במה העסק שלך מתמחה ?

מנהל החשבונות "שלי" החליט לעשות ניסוי ויזם יום עיון ללקוחותיו בנושאים עסקיים או נושקים לתחום העסקי, ומן הסתם גם לספק יכולת לבעלי עסקים להכיר אחד את השני ואולי גם להוציא שיתופי פעולה, או סתם הכרות שאי אפשר לדעת אף פעם מה יכול לצאת ממנה (בייחוד אם יש חשיבה של יזמים לאותם אנשים). יוזמה ברוכה וטובה ואני מקווה שהוא ימשיך בה גם בעתיד.

באחת ההרצאות שהיתה ביום העיון, דיבר אדם על להכיר מה בעצם העסק שלך מתחמה ומספק. הוא נתן את מקדונלדס כדוגמא. הוא אמר (לא בדקתי בעצמי) שלמרות שכולם חושבים שמקדולנדס מתמחה במזון מהיר (המבורגרים בד"כ), המומחיות האמיתית של החברה הוא נדל"ן. אבל לא "סתם" נדל"ן, אלא למצוא את המקום הטוב ביותר לפתוח את העסק שלך בצורה כזו שיכנסו אליו כמה שיותר אנשים. אם נכנסים לסקרים, אפשר לראות למשל שבצד מול השמש באירופה הנדל"ן יהיה יקר יותר מאשר הצד שמכוסה מהשמש, כי קר. אבל במקומות חמים, זה יכול להיות הפוך. מקדונלדס יודעת לזהות דברים כאלו וזו המומחיות הגדולה שלה לפי אותו מרצה.

לאחר מכן, המרצה דיבר על חברת שטראוס. הוא אמר שהחברה הרבה שנים נחשבה למחלבה, עד שהם הבינו שהמומחיות שלהם היא הובלה בקירור. כלומר הם מבינים את התחום הזה הכי טוב, ולכן יכלו לכוון את העסק שלהם מלהיות מחלבה, ללהיות חברה העוסקת בהובלות בקירור בצורה הטובה ביותר, דבר שהגדיל את הכנסות החברה, עד כדי כך שהיא יכלה בעצם לקנות את חברת עילית.

ולקראת הסוף, המרצה דיבר על חברת גוגל. וכאן לדעתי הוא פיספס בגדול כי הוא לא שם לב להרבה פרטים. הוא אמר שהעסק של גוגל זה פרסום. העניין הוא שזה לא מדוייק. גוגל למשל גם מוכרים את הטכנולוגיית חיפוש שלהם לעסקים הדורשים את זה, כך שאפשר באותה מידה להגיד שחיפוש זה העסק של גוגל, אבל גם זה תוצר לוואי. חברת גוגל מתמחה באיסוף וקיטלוג מידע !

תחשבו על זה רגע. גוגל מסוגלת לכפות על הרבה אתרים לכתוב אתרים בצורה כזו שהם יוכלו לקטלג נכון את המידע באתר. הם סורקים ספרים, אתרי חדשות, עוקבים אחרי טרנדים, אחרי קניות של אנשים, אחרי הרגלי גלישה, אחרי תקשורת בין אנשים (טלפונייה, gtalk, gmail, wave וכו'), הם מתמחים בלספק סטטיסטיקות על איך המידע נמצא בשימוש, איך ולמה ניגשים למידע כמו שניגשים, איך להתאים פרסומות לתוכן המידע ועוד. הם פשוט יודעים לנתח מידע ולקטלג אותו ולכן גוגל היא חברה של איסוף וקיטלוג מידע.

חשוב להבין מה באמת המומחיות של העסק שלנו. ולא תמיד זה קל או פשוט, לפעמים גם אפשר לפספס בגדול את המומחיות כי האמונה היא דבר שונה מהמציאות כמו שקרה לנו עם גוגל אם כמו הסרא 300:

Spartans, What is your Profession?

3 מחשבות על “במה העסק שלך מתמחה ?

  1. פינגבק: גוגל מול פייסבוק « לראות שונה

  2. פינגבק: גוגל מול פייסבוק « שיווק זורם

  3. פינגבק: עננים בצבע כרום « לראות שונה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s