לפני שהטפטוף ייהפך למבול

היום זה מוכרע, האם ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית, או לא !

למה זה צריך לעניין אותכם, אתם הרי לא עבריינים, לא פושעים, לא מאיימים על אף אחד, אתם אפילו לא יודעים לשים תפילן על היד, שלא לדבר מי זה אללה. למה שזה יעניין אתכם ?

ובכן כל הדברים למעלה צריכים לקבל תשובה של "בנתיים". אתם בנתיים לא פושעים (הרי אתם לא עוברים באדום, עוצרים בעצור, לא עוברים את המהירות מהקסימלית המותרת לפי חוק, לא לפי הרחוב, ובכלל החנייה שאתם חונים היא חוקית ואתם משלמים עליה וכו'. הדבר הכי נורא שעשיתם זה לא השארתם טיפ יותר נדיב מ20% על הארוחה שאכלתם), אבל ממחר תהיו פושעים בפוטנציה.

אני גם אוכל להתחמק מעונש בצורה די קלה, אם רק תהיה לי גישה למאגר הביומטרי. למה ? כי אני אוכל לקבל את כל הנתונים על השוטרים שעצרו אותי ולתת להם הצעה שאי אפשר לסרב לה …

אני גם יכול לזייף עדיין את הזהות שלכם, אם אקדים אותכם לרכישת הזהות שלכם. שלא לדבר על כך שאפשר לזייף את הנתונים עלייכם גם אחרי הרכש הראשוני (אם אני מדליף מחדש את המאגר עם שינוי פרטים).

יש כל כך הרבה בעיות עם החוק, שכאשר הוא יגרום לבעיה אמיתית לכלל אזרחי המדינה, זה כבר יהיה 50 צעדים מאוחר מידי. כבר אין "רגע לפני", זה עכשיו !

האם אתם מוכנים להפוך למדינה בה כולם חשודים גם אם מוכח אחרת ?

בקצב הזה נהיה צריכים עיר מקלט

7 מחשבות על “לפני שהטפטוף ייהפך למבול

  1. el.il

    ביב דחה את ההצבעה!
    יופי עכשיו יש לנו עוד זמן כדי להוכיח לכולם שזה רע. אין לי בעייה עם תעודות זהות ביומטריות, אבל מאגר ביומטרי זה אסון. הממשלה לא יודעת לשמור על מידע.

  2. ik_5 מאת

    לי יש בעיה עם תעודות זהות, בגלל שזה לא הוכח כדבר אמין, ועכשיו במקום לנסות לפתור את בעייה הזיהוי, מנסים לפתור את בעיית הזיוף, אשר אף אחד לא מבטיח לך ש*עוד* ביומטריה בתעודת זהות זה מה שיוסיף לך אבטחה וחוסר זיוף.

    מה יקרה כאשר את זה יצליחו לזייף, איזה תוסף חדש יהיה צורך להוסיף ? DNS ? גם את זה מצליחים לזייף. אתה מבין את הבעיה האמיתית ?

  3. el.il

    כן, אני מבין. אבל אני לא מנסה להילחם בזיופים – אני מנסה להילחם במאגר הביומטרי. אם ישימו רק נניח Hash של חיבור של הערכים המספריים שיקודדו מתוך טביעת האצבע ותווי הפנים זה יהיה טוב.
    ואיך ישתמשו בזה? פשוט מאוד. כשצטרך להוכיח את זהותך פשוט תכניס את התעודה החכמה לחריץ מיוחד במכשיר שיצור את אותו HASH וישווה אותו לhash שבתעודה.
    זה סתם רעיון. אפשר לשלב קריפטוגרפיה או כל דבר מאובטח אחר. הכל אפשר לפרוץ, הכל אפשר לזייף. האדם עדיין לא המציא מערכת שלא ניתן לפרוץ אותה או לחבל בה. אני לא רוצה שיצמיאו דבר כזה – זה בלתי אפשרי.
    אבל אם הכל יהיה במאגר מידע אחד אז אנחנו ניהיה באמת בבעייה.

  4. el.il

    אגב איך זה שהשיח הציבורי על החוק הזה כל כך קטן? אני לא מבין איך זה אפשרי בכלל. רק באינטרנט קראתי עליו ואני היחיד שמדבר עליו בתיכון שלי. היום שתי מורות הזכירו את ה"אח הגדול", אני הערתי שעם המאגר הביומטרי בקרוב מאוד ניהיה "מדינת אח גדול" ואף אחד לא התייחס או הבין את מה שאמרתי.
    אולי כדאי שתארגנו קצת כסף מכל מי שיכול ותפרסמו איזה תשדיר ברדיו?

  5. ik_5 מאת

    הבעיה עם ה Hash הוא שקל מידי לזייף אותו. וזה בלי לדבר עכשיו על "התנגשויות" שיכולות להתרחש (כלומר 2 נתונים שונים שמספקים אותו hash) לא עכשיו אלא עוד 5 שנים, שכבר יהיה מאוחר מידי להחליף אלגוריתם.

    הבעיה של הרבה אנשים זה שהם בורחים מהחיים במקום לחיות אותם והתוכנית של "האח הגדול" היא סוג של בריחה כזו (במילה לועזית קוראים לזה אסקפיזם). גם משחקי כדורגל, טלנובלות או גלדיטורים שנלחמים למוות שייך לזה.

  6. el.il

    התכוונתי דווקא שהם הזכירו את ה"אח הגדול" בהקשר של הספר 1984 של ג'ורג' ארוול.
    כמה התנגשויות יכולות ליהיות בHash של נניח 2048bit?
    ומה עם קריפטוגרפיה?

  7. פינגבק: בישראל 2011 מדינה שולטת בך « לראות שונה

להשאיר תגובה

