי, אני אוהב אותך, אתה מלך, בטח שמת לו את כל הקופיז והקוביה.
    זה מחשב של כלים כלים.

    אחי מה שרציתי לשאול אותך זה לגבי המרכזיית אסריקס אם התקנת לו את היציאה של הדאילאפ של היציאה.
    אני ישלי מזדה 3 החדשה ואם יש לו את הנתקעת הזה באותו ככה שיהיה טוב לשים בו את הגיפיס של הנויגטור.

    אח של שוש.

  2. Boris Shtrasman

    מזל טוב , רק איך הכרטיס רשת ? הוא נתמך ובאמת עובד במהירות שלו (אני נדרשתי לבנות מחדש קרנל בשביל זה פעם).

    אתה יכול להגידר את זמן הנגיעה , ואת ה"לחץ" של הנגיעה (תלויי במשטח שלך אם הוא תומך ונראה לי שהוא תומך). אם איזה X אתה עובד (גירסה ).

  3. ik_5 מאת

    כל החמרה שלי נתמכת מהקופסא ולא הייתי צריך להתקין ידנית דברים לבד בשביל תמיכה בהם.
    הכרטיס רשת נראה שעובד תקין במהירות שלו.

    אני אנסה את זמן הנגיעה, יש לי עוד כמה דברים שאני צריך להגדיר ודי מתעצל לעשות אותם.

כתיבת תגובה

