תודה ללזרוס שהביאני עד הלום

מזה זמן רב שאני מנסה ליצור מעין תוכנת crm קטנה עבור שימושי הפרטי שיעזור לי (וללקוחות שלי) לעקוב טוב יותר אחר הזמן שאני מקדיש להם.

אתמול פשוט נמאס לי לנסות לעבוד בגישת web אחרי שנתקלתי בכל כך הרבה בעיות שונות ומשונות (שאין לי רצון לדבר עליהם כבר מרוב יאוש), אז פניתי חזרה לשיטה שאני מאוד אוהב והיא שיטת ה RAD.

לקח לי בחצי שעה ליצור חיבור (כמעט לגמרי גנרי) למסד נתונים (firebird במקרה שלי) וליצור מסך שמכיל תמיכה בצפייה בכל הרשומות, עריכה/הוספה/מחיקה/עדכון של רשומות וסתם ריענון מידע.

למעט שורת select אחת (נשאר לי עוד ליצור שורות של update, insert ו delete), אין לי ולו שורת קוד אחת שכתבתי, ועדיין יש לי ממשק גרפי שמאפשר לי את כל זה !

החצי שעה שלקח לי, הוקדשה חלקה הגדול לחשיבה איך אני רוצה להציג את המידע ולערוך אותו, ורק 10 דקות מתוך החצי שעה הוקדש לפיזית יצירת המסך וכתיבת שאילתת ה select.

כמו כן, יש לי גם כפתור לסגור את המסך, שגם הוא לא דורש ממני לכתוב שורת קוד אחת, אלא רק לדעת איך לעבוד נכון עם TActionList אשר עושה את העבודה בשבילי (כולל לקחת את התמונה של סגירה מהמערכת, הגדרה בכפתור האם להתנהג לפי המערכת או לא (בהצגת הצלמית) ).

לא אכפת לי שאנשים מתעלמים מהכלי הזה ומעדיפים לעבוד מאוד קשה. רק לאחרונה קרה לי שתוכנה שהתקנתי במנהל החבילות, הכילה באג והקובץ glade לא נכלל בחבילה ועכשיו אני לא יכול לעבוד עם התוכנה בגלל זה. אצלי בלזרוס זה לא קורה🙂

אז אם אתם כל כך רוצים תמשיכו להתעלם מהכלי המדהים הזה ולעבוד קשה הרבה יותר ממה שבניית תוכנות אמורה להיות, לי זה ממש לא אכפת, אני בניגוד אליכם יותר פרודקטיבי בשל כך.

4 מחשבות על “תודה ללזרוס שהביאני עד הלום

  1. ik_5 מאת

    מאיר, תמשיך את העבודה שלי על bidi ותקבל תמיכה😛

    בוריס, יש וויקי, יש לך דוגמאות שמגיעות וכן אנשים לשאול🙂

    (הוויקי ד"א זה לגבי התיעוד והמדריכים)

  2. מאיר

    בטח, לבזבז על זה זמן, כדי שישברו את זה בעתיד.

    מניסיון לא מועט בתחום, אם צוות הליבה של הפרוייקט לא מתחשב ב-bidi או מודע לנושא ולצרכים במהלך הפיתוח, חבל עם הזמן – זה יהיה מאבק מתמיד מול המפתחים.

כתיבת תגובה

