טעויות מתקנים …

ביום חמישי האחרון קיבלתי דוא"ל קצת זועם, קצת מאוכזב על כך שספריית קוד פתוח שיצרתי לה binding מכילה הדגמה כיצד להשתמש בה, אבל ללא רישיון כלשהו בקוד המקור, דבר שגורם לכך שאסור לגעת בקוד.

זה די מדהים שב3 שנים מאז ששיחררתי את הספרייה, שפונים אלי בקשר לרישיון, ומצד שני מראה שעדיין יש אנשים שבאמת מנסים להבין רישוי תוכנה ולא מוכנים להגיע למצב בו מה שהם נוגעים בו מכיל חוסר וודאות.

עשיתי טעות. למרות שכל הספרייה (לפחות ה binding ) מוכרז כ LGPL, דווקא בתוכנת ההדגמה שכולה שלי, לא הוכנס רישיון בכלל ולכן כאשר יהיה לי קצת זמן השבוע, אתקן את הנעשה. בנתיים סיפקתי לאותו אדם אישור בדוא"ל, שכוונת המתכנת היא להשתמש ברישיון LGPL כמו שאר הקוד בספרייה, והוא מוזמן לראות בתשובת הדוא"ל שלי כאישור לכך לשימוש שלו, וזה לא במקום הוספת הרישוי המתאים לקובץ.

אני יכול לדבר כאן שיש המון חברות ואנשים שמורידים דברים שאני עושה בפסקל מהאתר שלי ופונים אלי, אחת לרבעון לפחות בנושא, ואולי לגרום לאנשים להבין שלמרות שהם החליטו שפסקל מתה, המציאות מוכיחה אחרת (מספיק שיש פעם בחודש גידול של לפחות 10 אנשים חדשים ברשימת הדיוור של FPC ולפחות 20 איש חדשים בלזרוס בחודש, בקצב מתגבר, ולא אנשים שמחליפים (מבחינת מיקום), בשביל להוכיח את זה, אבל למה להאבק בבורות כאנשים מנסים להגיב כמו 3 הקופים ?).

כתיבת תגובה

