ישנן 3 טכנולוגיות בעולם

אם לקרוא הרבה מאוד פורומים וערוצים במדינת ישראל, ישנם 3 טכנולוגיות בעולם:

Windows, .NET וIntel.

אם לקרוא את הפורומים ה"מקצועיים" של הקוד הפתוח בארץ, ישנם 3 שפות בעולם: C, C++ וכמובן Python. במידה ותזכירו את כל השאר גם במקומות הגיוניים, יתקפו אותכם ישר במקרה ה"טוב" ובמקרה הרע ינסו להשפיל אתכם.

נגיד ותמצאו הודעה: "יש לי תוכנה שעובדת בשורת הפקודה ואני רוצה לבנות לה סביבה גרפית ב GTK2". אם תעיזו בטעות להזכיר נגיד IDE בשם לזרוס שמפסק יכולת כזו תקבלו דוא"ל נאצה (במקרה הטוב), או הודעות בהמשך הפורום שמספיק לנסות להכניס את לזרוס לכל מקום (אז מה אם הוא מספק את הכלי שמחפשים, זה ממש מביך שאתה מנסה לדחוף אותו לכל מקום).

אם תדברו על סביבות עבודה בלינוקס לבאים מעולם ה Windows, בכלל ינסו לעשות ממכם צחוק אם תזכירו סביבות שהם לא לC או ++c או במקרה הרע פיתון. אז מה אם הבחור בכלל פיתוח ב VB… זה בסדר להזכיר את הטכנולוגיות האלו, אבל חס מלהזכיר שיש עוד שפות בעולם, זה ממש יגרום לתגובה כאילו זרקת פצצה. למשל כשהזכרתי את לזרוס ואפילו דיברתי על זה שאפשר לעבוד איתו עם שפות כמו C ו ++C אמרו לי שזה לא מתאים, כי אני מדבר על שפת פסקל. כנראה שהבנת הנקרא זה לא הצד החזק של המגיבים האלו.

דוגמא נוספת היא אם אנשים יזכירו בעיות בעבודה עם צורות הבנייה של C ו ++C. נגיד ואני אזכיר את מערכת הבניה של שפה מקבילה כדוגמת פסקל ואציג איך בדלפי וFPC פתרו את הבעיות, אנשים יתיחסו לשפות ולא לזה שאני מציג צורות בנייה אחרות, ואז נשאר לי פשוט לספק את התשובה בסגנון של G'Kar מבבילון 5: "כן אתה צודק אתה צריך לעבוד עם אותם כלים" ולסיים עניין.

זה מאוד מביך ודי לא לעניין לראות את כל התגובות האלו שלא קשורות למה שנכתב אלא רק לטכנולוגיה שנכתבה. טוב נו, כולם יודעים שהעולם שטוח (אחת הייתי נופל לתהום לא ?!).

11 מחשבות על “ישנן 3 טכנולוגיות בעולם

  1. יואל ליאון

    המממ…. המממ…. אין לי מושג למה אתם במלחמת שפות וסביבות פיתוח. אני מן הסתם לא מתכנת אלא אם לתכנת מסמכים בלאטך זה נחשב… את המלחמה על הפצות וסביבות עבודה אני די מבין, אבל עדיין חושב שזה די טפל להילחם על מה שנוח לאנשים מסוימים. למה לריב על מה שנוח לנו? למה לא לתת עצות והדרכות במה שאנו מבינים ובקיאים? אני מקווה ללמוד את כל זה. בקיצור, למה אתם רבים במקום להציע דברים ולהפנים שהאחרים לא חיים כמוכם? אני ועוד אנשים צמאים להצעות ולא לריבים…

  2. ארתיום

    שלום עידו,

    אני מקווה שקראת את ההודעה ששלחתי לך דרך ווטסאפ (כי לא קיבלתי תגובה), בכל מקרה:

    הבעיה היא, שלזרוס ופסקל הם באמת לא תמיד מתאימים.

    לכל טכנולוגיה יש מקום משלה, ל־C, Pascal, C++, Python, Java, Matlab, C#, Perl, PHP, Ruby, bash, haskel, D, Vala ורבים אחרים.

    – כמו שאני לא מציע Python למפתח Real-Time או לעיבוד וידאו.
    – אני לא מציע לעבוד עם LaTeX למישהו שמחפש Word: אני אציע לו OO.Writer או Abiword אפילו שאני חושב ש־LaTeX פי אלף יותר טוב.
    – אני לא מציע ImageMagic למי שרוצה לצייר תמונה.
    – אני לא מציע CppCMS למי שרוצה להקים ויקי או בלוג אישי!

    תבין, אף אחד לא יקפוץ אם ישאלו אותך, מה הדרך הטובה לכתוב GUI בצורה מהירה ותציע לזרוס, אבל כן יעירו לך אם תציע לזרוס למפתח C/Java או C++‎ כי אתה רק מבלבל את השואל.

    תבין, בחירת הטכנולוגיה תלויה בהרבה גורמים, היא לאו דווקא נובעת מהאיכות שלה.

    כך למשל, אני מעדיף להגיש תרגילים באוניברסיטה ב־C++‎ ולא ב־Java או בפסקל כי יש לי ניסיון מועט עם Java, וכבר מזמן לא כתבתי בפסקל, אז נוח לי ופשוט לי לעבוד עם טכנולוגיה שאני מכיר מאשר ללמוד עוד שפה חדש ולבזבז שעות על שטויות.

    אם תשאל אותי על איזשהו פתרון, אני כנראה אנסה להפנות אותך למשהו שעובד עם פסקל, כי אני יודע שלך יותר נוח לעבוד איתו.

    בקיצור… תקשיב להצעה שכתבתי לך בהודעה פרטית… זה רק לטובתך ולטובת המטרות שלך.

  3. ארתיום

    עוד הערה (מצטער, אל תיעלב, אבל הייתי חייב)

    דיברתי על זה שאפשר לעבוד איתו עם שפות כמו C ו ++C אמרו לי שזה לא מתאים

    עכשיו ציטוט **שלך** מווטסאפ:

    מישהו עשה רבע פורט ל C יש עוד עבודה, אבל אפשר להמשיך משם, ובעיקרון אם יש לך תמיכה בסיסית לC אז משם אתה יכול להגיע לכל השפות האחרות.

    אתה בעצמך הודית שהתמיכה ב־C היא בסיסית, אני מניח שתמיכה ב־C++‎ עוד יותר גרועה.

    אז למה אתה מתפלא שיקפצו עליך כשתציע לזרוס למפתח C?

  4. זיגי

    אם יותר לי –

    אתה סתם מתבכיין.

    הצעת לזרוס למישהו שחיפש IDE ל C/C++.
    לזרוס להזכירך, זו סביבת פיתוח המתמקדת בדלפי/פסקל (ועושה זאת מצוין) – ועם כל הכבוד לכלי המדהים הזה (שאני גם עובד איתו כשאני צריך פסקל) זה לא IDE יעודי ל C/C++. ברור שאפשר להשתמש בו לפיתוח בשפות שונות – גם עם notepad אפשר. אבל זה ממש לא ה IDE הנבחר ע"י מתכנתי C/C++ מסיבות שונות ומובנות.

    וזה שניסית לדחוף את לזרוס בתור IDE למפתח C/C++ קצת צבט לי בלב. בעיני זו היתה הוזלה של לזרוס.

  5. ik_5 מאת

    מוזר, כולכם קפצו עם תשובות עבור C ו ++C כמובן גם גאווה היה שם, אבל אותו בחור לא דיבר בכלל על איזו שפה/טכנולוגיה הוא מבקש. הוא דיבר על הגעה מ Visual. האם אתה יכול לנחש מה זה ההגעה הזו ? האם מדובר ב VB? או אולי מדובר ב #C או בכלל מדובר בדלפי והוא רק לא יודע את השם (וכן נתקלתי בכאלו בחיים שלי). האם אתה באמת יכול לנחש שאומרים לך Visual את הכוונה ?

    אני הצעתי משהו לבקשה שלו, הגעה מכלי Visual לכלי וויזואלי אחר. פרט נוסף הוא, שכן אפשר בלזרוס לעבוד עם כל שפה שעובדת עם Makefile ויש לה צביעת תחביר. לזרוס יודע לעבוד עם זה. במידה ואתה רוצה את השלמת הקוד, אתה רוצה את כל כלי ה refactoring וכו', צור לזה תוספים, ממש כמו בכל סביבת עבודה אחרת כדוגמת Eclipse או NetBeans או כל דבר אחר.

    זיגי, אתה מתייחס למקום מאוד ספציפי, ואני הצבעתי על בעיה מאוד רחבה. אני הצבעתי לא על הטרד ההוא (שעם כל הכבוד אף אחד לא יכול לנחש מה כוונת המשורר ולכן *כל* התשובות על כל כלי תקינים באותה מידה), הבעיה הרבה יותר חמורה.

    כשיש אנשים בפורומים שמדברים על ליצור ממשקים גרפיים בQT או GTK והם לא מדברים על שפה מסויימת ואני מזכיר את לזרוס, אז תוקפים אותי, באותה מידה כאשר מישהו מדבר בכלליות על סביבת עבודה וויזואלית. ומה לעשות שלזרוס היא סביבת העבודה הוויזואלית (למרות שאני משתמש בה גם לעבודה לא וויזואלית) הכי טוב שנוצר בעולם הקוד הפתוח והוא גם עולה על כמה מוצרים מסחריים שקיימים בשוק. אה סליחה אסור לי להגיד את זה, כי זו רק דעה. אז מה אם אני יכול "לשים את הכסף איפה שטקסט נכתב".

  6. ארתיום

    הוא דיבר על הגעה מ Visual.

    תגיד לי, יצא לך לעבוד עם Visual Studio? יצא לך לעבוד עם אנשים שעובדים עם Visual Studio?
    אז ככה 99% מהאנשים שעבדתי שעבדו עם VS לא תכנתו בצורה "ויזואלית" אלא כתבו קוד רגיל והשתמשו בו כ־IDE‏.

    Visual Studio היא סביבה מאוד חזקה אבל החלק הויזואלי הוא בעיקר שם (אם כי יש שם רכיבי תכנות ויזואלי, אבל הם ממש לא העיקר).

    למשל, לקומפיילר של C++‎ קוראים בקיצור בד"כ MSVC, כפי שאתה יודע ב־C++‎ אין אפילו אזכור של תכנות ויזואלי.

    תבין, אם אתה אומר "אדם שמחפש תחליף ל־Visual Studio הוא מחפש תחליף לתכנות GUI ויזואלי" אתה טועה בגדול.

    מרבית הקוד מסחרי שנכתב ב־VS לא מיועד ל־GUI ככלל, כנ"ל קוד VB, C#, C++, C וכד'.

  7. ik_5 מאת

    ארתיום ואיך אתה יודע את זה ? זה בגלל שהוא לא שם נקודה פסיק בסוף הפסקה ?
    איך אתה יכול לנחש את זה ? איך אתה יודע למה הוא מתכוון ?

    ראיתי אנשים שעובדים ב #C שכותבים קוד ממשק גרפי ראיתי אנשים שעושים אותו הדבר ב C++ וב VB ובדלפי, וב Power Builder וב Explore (?) של אורקל וכו'.

    ראיתי אנשים שמתייחסים לדלפי כ"מחולל ישומים הגרפי הזה" וראיתי שמישהו קורא ל #C ג'אווה כי הוא לא מבין.

    תאמין לי שיצא לי לראות הרבה דברים. אז כשמישהו אומר לי וויזואל, למה הכוונה ? איך לעזאל אתם מצליחים לקרוא מחשבות של אנשים ? אני גם רוצה ללמוד פשוט.

  8. ארתיום

    ארתיום ואיך אתה יודע את זה ?

    כי לצערי אני עובד יותר מידי בעולם חלונות (פיכסה).

    עזוב, ברור שגם אני ראיתי והשתמשתי ב־VS כדי לצייר GUI… אז מה? זה אומר שזה השימוש העיקרי שלו? תשים לב, אף אחד לא קופץ עליך כשאתה מציע RoR לפיתוח Web?‏

    אבל, עידו, עזוב… את הדיון ההוא… פשוט תנסה להבין שאי אפשר לדחוף לזרוס ופסקל בכל מקום, וצר לי לאכזב אותך, אתה כן עושה את זה, ואני אומר לך בתור מי שאיכפת לו ממך ואני רוצה להישאר ביחסים טובים עם אנשים בקהילה. קבל את זה כביקורת בונה, לא כניסיון השפלה חס וחלילה…

    בתור מי שמסתכל מהצד, כך זה נראה.

    ראיתי שמישהו קורא ל #C ג'אווה כי הוא לא מבין.

    חחחח,

    אז גם אני לא מבין😉, תכל'ס Java ו־C#‎ היא באמת כמעט אותה שפה, לפעמים אפשר אפילו לקחת קטעי־קוד Java או C#‎ כפישהו ולקמפל בקומפיילר של השני…

  9. ik_5 מאת

    בוא נראה, אתה הבאת השערה מניסיון שלך על מה אנשים מדברים ודחפת את מה שאתה חשבת שמדברים עליו בלי באמת לדעת. איך אני עד עכשיו ?
    אז למה כשאתה מזכיר את C ו ++C בכל מקום בלי לדעת במה מדובר זה בסדר, אבל כשאני שואל במה מדובר ואני אומר שאם אני מבין נכון ומחפשים סביבת פיתוח וויזואלית (מה לעשות אבל מי שאומר לי Visual אני לא באמת יודע את הכוונה שלו בניגוד אלייך), אני מציג כלי פיתוח וויזואלים, כי זה מה שאני מבין שהוא כנראה מתכוון. אני לא מבין איך זה שונה, אבל נו טוב.

    בכל מקרה אתה אומר שאני דוחף לכל מקום ?! כשיש דיון על פיתון אני לא מדבר על פסקל.
    כשיש דיון מדוייק על C אני לא מדבר על פסקל
    כשיש דיון מדוייק על ++C אני לא מדבר על פסקל
    כשיש דיון על django או משהו בסנגון אני אפילו לא מדבר על סינטרה או rails או כל framework אחר, אלא אם מבקשים להבין איך דברים מתבצעים בעוד צורות.

    כשאתה מדבר על מערכות בנייה ל C ו ++C ואני אומר לך שזה עקום ותראה איך עשו את זה בפסקל, שים לב שאמרתי לך שזה לא על השפה, אלא על גישת העבודה שאולי תעזור לך אם תשתמש בה. אבל להציג כיוון אחר זו כנראה דחיפה והתערבות יותר מידי, אז תמשיך לעבוד קשה אני לא אתערב או אנסה לעזור לך. מבטיח לך שגם אם תבקש אני לא אציג לך צורה קלה יותר להתמודד עם מה שאתה עובר, אני לא רוצה להתערב לך בשום דבר בטעות שלא תחשוב שאני דוחף לך ללא קשר טכנולוגיות.

  10. אפיפאנס

    עידו אני חושב שאתה לוקח את זה באמת יותר מדי אישי. שיכתבו מה שבה להם, את אותה ביקורת אתה יכול להפנות אליהם כאשר הם כותבים תגובות שאתה מאמין שהן לא קשורות. אנחנו עברנו את הגנון לפני מספר שנים לא קטן, אז בואו נתנהג בהתאם.

    נ.ב
    אתה צריך להפסיק להתייחס לביקורת כלפי פסקל כביקורת כנגדך, יש לבן אדם שנאה לא-רציונאלית לפסקל, שנאה תהומית שגורמת לו לזרוק אותה על הסף ולכתוב מודעות נאצה כנגדה. אתה רואה שאין מקום להתדיינות תתעלם מההודעה ותכתוב תגובה רק אם היא נחוצה לפותח האשכול. ואין פה שום כוונה לומר שאתה טועה (או צודק לצורך העניין) אלא שכותרת הבלוג שלך היא "לראות שונה" ואני מתרגם זאת בתור "Being The Bigger Mind" בהקשר הזה.

  11. ik_5 מאת

    זהו, שתוקפים אותי אישית ולא את השפה. כאשר תוקפים את השפה אני מתעלם לגמרי, אבל כאשר שולחים לי הודעות שאני עושה מעצמי צחוק בזה שאני בכלל נוגע בשפה ותוקפים אותי אישית על זה שאני מזכיר אותה וכו', מה לעשות זה אישי. זה לא מכוון על השפה אלא אלי.

    למשל ארתיום (שקראתי את מה שהוא כתב אחרי התגובות כאן, ונכנסתי במיוחד בשביל זה ל whatsup משהו שהפסקתי לעשות בעקבות הדיונים שם) גם אמר לי שלא להגיד שלזרוס הוא אחד מסביבות העבודה הכי טובות שיש. ממה יש לו לפחד ולמה תוקפים אותי כל פעם שאני מזכיר במקומות שאני חושב שהם כן מתאימים להזכיר אני לא יודע, אבל מה שעצוב זה, שמה שמאשימים אותי, מי שמאשים אותי עושה אותו הדבר רק לצד שלו.

כתיבת תגובה

