בעסקי לינוקס עסקינן

לאחרונה יצא לי לפגוש כמה חברות בארץ אשר שקלו אם לעבוד עם לינוקס כמערכת תשתיתית לעסק שלהן, דבר שאומר שכל הגישה והמודול העסקי שלהם, כל פעילות כזו או אחרת כולה תלוייה בתשתיות של החברה.

הבעיה מתחילה בזה שאחת החברות בארץ שמשווקת הפצת לינוקס מאוד נפוצה בארץ עושה את המקסימום בשביל שאותן חברות יבחרו דווקא במוצרים המתחרים, קרי Windows.

זה עובד בערך בשיטה הבאה: מוכרים בזול (יחסי, כלומר באותו מחיר של המתחרה) רישוי לעבוד בהפצת הלינוקס, אבל התמיכה יקרה בערך פי 2 מזו שלהמתחרה. עכשיו חברות שמבינות משהו בעולם המחשבים ומסוגלים להביא אליהם איש טכני המבין לינוקס מראש לא ירכשו תמיכה שכזו, כי יהיה להם זול יותר להוריד הפצה דומה ולתת לאותו אדם הטכני לעבוד עליה, אבל חברות שבד"כ רוכשות תמיכה, רוכשות מסיבה פשוטה -> אין להם את כ"א המבין בזה, והרבה פעמים זה אפילו לא העסק שלהם (כלומר מחישוב זה לא העסק, אלא רק כלי). אותן חברות עושות שיקול קר של עלות מול תועלת ומגלות שהמתחרים זולים הרבה יותר, ותמיד !

ואם זה לכשעצמו לא גרוע, אותה חברה זורעת איכשהו (עד עכשיו לא הבנתי איך הם עושים את זה) FUD עמוק בחברות בכל מה שלינוקס נוגע אליו וככה כאשר הם שומעים את המילה לינוקס יש להם תחושות ממש שליליות לגבי משהו שהם בכלל לא מכירים (מאוד מוכר לי גם בתחומים אחרים). וככה יש שווקים שלמים בארץ שאינם עבדו עם לינוקס אבל יש להם הרבה מאוד הבנה שלילית לגבי המערכת שלפחות 98% ממה שהם חושבים רחוק לגמרי מהמציאות.

אני כמובן לא מוכן לנקוב בשם החברה, אבל אם תתקלו בסיפטומים כאלו כאשר החברה בה אתם עובדים/מכירים שבחנו לינוקס, לא תהיו צריכים להיות סופר גאונים בשביל לגלות לבד מי היא.

4 מחשבות על “בעסקי לינוקס עסקינן

  1. Tzafrir Cohen

    נראה לי שהשם של אותה הפצה גרוע. אם כך, מי צריך אותו?

    מי מוכר בארץ תמיכה ל"הפצת לינוקס שמבוססת על הפצת לינוקס מפורסמת אבל אסור לקרוא לה באותו שם"?

    (הלשמעהלמאאללב"ש)

  2. דורון

    צפריר, נראה לי שלא הבנת .. הוא לא רוצה לכתוב את שמה על מנת שלא להסתבך עם ה"שמוקים" ..
    אני יכול רק לומר "אמרתי את זה כבר .. ויותר מפעם אחת "

    – דורון

  3. ik_5 מאת

    צפריר מבין מצויין, זה רק שהוא מנסה למתוח את הגבול שאני לא.
    אני לא מבין איך לעזאזל החברה שהם אמורים לייצג מאפשרת להם להתנהג ככה ואיך אנשים בקהילה משתפים איתם פעולה.

להשאיר תגובה

